Toro Rosso posadí do svého vozu navrátilce Daniila Kvjata již tento měsíc během testu pneumatik v Abú Zabí.
Red Bull znovu podepsal smlouvu s Kvjatem, aby závodil za jeho juniorský tým poté, co se jej na konci sezóny 2017 zbavil. Rus se na své třetí období s Toro Rosso připraví ve druhý den společných testů na okruhu Jas Marina tento měsíc.
"Každý kilometr, který můžete s vozem odjet, je pro něj dobrý. Záměrem je poskytnout mu určitou vzdálenost, aby poznal nové pneumatiky, udělal si obrázek o tom, co se děje s autem, i když to příští bude kvůli aerodynamice hodně odlišné. Nicméně je to vždy fajn ujet pár kilometrů s autem," komentuje šéf týmu Franz Tost.
Test v Abú Zabí bude jedinou příležitostí svézt se s vozem F1 na okruhu před oficiálním předsezónním testováním příští rok. Šanci u svých nových týmů možná dostanou také Lance Stroll (přestup k Force Indii), Charles Leclerc (Ferrari) a Kimi Räikkönen (Sauber).
Kvjat brzy navštíví továrnu Toro Rosso, aby pro něj vytvarovalo sedačku. Naposledy za něj nastoupil ve Velké ceně Spojených států 2017, poté za tým začali závodit Pierre Gasly a Brendon Hartley. Letos působil jako vývojový pilot Ferrari, pro které testoval pneumatiky do deště ve Fioranu v dubnu.
Druhé místo u Toro Rosso možná příští rok získá Alexander Albon působící ve Formuli 2. Red Bull jedná s Nissanem o tom, aby byl uvolněn ze smlouvy, kterou v srpnu podepsal ve Formuli E na tři roky. Hartley však pravidelně tvrdí, že jeho kontrakt pokrývá i příští ročník.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.