Jezdec Carlos Sainz příští rok neočekává, že by si měl s McLarenem, do něhož přestupuje z Renaultu, ve startovním poli příliš polepšit. Myslí si, že bude bojovat nejspíš o stejné pozice jako letos.
McLaren, jenž je zatím v šampionátu na šestém místě, se netají velkou touhou se v příští sezóně zlepšit a bojovat o pódia. Ani v tom případě však Sainz nečeká, že by si mezi piloty moc polepšil - s 45 body mu patří 12. příčka, zatímco jeho týmový kolega Nico Hülkenberg jich nasbíral o 24 více a je sedmý - nejlepší ze zbytku pole.
"Pokud nejste u Ferrari nebo Mercedesu, pak mistrovský titul těžko vyhrajete," usmívá se Sainz. Jeho příští tým - McLaren, podle něj letos prožil "náročný rok, kdy si uvědomil, že zřejmě neubírali správným směrem." Po přechodu na motory Renault ztrácejí na francouzský tovární tým, jenž je za Red Bullem čtvrtý, 52 bodů - a to ještě na své šesté příčce těží z vyloučení "staré" Force Indie.
"Myslím si ale, že jim to pomohlo se poučit, znovu trochu nastartovat a začít od nuly. Musíme být proto realističtí a vědět, že zřejmě budeme bojovat o podobné pozice, o které teď bojuji s Renaultem," uvědomuje si 24letý španělský pilot.
Přestup k McLarenu přesto nepovažuje za špatný krok ve své kariéře - podle něj jde o "sázku na jistotu," jelikož se jedná o "druhý nejprestižnější tým Formule 1."
"Všechny společnosti, všechny týmy a všichni piloti procházejí dobrými a špatnými obdobími a McLaren prožívá to horší. Zároveň ale věřím, že budou vědět, jak se z toho dostat, protože jsou jedním z nejlepších týmů v historii F1," popisuje Sainz mladší.
Jeho otec k tomu dodává: "Všichni si mysleli, že s motorem Renault budou přinejhorším před oficiálním týmem Renaultu, tak tomu ale není. Upřímně však věřím že u McLarenu jsou schopní lidé. Jde o tým schopný zareagovat po roce, kdy narazili na skalnaté dno."
"Jsou u něj lidé, kteří prohlásili: 'Není to motorem, my jsme udělali věci špatně a už toho bylo dost. Příští rok to začneme dělat správně,'" dodává Sainz senior.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.