Lewis Hamilton má velmi dobré vztahy se svým týmovým kolegou Valtterim Bottasem. Jejich partnerství považuje za vůbec to nejlepší v celé historii Formule 1!
Britský pilot vyhrál už dva mistrovské tituly po příchodu Bottase k Mercedesu, kde po sezóně 2016 vystřídal Nica Rosberga, s nímž měl vztahy napjaté. Nyní oba svůj tým navíc táhnou za pátým konstruktérským titulem v řadě za sebou.
"Máme mezi sebou tak velký vzájemný respekt! Vidím, jak tvrdě pracuje, a on vidí, jak tvrdě pracuji já. Nehrajeme za zády žádné hry, abychom shodili toho druhého," srovnává současnou atmosféru u Mercedesu s Bottasem s tím, co zažíval se svým dřívějším týmovým kolegou.
"Vlastně pracujeme společně. Jsou chvíle, kdy na něco přijdu u svého nastavení a řeknu mu to, a chvíle, kdy s ním můžu mluvit. Jde o skvělé partnerství, pokud jde o respekt a týmovou práci jezdců, které podle mě ve Formuli 1 neexistovalo. Tento rok byly okamžiky, kdy sehrál stěžejní roli v tom, že jsme závody vyhráli," pokračuje Hamilton.
Není divu, že je spokojený, když Bottas musel hrát druhé housle a ve druhé části sezóny svého úspěšnější kolegu podporovat a pouštět na pokyn týmu před sebe. Hamilton ale tvrdí, že by totéž učinil pro něj, kdyby byl za obdobného scénáře dvojkou on s tím, že Mercedes "vůbec nezajímá, který jezdec vyhrává."
"Letos začal opravdu silně, pak měl pár obtížných závodů. Myslím, že například Baku pro něj bylo obrovskou ranou. To vítězství si zasloužil, poté mu tam praskla ta pneumatika. Jsem mu velmi, velmi vděčný jako týmovému kolegovi a za pomoc, kterou mi poskytoval v dosažení tohoto neuvěřitelného sne, takže mu moc děkuji!" dodává pětinásobný mistr světa F1.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.