Honda v letošní sezóně podle Franze Tosta příjemně překvapila Toro Rosso svou výkonností i spolehlivostí, přestože v ní je na tom stále nejhůře ze všech čtyř výrobců pohonných jednotek.
Japonská automobilka po neúspěšném tříletém období letos spolupracuje se stájí Toro Rosso a od příštího roku na její motory přechází také mateřský Red Bull. V Itálii s nimi alespoň navenek panuje velká spokojenost.
"Zatím odvádějí fantastickou práci, protože se hodně zlepšili ve výkonnosti a také ve spolehlivosti. Předčí naše očekávání, pokud jde o spolehlivost, protože jsme si mysleli, že budeme mít mnohem více problémů. Ale abych byl upřímný, tak jsme neměli žádné větší potíže," uvádí Tost.
"Také v oblasti výkonnosti, protože s novou specifikací nejsme moc pozadu za špičkovými týmy," pokračuje s odkazem na Ferrari a Mercedes, kteří mají nad Hondou a Renaultem stále jasně navrch.
Toro Rosso si už sice vyzkoušelo novou specifikaci, po několika problémech se nicméně vrátilo ke starší verzi. Nárůst výkon ho ale potěšil a vyhlíží další pokroky: "Jsem přesvědčený o tom, že Honda se během zimních měsíců zlepší. Odvádějí velmi dobrou práci, hodně na to tlačí," oznamuje Tost.
Současná pravidla povolující využití pouze 3 kusů spalovací motorů (ICE), turbodmychadla (TC) a motorgenerátoru pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H) a jen dvou kusů baterií (ES), řídicí elektroniky (CE) a motorgenerátoru pro rekuperaci kinetické energie (MGU-K) na sezónu se mu však nelíbí.
"Kolik pohonných jednotek bude využito na konci příštího roku? To zatím nevím. Pro mě jsou tři pohonné jednotky z pohledu pravidel špatně. Měli bychom mít možnost jich získat více, ale tak je to v současné době v pravidlech zakotveno a já doufám, že se to od roku 2021 změní," dodává šéf Toro Rosso.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.