Na brazilském okruhu Interlagos během druhého tréninku byly opět rozdíly jen velmi těsné. Nejrychleji zajet Valtteri Bottas, letošní mistr světa Hamilton za ním zaostal o 0,003 s. Stěžoval si však na chování zadní části svého vozu. Za Mercedesy se seřadil Vettel, Ricciardo a Verstappen, který polovinu tréninku prostál v garáži. Hülkenberg rozbil svůj Renault.
Dopolední trénink vyhrál Verstappen před Hamiltonem a Vettelem. Rozdíl mezi prvními třemi byla jedna setina sekundy. Daniel Ricciardo mění turbo a bude tak na startu penalizován. Ferrari pokračuje v testování jejich nové podlahy. Odpolední teplota vzduchu v Brazílii je téměř 21 °C a trať má 33,4 °C. Vítr proti prvnímu tréninku trošku nabral na síle. Podle McLareno o 5 km/hod.
Na konci boxové uličky se objevuje zelená a prvním, kdo se vydává na trať, je Kimi Räikkönen na střední sadě a je následován Sirotkinem a Hülkenbergem. A během prvních minut je do instalačního kola následují i ostatní. Mechanici Red Bullu usilovně pracují na voze Maxe Verstappena a podle Christiana Hornera jde o únik oleje. Doufá však, že do půl hodiny bude vše vyřešeno.
Feeling the g's through the first three turns 😯 #BrazilGP 🇧🇷 #F1 pic.twitter.com/pyth1ii9us
— Formula 1 (@F1) November 9, 2018První měřené kolo hned v úvodu zajíždí Räikkönen a má hodnotu 1:10,587 min. A brzy jej doplňují i ostatní a jeho týmový Vettel jej překonává s časem 1:09,990 min. Po deseti minutách se ujímá vedení Ricciardo, než jej překonává Valtteri Bottas, ale v zápětí se do čela opět dostává Ferrari - Sebastian Vettel zajel čas 1:09,565 min a má tak na Bottase náskok 0.103 s.
A objevuje se červená vlajka. Nico Hülkenberg svůj Renault rozbil o zeď. Po patnácti minutách tedy pořadí: Vettel, Bottas, Ricciardo, Leclerc, Räikkönen, Grosjean, Magnussen, Stroll, Sainz, Vandoorne, Alonso, Gasly, Sirotkin, Hülkenberg, Ericsson, Hartley.
Zobrazit příspěvek na InstagramuHulk smash 💥 . #Hulkenberg #BrazilGP #F1 #Formula1
Jezdci Pérez, Hamilton a Ocon vyjeli na trať, ale nestihli před nehodou zajet měřený čas. Verstappen zatím stále zůstává v garáži kvůli problémům s únikem oleje.
Hülkenbergův vůz je odklizen a trénink je tak obnoven. Hamilton zajíždí své dnešní první rychlé kolo a řadí se na druhé místo se ztrátou 0,097 s na Vettela na měkké sadě. Räikkönen přezouvá na super-měkké a není tak překvapením, že se zlepšuje a jde do čela s náskokem 0,057 s. To kolo v podání Icemana však nebylo ideální, neboť v něm probrzdil.
I na měkké sadě se Hamilton dokázal zlepšit a dostat se opět do čela a to s náskokem 0,167 s. Vettel a Bottas již také přezuli na super-měkké pneumatiky a zlepšují tak své časy. Němec zajel 1:08,919 min, Fin jej však překonal o 0,073 s. Z garáže se zatím stále nedostal Verstappen, jezdec se již však připravuje a vypadá to, že brzy vyrazí na trať.
Pořadí po polovině tréninku: Bottas, Hamilton, Vettel, Ricciardo, Räikkönen, Grosjean, Magnussen, Leclerc, Stroll, Ocon, Sainz, Alonso, Ericsson, Sirotkin, Vandoorne, Stroll, Hartley.
☁️ Is that you, @Charles_Leclerc?! ☁️Huge lock-up for the @SauberF1Team driver#BrazilGP 🇧🇷 #F1 pic.twitter.com/30cymKHkPz
— Formula 1 (@F1) November 9, 2018Vettel se trápil s něčím v autě, co mu překáželo v kokpitu. Mechanici nakonec objevili kus Hülkenbergova vozu. Problém s technikou řešili i u Force Indie - Pérez už je však opět na trati.
Nejvyšší rychlost během jejich nejlepších kol: Bottas 321km/h, Vettel 323 km/h a Ricciardo 311 km/h... Red Bull tu jede s vyšším přítlakem.
Rozdíly v čele jsou opět velmi těsné. Mezi prvním a druhým 0,003 s, druhým a třetím 0,073 s... A na trať vyráží Verstappen se svým opraveným Red Bullem. Na měkké sadě se řadí na sedmé místo. V dalším kole se posouvá na šesté. V čele se však nic nemění, zbývá půl hodina a většina vozů je na trati. A objevují se kapky deště, nicméně nic velkého a po chvilce je po všem.
Quick quiz for you all - what's missing from K-Mag's car?! #BrazilGP 🇧🇷 #F1 pic.twitter.com/Wv5XtnJ4RX
— Formula 1 (@F1) November 9, 2018Verstappen zajíždí pátý nejrychlejší čas a na vedoucího Bottase ztrácí 0,493 s. Lewis Hamilton si stěžuje "Něco je špatně," hlásí týmu po dvanácti kolech svého dlouhého stintu na měkkých pneumatikách. Později si stěžuje na chování zadní části vozu a chce provést změny v nastavení. "Na to nejsme připraveni," oponuje inženýr. "Měli bychom být připraveni na všechno," odpověděl Hamilton.
Sergio Pérez zatím na super-měkkých pneumatikách konečně zajíždí svá "kvalifikační" kola. Aktuálně je na devatenáctém místě - posouvá se na jedenácté a to o 0,15 s za svého týmového kolegu Ocona. Ten nyní zkouší zastávky v boxech.
#F1 #BrazilGP FP2 Best sectors vs. Fastest laps 📊:- #Vettel ahead of #Mercedes drivers without fastest sector- #Bottas faster than #Hamilton by 0.003s, both with clean lap- #Raikkonen could've been faster than #Verstappen- #Haas 'Best of the Rest' pic.twitter.com/pww9Iad08Q
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) November 9, 2018Nejrychleji jel na rovince Vettel a to přes 325 km/hod. Potíže se spolehlivostí se objevuje i u McLarenu, Vandoorne zajel do garáže a mechanici zjišťují, v čem je problém. Grosjean a Sainz i během tréninků téměř závodí. Nedali si nic zadarmo a převedli slušný souboj.
Vettelovy pneumatiky jsou již opotřebované. Ferrari zajelo 17 kol na použité super-měkké sadě. To už se však trénink chýlí ke konci. Na čele se nic nezměnilo a Mercedes je ve vedení v pořadí Bottas, Hamilton. Na konci ještě Magnussen ztratil zrcátko svého Haasu.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.