Na brazilském okruhu Interlagos během druhého tréninku byly opět rozdíly jen velmi těsné. Nejrychleji zajet Valtteri Bottas, letošní mistr světa Hamilton za ním zaostal o 0,003 s. Stěžoval si však na chování zadní části svého vozu. Za Mercedesy se seřadil Vettel, Ricciardo a Verstappen, který polovinu tréninku prostál v garáži. Hülkenberg rozbil svůj Renault.
Dopolední trénink vyhrál Verstappen před Hamiltonem a Vettelem. Rozdíl mezi prvními třemi byla jedna setina sekundy. Daniel Ricciardo mění turbo a bude tak na startu penalizován. Ferrari pokračuje v testování jejich nové podlahy. Odpolední teplota vzduchu v Brazílii je téměř 21 °C a trať má 33,4 °C. Vítr proti prvnímu tréninku trošku nabral na síle. Podle McLareno o 5 km/hod.
Na konci boxové uličky se objevuje zelená a prvním, kdo se vydává na trať, je Kimi Räikkönen na střední sadě a je následován Sirotkinem a Hülkenbergem. A během prvních minut je do instalačního kola následují i ostatní. Mechanici Red Bullu usilovně pracují na voze Maxe Verstappena a podle Christiana Hornera jde o únik oleje. Doufá však, že do půl hodiny bude vše vyřešeno.
Feeling the g's through the first three turns 😯 #BrazilGP 🇧🇷 #F1 pic.twitter.com/pyth1ii9us
— Formula 1 (@F1) November 9, 2018První měřené kolo hned v úvodu zajíždí Räikkönen a má hodnotu 1:10,587 min. A brzy jej doplňují i ostatní a jeho týmový Vettel jej překonává s časem 1:09,990 min. Po deseti minutách se ujímá vedení Ricciardo, než jej překonává Valtteri Bottas, ale v zápětí se do čela opět dostává Ferrari - Sebastian Vettel zajel čas 1:09,565 min a má tak na Bottase náskok 0.103 s.
A objevuje se červená vlajka. Nico Hülkenberg svůj Renault rozbil o zeď. Po patnácti minutách tedy pořadí: Vettel, Bottas, Ricciardo, Leclerc, Räikkönen, Grosjean, Magnussen, Stroll, Sainz, Vandoorne, Alonso, Gasly, Sirotkin, Hülkenberg, Ericsson, Hartley.
Zobrazit příspěvek na InstagramuHulk smash 💥 . #Hulkenberg #BrazilGP #F1 #Formula1
Jezdci Pérez, Hamilton a Ocon vyjeli na trať, ale nestihli před nehodou zajet měřený čas. Verstappen zatím stále zůstává v garáži kvůli problémům s únikem oleje.
Hülkenbergův vůz je odklizen a trénink je tak obnoven. Hamilton zajíždí své dnešní první rychlé kolo a řadí se na druhé místo se ztrátou 0,097 s na Vettela na měkké sadě. Räikkönen přezouvá na super-měkké a není tak překvapením, že se zlepšuje a jde do čela s náskokem 0,057 s. To kolo v podání Icemana však nebylo ideální, neboť v něm probrzdil.
I na měkké sadě se Hamilton dokázal zlepšit a dostat se opět do čela a to s náskokem 0,167 s. Vettel a Bottas již také přezuli na super-měkké pneumatiky a zlepšují tak své časy. Němec zajel 1:08,919 min, Fin jej však překonal o 0,073 s. Z garáže se zatím stále nedostal Verstappen, jezdec se již však připravuje a vypadá to, že brzy vyrazí na trať.
Pořadí po polovině tréninku: Bottas, Hamilton, Vettel, Ricciardo, Räikkönen, Grosjean, Magnussen, Leclerc, Stroll, Ocon, Sainz, Alonso, Ericsson, Sirotkin, Vandoorne, Stroll, Hartley.
☁️ Is that you, @Charles_Leclerc?! ☁️Huge lock-up for the @SauberF1Team driver#BrazilGP 🇧🇷 #F1 pic.twitter.com/30cymKHkPz
— Formula 1 (@F1) November 9, 2018Vettel se trápil s něčím v autě, co mu překáželo v kokpitu. Mechanici nakonec objevili kus Hülkenbergova vozu. Problém s technikou řešili i u Force Indie - Pérez už je však opět na trati.
Nejvyšší rychlost během jejich nejlepších kol: Bottas 321km/h, Vettel 323 km/h a Ricciardo 311 km/h... Red Bull tu jede s vyšším přítlakem.
Rozdíly v čele jsou opět velmi těsné. Mezi prvním a druhým 0,003 s, druhým a třetím 0,073 s... A na trať vyráží Verstappen se svým opraveným Red Bullem. Na měkké sadě se řadí na sedmé místo. V dalším kole se posouvá na šesté. V čele se však nic nemění, zbývá půl hodina a většina vozů je na trati. A objevují se kapky deště, nicméně nic velkého a po chvilce je po všem.
Quick quiz for you all - what's missing from K-Mag's car?! #BrazilGP 🇧🇷 #F1 pic.twitter.com/Wv5XtnJ4RX
— Formula 1 (@F1) November 9, 2018Verstappen zajíždí pátý nejrychlejší čas a na vedoucího Bottase ztrácí 0,493 s. Lewis Hamilton si stěžuje "Něco je špatně," hlásí týmu po dvanácti kolech svého dlouhého stintu na měkkých pneumatikách. Později si stěžuje na chování zadní části vozu a chce provést změny v nastavení. "Na to nejsme připraveni," oponuje inženýr. "Měli bychom být připraveni na všechno," odpověděl Hamilton.
Sergio Pérez zatím na super-měkkých pneumatikách konečně zajíždí svá "kvalifikační" kola. Aktuálně je na devatenáctém místě - posouvá se na jedenácté a to o 0,15 s za svého týmového kolegu Ocona. Ten nyní zkouší zastávky v boxech.
#F1 #BrazilGP FP2 Best sectors vs. Fastest laps 📊:- #Vettel ahead of #Mercedes drivers without fastest sector- #Bottas faster than #Hamilton by 0.003s, both with clean lap- #Raikkonen could've been faster than #Verstappen- #Haas 'Best of the Rest' pic.twitter.com/pww9Iad08Q
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) November 9, 2018Nejrychleji jel na rovince Vettel a to přes 325 km/hod. Potíže se spolehlivostí se objevuje i u McLarenu, Vandoorne zajel do garáže a mechanici zjišťují, v čem je problém. Grosjean a Sainz i během tréninků téměř závodí. Nedali si nic zadarmo a převedli slušný souboj.
Vettelovy pneumatiky jsou již opotřebované. Ferrari zajelo 17 kol na použité super-měkké sadě. To už se však trénink chýlí ke konci. Na čele se nic nezměnilo a Mercedes je ve vedení v pořadí Bottas, Hamilton. Na konci ještě Magnussen ztratil zrcátko svého Haasu.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.