Jezdec Carlos Sainz příští rok neočekává, že by si měl s McLarenem, do něhož přestupuje z Renaultu, ve startovním poli příliš polepšit. Myslí si, že bude bojovat nejspíš o stejné pozice jako letos.
McLaren, jenž je zatím v šampionátu na šestém místě, se netají velkou touhou se v příští sezóně zlepšit a bojovat o pódia. Ani v tom případě však Sainz nečeká, že by si mezi piloty moc polepšil - s 45 body mu patří 12. příčka, zatímco jeho týmový kolega Nico Hülkenberg jich nasbíral o 24 více a je sedmý - nejlepší ze zbytku pole.
"Pokud nejste u Ferrari nebo Mercedesu, pak mistrovský titul těžko vyhrajete," usmívá se Sainz. Jeho příští tým - McLaren, podle něj letos prožil "náročný rok, kdy si uvědomil, že zřejmě neubírali správným směrem." Po přechodu na motory Renault ztrácejí na francouzský tovární tým, jenž je za Red Bullem čtvrtý, 52 bodů - a to ještě na své šesté příčce těží z vyloučení "staré" Force Indie.
"Myslím si ale, že jim to pomohlo se poučit, znovu trochu nastartovat a začít od nuly. Musíme být proto realističtí a vědět, že zřejmě budeme bojovat o podobné pozice, o které teď bojuji s Renaultem," uvědomuje si 24letý španělský pilot.
Přestup k McLarenu přesto nepovažuje za špatný krok ve své kariéře - podle něj jde o "sázku na jistotu," jelikož se jedná o "druhý nejprestižnější tým Formule 1."
"Všechny společnosti, všechny týmy a všichni piloti procházejí dobrými a špatnými obdobími a McLaren prožívá to horší. Zároveň ale věřím, že budou vědět, jak se z toho dostat, protože jsou jedním z nejlepších týmů v historii F1," popisuje Sainz mladší.
Jeho otec k tomu dodává: "Všichni si mysleli, že s motorem Renault budou přinejhorším před oficiálním týmem Renaultu, tak tomu ale není. Upřímně však věřím že u McLarenu jsou schopní lidé. Jde o tým schopný zareagovat po roce, kdy narazili na skalnaté dno."
"Jsou u něj lidé, kteří prohlásili: 'Není to motorem, my jsme udělali věci špatně a už toho bylo dost. Příští rok to začneme dělat správně,'" dodává Sainz senior.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.