Prohlédněte si připravovaný městský okruh v Hanoji, kde se v roce 2020 pojede první Velká cena Vietnamu, jak dnes oficiálně potvrdilo vedení Liberty Media. Inspiruje se slavnými světovými okruhy - Nürburgringem, Monakem či Suzukou.
Nová 5 565 metrů dlouhá trať bude obsahovat 22 zatáček a v kalendáři bude po Monaku, Singapuru a Baku čtvrtým městským závodem. Pro závodění rychlých monopostů ji připravuje známá architektonická společnost Hermanna Tilkeho.
Ve svém návrhu se inspiruje okruhy z celého světa, podobně jako tomu je v případě Okruhu Amerik v USA. V Hanoji se chystá v západní části města poblíž My Dinhova národního stadionu. Nepůjde tedy o klasický městský okruh s pravoúhlými zatáčkami, cílem je podpořit atraktivní závodění, které by bylo zároveň náročné pro jezdce.
První dvě zatáčky vycházejí z úvodních zatáček německého Nürburgringu. Povědomě vypadá i sekvence zatáček 12 - 15, ty si pro změnu berou inspiraci ze slavného monackého okruhu, konkrétně od první zatáčky do kopce k Massenet.
Zatáčky 16 - 19 s rychlými změnami směru připomínají Esíčka ze Suzuky, zatímco poslední tři zatáčky si berou za vzor malajský Sepang: rychlá levo-pravá zatáčka následovaná užším nájezdem. Představuje potenciální místo pro chyby a otevírá prostor pro jezdce za soupeřem, aby využil aerodynamického stínu a pokusil se o předjetí do první zatáčky.
View this post on InstagramWe’re excited to announce we’ll be racing in Hanoi, Vietnam in 2020! . #VietnamGP #F1 #Formula1 #Vietnam #Hanoi
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.