Toro Rosso posadí do svého vozu navrátilce Daniila Kvjata již tento měsíc během testu pneumatik v Abú Zabí.
Red Bull znovu podepsal smlouvu s Kvjatem, aby závodil za jeho juniorský tým poté, co se jej na konci sezóny 2017 zbavil. Rus se na své třetí období s Toro Rosso připraví ve druhý den společných testů na okruhu Jas Marina tento měsíc.
"Každý kilometr, který můžete s vozem odjet, je pro něj dobrý. Záměrem je poskytnout mu určitou vzdálenost, aby poznal nové pneumatiky, udělal si obrázek o tom, co se děje s autem, i když to příští bude kvůli aerodynamice hodně odlišné. Nicméně je to vždy fajn ujet pár kilometrů s autem," komentuje šéf týmu Franz Tost.
Test v Abú Zabí bude jedinou příležitostí svézt se s vozem F1 na okruhu před oficiálním předsezónním testováním příští rok. Šanci u svých nových týmů možná dostanou také Lance Stroll (přestup k Force Indii), Charles Leclerc (Ferrari) a Kimi Räikkönen (Sauber).
Kvjat brzy navštíví továrnu Toro Rosso, aby pro něj vytvarovalo sedačku. Naposledy za něj nastoupil ve Velké ceně Spojených států 2017, poté za tým začali závodit Pierre Gasly a Brendon Hartley. Letos působil jako vývojový pilot Ferrari, pro které testoval pneumatiky do deště ve Fioranu v dubnu.
Druhé místo u Toro Rosso možná příští rok získá Alexander Albon působící ve Formuli 2. Red Bull jedná s Nissanem o tom, aby byl uvolněn ze smlouvy, kterou v srpnu podepsal ve Formuli E na tři roky. Hartley však pravidelně tvrdí, že jeho kontrakt pokrývá i příští ročník.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.