Do dění v dnešní kvalifikaci na brazilském okruhu Interlagos zasáhlo také počasí a v proměnlivých podmínkách došlo také k jednomu incidentu, v jehož hlavní roli se objevil Sebastian Vettel...
Německý jezdec zamířil se svým vozem za proměnlivých podmínek během druhé části kvalifikace do boxů, aby přezul ze superměkkých pneumatik na měkké. Na tvrdší směsi se chtěl stejně jako Kimi Räikkönen pokusit použít pro postup do závěrečného klání a zajistit si tak výhodu v prvním úseku závodu.
Avšak ihned na vjezdu do boxové uličky ho nasměrovali komisaři na kontrolní převážení. Před samotnou váhou byl tou dobou ještě položen kužel, který Vettel při nájezdu předním křídlem odstrčil a gestikuloval, aby si s úklidem pospíšil. Motor přitom nechal v chodu a postupným posunem vpřed se snažil urychlit tuto akci, zatímco zástupce FIA stál přímo před vozem.
Technický delegát FIA Jo Bauer dle Autosportu celou situaci shrnul slovy, že Vettel "odmítl vypnout motor" a vůz byl natlačen na váhy s běžícím motorem, což "komplikovalo zajištění stabilního výsledku". Vettel i nadále dával gesty najevo svou nespokojenost, přičemž mu cestu blokoval další zaměstanec od FIA. Pilot Ferrari sjel z vah svépomocí, což je dle Bauera "zničilo".
"Jelikož jezdec nenásledoval instrukce a nadále mařil provádění procedury vážení, předávám tuto věc komisařům k posouzení," sdělil Bauer. Sebastian Vettel byl tedy povolán na kobereček před závodní komisi, protože údajně porušil sportovní pravidla v článku 29.1.a.i (nutnost vypnout motor během vážení) a 12.1.1.i (selhání při následování instrukcí příslušných úředníků kvůli bezpečnému a řádnému provedení akce).
Po skončení kvalifikace, ve které se Vettelovi strategická volba pneumatik do startu závodu podařila a v konečném pořadí skončil na druhém místě za Lewisem Hamiltonem, se nechtěl pilot Ferrari k výše uvedené události příliš vyjadřovat.
"Myslím, že lepší je neříkat nic!" řekl Sebastian Vettel. "Neměli by nás povolávat, když se podmínky takto mění, myslím, že je to nefér, když je někdo zavolán. Chtěl jsem je urychlit."
No grid penalty imposed by the stewards. #Seb5 gets a reprimand and EUR 25,000 fine #BrazilGP
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) November 10, 2018 Oficiální stanovisko komisařů FIA:"Komisaři shlédli důkazné video z kamery ve voze a kamerového okruhu v boxové uličce, podívali se na telemetrii motoru a vyslechli jezdce vozu č.5 (Sebastian Vettel) a zástupce týmu.
Komisaři nejprve zvažovali, zda nastalo porušení článku 29.1.a.i. Jelikož jezdec zastavil u garáže FIA a nakonec zastavil motor, ačkoli ne v době běžně očekávané ve stanovené proceduře a hmotnost byla získána, tyto prvky uspokojují požadavky pravidla a tímto komisaři neshledali porušení tohoto článku.
Nicméně úředníci dávají jezdcům na váhách pokyny, aby byla procedura vážení provedena řádným a bezpečným způsobem, bez možnosti poškození vah.
Komisaři si povšimli, že jezdec nezastavil motor ve chvíli, kdy byl úředníkem nasměrován na váhy, narazil do kužele umístěného tak, aby zamezil jezdci najíždět na váhy, což poté učinil. V tuto dobu mu bylo úředníkem stojícím před vozem naznačeno, aby zabrzdil, zatímco úředníka přinutil mu při nájezdu na váhy uhnout z cesty, aby ho netrefil. Poté vypnul motor.
Jakmile byla hmotnost změřena, poté nečekal, až ho úředníci odtlačí z vah a zatímco komisaři akceptují, že možná špatně pochopil pokyny od úředníka, poté znovu nastartoval vůz a sjel z vah, což není v proceduře, protože to může váhy poškodit, což se v tomto případě udělal. Ačkoli nebyl nikdo odhozenou váhou za vozem zraněn a ačkoli komisaři akceptují, že jezdec nesjel z vah lehkomyslným způsobem, procedura je přesně stanovena, aby se předešlo poškození vah nebo potenciálně nebezpečné situaci, což je přesně to, co bylo způsobeno.
Komisaři shledali, že jezdec nenásledoval instrukce příslušných úředníků pro bezpečné a řádné vedení akce a udělují mu napomenutí a pokutu 25.000 eur. Účastníci jsou upozorněni, že mají právo na odvolání se proti rozhodnutí komisařů, v souladu s Článkem 15 Mezinárodního sportovního kodexu FIA a Článku 9.1.1 Soudních a disciplinárních pravidel v rámci platné lhůty."
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.