Na brazilském okruhu Interlagos během druhého tréninku byly opět rozdíly jen velmi těsné. Nejrychleji zajet Valtteri Bottas, letošní mistr světa Hamilton za ním zaostal o 0,003 s. Stěžoval si však na chování zadní části svého vozu. Za Mercedesy se seřadil Vettel, Ricciardo a Verstappen, který polovinu tréninku prostál v garáži. Hülkenberg rozbil svůj Renault.
Dopolední trénink vyhrál Verstappen před Hamiltonem a Vettelem. Rozdíl mezi prvními třemi byla jedna setina sekundy. Daniel Ricciardo mění turbo a bude tak na startu penalizován. Ferrari pokračuje v testování jejich nové podlahy. Odpolední teplota vzduchu v Brazílii je téměř 21 °C a trať má 33,4 °C. Vítr proti prvnímu tréninku trošku nabral na síle. Podle McLareno o 5 km/hod.
Na konci boxové uličky se objevuje zelená a prvním, kdo se vydává na trať, je Kimi Räikkönen na střední sadě a je následován Sirotkinem a Hülkenbergem. A během prvních minut je do instalačního kola následují i ostatní. Mechanici Red Bullu usilovně pracují na voze Maxe Verstappena a podle Christiana Hornera jde o únik oleje. Doufá však, že do půl hodiny bude vše vyřešeno.
Feeling the g's through the first three turns 😯 #BrazilGP 🇧🇷 #F1 pic.twitter.com/pyth1ii9us
— Formula 1 (@F1) November 9, 2018První měřené kolo hned v úvodu zajíždí Räikkönen a má hodnotu 1:10,587 min. A brzy jej doplňují i ostatní a jeho týmový Vettel jej překonává s časem 1:09,990 min. Po deseti minutách se ujímá vedení Ricciardo, než jej překonává Valtteri Bottas, ale v zápětí se do čela opět dostává Ferrari - Sebastian Vettel zajel čas 1:09,565 min a má tak na Bottase náskok 0.103 s.
A objevuje se červená vlajka. Nico Hülkenberg svůj Renault rozbil o zeď. Po patnácti minutách tedy pořadí: Vettel, Bottas, Ricciardo, Leclerc, Räikkönen, Grosjean, Magnussen, Stroll, Sainz, Vandoorne, Alonso, Gasly, Sirotkin, Hülkenberg, Ericsson, Hartley.
Zobrazit příspěvek na InstagramuHulk smash 💥 . #Hulkenberg #BrazilGP #F1 #Formula1
Jezdci Pérez, Hamilton a Ocon vyjeli na trať, ale nestihli před nehodou zajet měřený čas. Verstappen zatím stále zůstává v garáži kvůli problémům s únikem oleje.
Hülkenbergův vůz je odklizen a trénink je tak obnoven. Hamilton zajíždí své dnešní první rychlé kolo a řadí se na druhé místo se ztrátou 0,097 s na Vettela na měkké sadě. Räikkönen přezouvá na super-měkké a není tak překvapením, že se zlepšuje a jde do čela s náskokem 0,057 s. To kolo v podání Icemana však nebylo ideální, neboť v něm probrzdil.
I na měkké sadě se Hamilton dokázal zlepšit a dostat se opět do čela a to s náskokem 0,167 s. Vettel a Bottas již také přezuli na super-měkké pneumatiky a zlepšují tak své časy. Němec zajel 1:08,919 min, Fin jej však překonal o 0,073 s. Z garáže se zatím stále nedostal Verstappen, jezdec se již však připravuje a vypadá to, že brzy vyrazí na trať.
Pořadí po polovině tréninku: Bottas, Hamilton, Vettel, Ricciardo, Räikkönen, Grosjean, Magnussen, Leclerc, Stroll, Ocon, Sainz, Alonso, Ericsson, Sirotkin, Vandoorne, Stroll, Hartley.
☁️ Is that you, @Charles_Leclerc?! ☁️Huge lock-up for the @SauberF1Team driver#BrazilGP 🇧🇷 #F1 pic.twitter.com/30cymKHkPz
— Formula 1 (@F1) November 9, 2018Vettel se trápil s něčím v autě, co mu překáželo v kokpitu. Mechanici nakonec objevili kus Hülkenbergova vozu. Problém s technikou řešili i u Force Indie - Pérez už je však opět na trati.
Nejvyšší rychlost během jejich nejlepších kol: Bottas 321km/h, Vettel 323 km/h a Ricciardo 311 km/h... Red Bull tu jede s vyšším přítlakem.
Rozdíly v čele jsou opět velmi těsné. Mezi prvním a druhým 0,003 s, druhým a třetím 0,073 s... A na trať vyráží Verstappen se svým opraveným Red Bullem. Na měkké sadě se řadí na sedmé místo. V dalším kole se posouvá na šesté. V čele se však nic nemění, zbývá půl hodina a většina vozů je na trati. A objevují se kapky deště, nicméně nic velkého a po chvilce je po všem.
Quick quiz for you all - what's missing from K-Mag's car?! #BrazilGP 🇧🇷 #F1 pic.twitter.com/Wv5XtnJ4RX
— Formula 1 (@F1) November 9, 2018Verstappen zajíždí pátý nejrychlejší čas a na vedoucího Bottase ztrácí 0,493 s. Lewis Hamilton si stěžuje "Něco je špatně," hlásí týmu po dvanácti kolech svého dlouhého stintu na měkkých pneumatikách. Později si stěžuje na chování zadní části vozu a chce provést změny v nastavení. "Na to nejsme připraveni," oponuje inženýr. "Měli bychom být připraveni na všechno," odpověděl Hamilton.
Sergio Pérez zatím na super-měkkých pneumatikách konečně zajíždí svá "kvalifikační" kola. Aktuálně je na devatenáctém místě - posouvá se na jedenácté a to o 0,15 s za svého týmového kolegu Ocona. Ten nyní zkouší zastávky v boxech.
#F1 #BrazilGP FP2 Best sectors vs. Fastest laps 📊:- #Vettel ahead of #Mercedes drivers without fastest sector- #Bottas faster than #Hamilton by 0.003s, both with clean lap- #Raikkonen could've been faster than #Verstappen- #Haas 'Best of the Rest' pic.twitter.com/pww9Iad08Q
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) November 9, 2018Nejrychleji jel na rovince Vettel a to přes 325 km/hod. Potíže se spolehlivostí se objevuje i u McLarenu, Vandoorne zajel do garáže a mechanici zjišťují, v čem je problém. Grosjean a Sainz i během tréninků téměř závodí. Nedali si nic zadarmo a převedli slušný souboj.
Vettelovy pneumatiky jsou již opotřebované. Ferrari zajelo 17 kol na použité super-měkké sadě. To už se však trénink chýlí ke konci. Na čele se nic nezměnilo a Mercedes je ve vedení v pořadí Bottas, Hamilton. Na konci ještě Magnussen ztratil zrcátko svého Haasu.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.