Inženýr Rob Smedley na konci roku opustí Williams, který se v poslední době hodně trápí s tím, aby v závodech dosáhl na bodované pozice.
Čtyřiačtyřicetiletý Brit přišel v roce 2014 posílit tým z Ferrari, kde působil jako závodní inženýr Felipeho Massy, s nímž měl velmi úzký pracovní vztah. Fanouškům se vryl do paměti svým pokynem v průběhu Velké ceny Německa 2010, kdy Brazilce přiměl, aby před sebe pustil Fernanda Alonsa, i když byl ve vedení: "OK, Fernando je tedy rychlejší než ty. Můžeš potvrdit, že jsi tu zprávu pochopil?"
Smedley uvádí, že po 20 letech ve Formuli 1 "nastal ten správný čas se na věci podívat a vyhodnotit, jaký další krok učinit. Moc se těším na to, že strávím více času se svou rodinou, než rozhodnu o budoucích příležitostech."
Jeho Williams je v šampionátu konstruktérů poslední, v 19 závodech zatím získal pouze 7 bodů, přestože používá stejné motory jako mistrovský Mercedes. Jeho nejbližší soupeř Toro Rosso má dvě velké ceny před koncem na svém kontě 33 bodů.
Tým, jenž kdysi v F1 dominoval, od roku 2012 nedokázal vyhrát ani jeden závod. V posledních letech jeho upadá - v sezóně 2014 a 2015 skončil třetí, v následujících dvou ročnících pátý. Příští rok jeho barvy bude hájit mladík George Russell, druhého pilota zatím Williams neoznámil.
"Souhlasil, že se k nám přidá v době, kdy naše výkonnost byla nízká, a my jsme vděční za to, že v nás v té době viděl potenciál věci otočit. Během té doby hodně týmu ve své roli pomohl. Také byl pro Grove skvělou osobností, mnohé svým nadšením a vášní pro F1 inspiroval.
Ve sportu působí dlouhou dobu, takže naprosto chápu a respektuji jeho rozhodnutí vybrat si nějaký čas a strávit jej se svou ženou a kluky. Přejeme mu vše nejlepší a z celého srdce mu děkujeme za čas, vášeň a bojového ducha, kterého Williamsu dal," loučí se šéfka Claire Williamsová.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.