Vymýšlené příběhy o odchodu technického ředitele Ferrari Mattii Binotta jsou podle šéfa Maurizia Arrivabeneho do světa vypouštěny s cílem destabilizovat jejich tým.
Některé média po letošním neúspěšném tažení Sebastiana Vettela za titulem informovala o napjatých vztazích mezi Binottem a Arrivabenem s tím, že technického ředitele Scuderie zlákala nabídka konkurence.
Binotto je uznávaný kvůli vzestupu výkonnosti stáje z Maranella po odchodu Jamese Allisona, jenž nyní působí u Mercedesu, v sezóně 2016, kdy se nedočkali ani jednoho vítězství. Předtím měl na starosti vývoj pohonných jednotek, nyní dohlíží na celý projekt F1.
Arrivabene včera novinářům na dotaz ohledně budoucnosti Binotta a své osobnosti odpověděl: "Vyjasněme to jednou a pro všechny. Povídačky o Mattiovi jsou falešnými zprávami, které mají v týmu vytvořit nestabilitu. Jde o pokus vytvořit problémy tam, kde žádné nejsou. A já už se k těm falešným zkazkám nechci dále vyjadřovat."
"V průběhu sezóny může docházet k pokusům o destabilizaci, někdy pomocí příběhů o jezdcích, jindy o technicích. A má pozice? [smích] Zeptejte se generálního ředitele Camilleriho," poukazuje šéf závodního týmu.
Zároveň připouští, že přemýšlejí o posilách, ale s jejich náborem pro rok 2019 nespěchají: "Nikdo nehovoří o odchodech. Možná se můžeme bavit o posilách. Ale to potrvá, budeme o tom přemýšlet v příští sezóně. Dnes tady máme dobrý a kompaktní tým."
"Pokud dojde na posily, pak zdůrazňuji, že přijdou bez nějakého spěchu, a jen tehdy, pokud je budeme potřebovat. Smyslem je stabilita. Pokud se někdo přidá, tak to nepodkope výborný stav existující skupiny. Tým, který funguje, nepotřebuje posily, nepotřebuje revoluci. Osobně jsem nikdy nevěřil v revoluci, ale v evoluci," dodává Arrivabene.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.