Toro Rosso tento víkend během závodního víkendu na okruhu Interlagos znovu nasadí nejnovější specifikaci pohonné jednotky Honda poté, co v předchozím podniku v Mexiku použili starší verzi.
Honda sice otestovala novou specifikaci už v Japonsku, ale ani v Mexiku kvůli optimalizování její kalibrace a vysoké nadmořské výšce s ní nezávodila - nižší hustota vzduchu má dopad na spalovací proces a turbodmychadlo musí více zabrat, aby to kompenzovalo (o 20 % méně kyslíku v nadmořské výšce kolem 2280 m n. m.).
Specifikace č. 3. se ale za záda vozů Toro Rosso v Brazílii vrátí: "Má rychlost v posledních podnicích byla opravdu fantastická a v Austinu jsem si dojel po skvělé body, pak jsem byl hodně rychlý v Mexiku, i když jsme nezískali výsledek, který jsme si možná zasloužili. Proto jdu do posledních dvou závodu roku takt pozitivně naladěn," říká Brendon Hartley.
Budeme mít ve voze poslední specifikaci motoru Honda a víme, že přináší mnohem více výkonnosti. Další hodnotu přidá nový aerodynamický balík a zdá se, že mému jízdnímu stylu sedí," potvrzuje Novozélanďan, jemuž se čtyřmi body mezi piloty letos patří až 19. příčka - hůře je na tom už jen Sergej Sirotkin.
Toro Rosso si podle něj může v Brazílii dát za cíl body poté, co jeho týmový kolega Pierre Gasly dojel v Mexiku i se starším motorem a po startu ze zadních řad po penalizaci na bodovaném desátém místě. "Těším se opět na boj o body poté, co jsme v posledních několika závodech přijali taktické penalizace, abychom maximalizovali naše šance v posledních dvou podnicích sezóny," uvádí francouzský pilot, jehož příští rok čeká přestup k Red Bullu.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.