Lewis Hamilton má velmi dobré vztahy se svým týmovým kolegou Valtterim Bottasem. Jejich partnerství považuje za vůbec to nejlepší v celé historii Formule 1!
Britský pilot vyhrál už dva mistrovské tituly po příchodu Bottase k Mercedesu, kde po sezóně 2016 vystřídal Nica Rosberga, s nímž měl vztahy napjaté. Nyní oba svůj tým navíc táhnou za pátým konstruktérským titulem v řadě za sebou.
"Máme mezi sebou tak velký vzájemný respekt! Vidím, jak tvrdě pracuje, a on vidí, jak tvrdě pracuji já. Nehrajeme za zády žádné hry, abychom shodili toho druhého," srovnává současnou atmosféru u Mercedesu s Bottasem s tím, co zažíval se svým dřívějším týmovým kolegou.
"Vlastně pracujeme společně. Jsou chvíle, kdy na něco přijdu u svého nastavení a řeknu mu to, a chvíle, kdy s ním můžu mluvit. Jde o skvělé partnerství, pokud jde o respekt a týmovou práci jezdců, které podle mě ve Formuli 1 neexistovalo. Tento rok byly okamžiky, kdy sehrál stěžejní roli v tom, že jsme závody vyhráli," pokračuje Hamilton.
Není divu, že je spokojený, když Bottas musel hrát druhé housle a ve druhé části sezóny svého úspěšnější kolegu podporovat a pouštět na pokyn týmu před sebe. Hamilton ale tvrdí, že by totéž učinil pro něj, kdyby byl za obdobného scénáře dvojkou on s tím, že Mercedes "vůbec nezajímá, který jezdec vyhrává."
"Letos začal opravdu silně, pak měl pár obtížných závodů. Myslím, že například Baku pro něj bylo obrovskou ranou. To vítězství si zasloužil, poté mu tam praskla ta pneumatika. Jsem mu velmi, velmi vděčný jako týmovému kolegovi a za pomoc, kterou mi poskytoval v dosažení tohoto neuvěřitelného sne, takže mu moc děkuji!" dodává pětinásobný mistr světa F1.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.