Honda v letošní sezóně podle Franze Tosta příjemně překvapila Toro Rosso svou výkonností i spolehlivostí, přestože v ní je na tom stále nejhůře ze všech čtyř výrobců pohonných jednotek.
Japonská automobilka po neúspěšném tříletém období letos spolupracuje se stájí Toro Rosso a od příštího roku na její motory přechází také mateřský Red Bull. V Itálii s nimi alespoň navenek panuje velká spokojenost.
"Zatím odvádějí fantastickou práci, protože se hodně zlepšili ve výkonnosti a také ve spolehlivosti. Předčí naše očekávání, pokud jde o spolehlivost, protože jsme si mysleli, že budeme mít mnohem více problémů. Ale abych byl upřímný, tak jsme neměli žádné větší potíže," uvádí Tost.
"Také v oblasti výkonnosti, protože s novou specifikací nejsme moc pozadu za špičkovými týmy," pokračuje s odkazem na Ferrari a Mercedes, kteří mají nad Hondou a Renaultem stále jasně navrch.
Toro Rosso si už sice vyzkoušelo novou specifikaci, po několika problémech se nicméně vrátilo ke starší verzi. Nárůst výkon ho ale potěšil a vyhlíží další pokroky: "Jsem přesvědčený o tom, že Honda se během zimních měsíců zlepší. Odvádějí velmi dobrou práci, hodně na to tlačí," oznamuje Tost.
Současná pravidla povolující využití pouze 3 kusů spalovací motorů (ICE), turbodmychadla (TC) a motorgenerátoru pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H) a jen dvou kusů baterií (ES), řídicí elektroniky (CE) a motorgenerátoru pro rekuperaci kinetické energie (MGU-K) na sezónu se mu však nelíbí.
"Kolik pohonných jednotek bude využito na konci příštího roku? To zatím nevím. Pro mě jsou tři pohonné jednotky z pohledu pravidel špatně. Měli bychom mít možnost jich získat více, ale tak je to v současné době v pravidlech zakotveno a já doufám, že se to od roku 2021 změní," dodává šéf Toro Rosso.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.