Toro Rosso posadí do svého vozu navrátilce Daniila Kvjata již tento měsíc během testu pneumatik v Abú Zabí.
Red Bull znovu podepsal smlouvu s Kvjatem, aby závodil za jeho juniorský tým poté, co se jej na konci sezóny 2017 zbavil. Rus se na své třetí období s Toro Rosso připraví ve druhý den společných testů na okruhu Jas Marina tento měsíc.
"Každý kilometr, který můžete s vozem odjet, je pro něj dobrý. Záměrem je poskytnout mu určitou vzdálenost, aby poznal nové pneumatiky, udělal si obrázek o tom, co se děje s autem, i když to příští bude kvůli aerodynamice hodně odlišné. Nicméně je to vždy fajn ujet pár kilometrů s autem," komentuje šéf týmu Franz Tost.
Test v Abú Zabí bude jedinou příležitostí svézt se s vozem F1 na okruhu před oficiálním předsezónním testováním příští rok. Šanci u svých nových týmů možná dostanou také Lance Stroll (přestup k Force Indii), Charles Leclerc (Ferrari) a Kimi Räikkönen (Sauber).
Kvjat brzy navštíví továrnu Toro Rosso, aby pro něj vytvarovalo sedačku. Naposledy za něj nastoupil ve Velké ceně Spojených států 2017, poté za tým začali závodit Pierre Gasly a Brendon Hartley. Letos působil jako vývojový pilot Ferrari, pro které testoval pneumatiky do deště ve Fioranu v dubnu.
Druhé místo u Toro Rosso možná příští rok získá Alexander Albon působící ve Formuli 2. Red Bull jedná s Nissanem o tom, aby byl uvolněn ze smlouvy, kterou v srpnu podepsal ve Formuli E na tři roky. Hartley však pravidelně tvrdí, že jeho kontrakt pokrývá i příští ročník.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.