Jezdec Carlos Sainz příští rok neočekává, že by si měl s McLarenem, do něhož přestupuje z Renaultu, ve startovním poli příliš polepšit. Myslí si, že bude bojovat nejspíš o stejné pozice jako letos.
McLaren, jenž je zatím v šampionátu na šestém místě, se netají velkou touhou se v příští sezóně zlepšit a bojovat o pódia. Ani v tom případě však Sainz nečeká, že by si mezi piloty moc polepšil - s 45 body mu patří 12. příčka, zatímco jeho týmový kolega Nico Hülkenberg jich nasbíral o 24 více a je sedmý - nejlepší ze zbytku pole.
"Pokud nejste u Ferrari nebo Mercedesu, pak mistrovský titul těžko vyhrajete," usmívá se Sainz. Jeho příští tým - McLaren, podle něj letos prožil "náročný rok, kdy si uvědomil, že zřejmě neubírali správným směrem." Po přechodu na motory Renault ztrácejí na francouzský tovární tým, jenž je za Red Bullem čtvrtý, 52 bodů - a to ještě na své šesté příčce těží z vyloučení "staré" Force Indie.
"Myslím si ale, že jim to pomohlo se poučit, znovu trochu nastartovat a začít od nuly. Musíme být proto realističtí a vědět, že zřejmě budeme bojovat o podobné pozice, o které teď bojuji s Renaultem," uvědomuje si 24letý španělský pilot.
Přestup k McLarenu přesto nepovažuje za špatný krok ve své kariéře - podle něj jde o "sázku na jistotu," jelikož se jedná o "druhý nejprestižnější tým Formule 1."
"Všechny společnosti, všechny týmy a všichni piloti procházejí dobrými a špatnými obdobími a McLaren prožívá to horší. Zároveň ale věřím, že budou vědět, jak se z toho dostat, protože jsou jedním z nejlepších týmů v historii F1," popisuje Sainz mladší.
Jeho otec k tomu dodává: "Všichni si mysleli, že s motorem Renault budou přinejhorším před oficiálním týmem Renaultu, tak tomu ale není. Upřímně však věřím že u McLarenu jsou schopní lidé. Jde o tým schopný zareagovat po roce, kdy narazili na skalnaté dno."
"Jsou u něj lidé, kteří prohlásili: 'Není to motorem, my jsme udělali věci špatně a už toho bylo dost. Příští rok to začneme dělat správně,'" dodává Sainz senior.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.