Inženýr Rob Smedley na konci roku opustí Williams, který se v poslední době hodně trápí s tím, aby v závodech dosáhl na bodované pozice.
Čtyřiačtyřicetiletý Brit přišel v roce 2014 posílit tým z Ferrari, kde působil jako závodní inženýr Felipeho Massy, s nímž měl velmi úzký pracovní vztah. Fanouškům se vryl do paměti svým pokynem v průběhu Velké ceny Německa 2010, kdy Brazilce přiměl, aby před sebe pustil Fernanda Alonsa, i když byl ve vedení: "OK, Fernando je tedy rychlejší než ty. Můžeš potvrdit, že jsi tu zprávu pochopil?"
Smedley uvádí, že po 20 letech ve Formuli 1 "nastal ten správný čas se na věci podívat a vyhodnotit, jaký další krok učinit. Moc se těším na to, že strávím více času se svou rodinou, než rozhodnu o budoucích příležitostech."
Jeho Williams je v šampionátu konstruktérů poslední, v 19 závodech zatím získal pouze 7 bodů, přestože používá stejné motory jako mistrovský Mercedes. Jeho nejbližší soupeř Toro Rosso má dvě velké ceny před koncem na svém kontě 33 bodů.
Tým, jenž kdysi v F1 dominoval, od roku 2012 nedokázal vyhrát ani jeden závod. V posledních letech jeho upadá - v sezóně 2014 a 2015 skončil třetí, v následujících dvou ročnících pátý. Příští rok jeho barvy bude hájit mladík George Russell, druhého pilota zatím Williams neoznámil.
"Souhlasil, že se k nám přidá v době, kdy naše výkonnost byla nízká, a my jsme vděční za to, že v nás v té době viděl potenciál věci otočit. Během té doby hodně týmu ve své roli pomohl. Také byl pro Grove skvělou osobností, mnohé svým nadšením a vášní pro F1 inspiroval.
Ve sportu působí dlouhou dobu, takže naprosto chápu a respektuji jeho rozhodnutí vybrat si nějaký čas a strávit jej se svou ženou a kluky. Přejeme mu vše nejlepší a z celého srdce mu děkujeme za čas, vášeň a bojového ducha, kterého Williamsu dal," loučí se šéfka Claire Williamsová.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.