Sergio Sette Camara se stává oficiálním testovacím a vývojovým jezdcem McLarenu pro sezónu 2019.
McLaren dnes potvrdil příchod 20letého Brazilce, jenž v současné době závodí ve Formule 2, na pozici testovacího a vývojového pilota, jenž bude s týmem v příští sezóně úzce spolupracovat. Týmu není zcela neznámý, vždyť letos nastupuje jako týmový kolega Landa Norrise, kterého čeká povýšení do role závodního jezdce.
Camara loni vyhrál v F2 svůj první závod ve Spa, předtím závodil v Evropském šampionátu Formule 3, v Závodní sérii Toyoty a v brazilské Formuli 3. Také se dvakrát zúčastnil prestižní Velké ceny Makaa.
"Je to mým snem stát se jednoho dne pilotem F1, a rád bych McLarenu poděkoval za tuto neuvěřitelnou příležitost. Mým cílem je zapadnout do týmu a spolupracovat s ním tak úzce, jak to jen bude možné: naslouchat, učit se a pomoci se rozvinout jako jezdec i podpora McLarenu," říká Camara.
Sportovní ředitel týmu Gil de Ferran k tomu uvádí: "Je nám potěšením přivítat Sergia u McLarenu a v našem programu pro mladé jezdce. Už nějakou dobu sledujeme jeho pokrok a věříme, že je slibným mladým talentem se skutečným potenciálem. Těšíme se na spolupráci s ním, abychom rozvinuli jeho schopnosti jako kompletního jezdce, zatímco nás bude podporovat v našich závodních činnostech."
Sergio Pérez zůstává středem pozornosti. O jeho služby pro rok 2026 usilují kromě Cadillacu, Aldalší dva týmy a návrat na startovní rošt je reálnou možností.
Toto Wolff zmírnil svůj postoj k chystaným změnám pravidel pro motory v roce 2026 a místo kritiky vyzývá k otevřenosti. Podle něj by měla F1 zvážit úpravy, pokud povedou k lepšímu výsledku pro celý sport.
Oscar Piastri letos udělal výrazný výkonnostní skok díky zásadnímu zlepšení v práci s pneumatikami. Podle šéfa McLarenu Andrey Stelly je právě tato dovednost klíčová pro jeho schopnost držet krok s elitou.
Alpine se znovu ocitá v chaosu, po rezignaci šéfa týmu přichází i dočasná výměna jezdců, kdy Jacka Doohana nahrazuje Franco Colapinto. Oficiálně jde o výměnu, neoficiálně o peníze, sponzory a rostoucí nejistotu kolem budoucnosti týmu ve Formuli 1.
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.