Toro Rosso tento víkend během závodního víkendu na okruhu Interlagos znovu nasadí nejnovější specifikaci pohonné jednotky Honda poté, co v předchozím podniku v Mexiku použili starší verzi.
Honda sice otestovala novou specifikaci už v Japonsku, ale ani v Mexiku kvůli optimalizování její kalibrace a vysoké nadmořské výšce s ní nezávodila - nižší hustota vzduchu má dopad na spalovací proces a turbodmychadlo musí více zabrat, aby to kompenzovalo (o 20 % méně kyslíku v nadmořské výšce kolem 2280 m n. m.).
Specifikace č. 3. se ale za záda vozů Toro Rosso v Brazílii vrátí: "Má rychlost v posledních podnicích byla opravdu fantastická a v Austinu jsem si dojel po skvělé body, pak jsem byl hodně rychlý v Mexiku, i když jsme nezískali výsledek, který jsme si možná zasloužili. Proto jdu do posledních dvou závodu roku takt pozitivně naladěn," říká Brendon Hartley.
Budeme mít ve voze poslední specifikaci motoru Honda a víme, že přináší mnohem více výkonnosti. Další hodnotu přidá nový aerodynamický balík a zdá se, že mému jízdnímu stylu sedí," potvrzuje Novozélanďan, jemuž se čtyřmi body mezi piloty letos patří až 19. příčka - hůře je na tom už jen Sergej Sirotkin.
Toro Rosso si podle něj může v Brazílii dát za cíl body poté, co jeho týmový kolega Pierre Gasly dojel v Mexiku i se starším motorem a po startu ze zadních řad po penalizaci na bodovaném desátém místě. "Těším se opět na boj o body poté, co jsme v posledních několika závodech přijali taktické penalizace, abychom maximalizovali naše šance v posledních dvou podnicích sezóny," uvádí francouzský pilot, jehož příští rok čeká přestup k Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.