Do dění v dnešní kvalifikaci na brazilském okruhu Interlagos zasáhlo také počasí a v proměnlivých podmínkách došlo také k jednomu incidentu, v jehož hlavní roli se objevil Sebastian Vettel...
Německý jezdec zamířil se svým vozem za proměnlivých podmínek během druhé části kvalifikace do boxů, aby přezul ze superměkkých pneumatik na měkké. Na tvrdší směsi se chtěl stejně jako Kimi Räikkönen pokusit použít pro postup do závěrečného klání a zajistit si tak výhodu v prvním úseku závodu.
Avšak ihned na vjezdu do boxové uličky ho nasměrovali komisaři na kontrolní převážení. Před samotnou váhou byl tou dobou ještě položen kužel, který Vettel při nájezdu předním křídlem odstrčil a gestikuloval, aby si s úklidem pospíšil. Motor přitom nechal v chodu a postupným posunem vpřed se snažil urychlit tuto akci, zatímco zástupce FIA stál přímo před vozem.
Technický delegát FIA Jo Bauer dle Autosportu celou situaci shrnul slovy, že Vettel "odmítl vypnout motor" a vůz byl natlačen na váhy s běžícím motorem, což "komplikovalo zajištění stabilního výsledku". Vettel i nadále dával gesty najevo svou nespokojenost, přičemž mu cestu blokoval další zaměstanec od FIA. Pilot Ferrari sjel z vah svépomocí, což je dle Bauera "zničilo".
"Jelikož jezdec nenásledoval instrukce a nadále mařil provádění procedury vážení, předávám tuto věc komisařům k posouzení," sdělil Bauer. Sebastian Vettel byl tedy povolán na kobereček před závodní komisi, protože údajně porušil sportovní pravidla v článku 29.1.a.i (nutnost vypnout motor během vážení) a 12.1.1.i (selhání při následování instrukcí příslušných úředníků kvůli bezpečnému a řádnému provedení akce).
Po skončení kvalifikace, ve které se Vettelovi strategická volba pneumatik do startu závodu podařila a v konečném pořadí skončil na druhém místě za Lewisem Hamiltonem, se nechtěl pilot Ferrari k výše uvedené události příliš vyjadřovat.
"Myslím, že lepší je neříkat nic!" řekl Sebastian Vettel. "Neměli by nás povolávat, když se podmínky takto mění, myslím, že je to nefér, když je někdo zavolán. Chtěl jsem je urychlit."
No grid penalty imposed by the stewards. #Seb5 gets a reprimand and EUR 25,000 fine #BrazilGP
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) November 10, 2018 Oficiální stanovisko komisařů FIA:"Komisaři shlédli důkazné video z kamery ve voze a kamerového okruhu v boxové uličce, podívali se na telemetrii motoru a vyslechli jezdce vozu č.5 (Sebastian Vettel) a zástupce týmu.
Komisaři nejprve zvažovali, zda nastalo porušení článku 29.1.a.i. Jelikož jezdec zastavil u garáže FIA a nakonec zastavil motor, ačkoli ne v době běžně očekávané ve stanovené proceduře a hmotnost byla získána, tyto prvky uspokojují požadavky pravidla a tímto komisaři neshledali porušení tohoto článku.
Nicméně úředníci dávají jezdcům na váhách pokyny, aby byla procedura vážení provedena řádným a bezpečným způsobem, bez možnosti poškození vah.
Komisaři si povšimli, že jezdec nezastavil motor ve chvíli, kdy byl úředníkem nasměrován na váhy, narazil do kužele umístěného tak, aby zamezil jezdci najíždět na váhy, což poté učinil. V tuto dobu mu bylo úředníkem stojícím před vozem naznačeno, aby zabrzdil, zatímco úředníka přinutil mu při nájezdu na váhy uhnout z cesty, aby ho netrefil. Poté vypnul motor.
Jakmile byla hmotnost změřena, poté nečekal, až ho úředníci odtlačí z vah a zatímco komisaři akceptují, že možná špatně pochopil pokyny od úředníka, poté znovu nastartoval vůz a sjel z vah, což není v proceduře, protože to může váhy poškodit, což se v tomto případě udělal. Ačkoli nebyl nikdo odhozenou váhou za vozem zraněn a ačkoli komisaři akceptují, že jezdec nesjel z vah lehkomyslným způsobem, procedura je přesně stanovena, aby se předešlo poškození vah nebo potenciálně nebezpečné situaci, což je přesně to, co bylo způsobeno.
Komisaři shledali, že jezdec nenásledoval instrukce příslušných úředníků pro bezpečné a řádné vedení akce a udělují mu napomenutí a pokutu 25.000 eur. Účastníci jsou upozorněni, že mají právo na odvolání se proti rozhodnutí komisařů, v souladu s Článkem 15 Mezinárodního sportovního kodexu FIA a Článku 9.1.1 Soudních a disciplinárních pravidel v rámci platné lhůty."
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.