Sebastian Vettel tvrdí, že v příští sezóně bud klíčové, aby s novým týmovým kolegou navzájem spolupracovali pro zájmy Ferrari.
Po sezóně si Leclerc se současným závodním jezdcem Scuderie Kimim Räikkönenem svá místa prohodí - Fin zamíří k Sauberu a 21letý Monačan do Maranella. O jeho talentu není pochyb, stále mu však scházejí zkušenosti, jelikož má za sebou v F1 teprve jednu sezónu, a to ještě ne zcela kompletní.
Obává se Vettel nového týmového kolegy, který mu chce od samotného počátku pěkně zatápět? "Bude to určitě odlišné, protože Charles není Kimi a Kimi není Charles. Je mladý, takže toho bude mít v hlavě hodně, hodně věcí se mu bude honit myslí. Proto si myslím, že s ohledem na tým budeme muset na dráze spolupracovat," odpovídá Seb.
"Jsem si jistý tím, že mě chce porazit, a já chci porazit ho, pravidla jsou jasná. Stejné to bylo s Kimim. Podle mě je ale klíčové, abychom spolupracovali, a jak jsem řekl, hlavou se mu bude honit spousta myšlenek," pokračuje pro Motorsport Vettel.
"Jsem jeho týmovým kolegou, takže jsem tady také kvůli tomu, abych pomáhal. Jsem tím posledním, kdo by se pokoušel něco skrývat, hrát nějaké hry nebo něco takového. Proto si myslím, že jsem velmi dobře vycházel s Kimim, protože v tomto ohledu jsme si velmi podobní. Takže uvidíme," přemýšlí pilot Ferrari, jenž letos prohrál svou bitvu s Lewisem Hamiltonem a pátý titul mistra světa.
I když jeho současný kolega bude pokračovat u Sauberu, tak on sám je skeptický vůči tomu, že by v F1 vydržel tak dlouho: "No, bylo by to dalších 10 let, abych jezdil tak dlouho jako Kimi. Je to dlouhá doba. Stejně dlouhá, jako jsem zde, v podstatě by tedy teď šlo o polovinu. Nevím. Celkem by šlo o 400 velkých cen. Nevím, nikdy byste neměli říkat nikdy, ale asi ne. Nevím. Záleží, víte? Pokud příštích 10 let budu s Ferrari vyhrávat, pak jo, proč ne?"
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.