Vymýšlené příběhy o odchodu technického ředitele Ferrari Mattii Binotta jsou podle šéfa Maurizia Arrivabeneho do světa vypouštěny s cílem destabilizovat jejich tým.
Některé média po letošním neúspěšném tažení Sebastiana Vettela za titulem informovala o napjatých vztazích mezi Binottem a Arrivabenem s tím, že technického ředitele Scuderie zlákala nabídka konkurence.
Binotto je uznávaný kvůli vzestupu výkonnosti stáje z Maranella po odchodu Jamese Allisona, jenž nyní působí u Mercedesu, v sezóně 2016, kdy se nedočkali ani jednoho vítězství. Předtím měl na starosti vývoj pohonných jednotek, nyní dohlíží na celý projekt F1.
Arrivabene včera novinářům na dotaz ohledně budoucnosti Binotta a své osobnosti odpověděl: "Vyjasněme to jednou a pro všechny. Povídačky o Mattiovi jsou falešnými zprávami, které mají v týmu vytvořit nestabilitu. Jde o pokus vytvořit problémy tam, kde žádné nejsou. A já už se k těm falešným zkazkám nechci dále vyjadřovat."
"V průběhu sezóny může docházet k pokusům o destabilizaci, někdy pomocí příběhů o jezdcích, jindy o technicích. A má pozice? [smích] Zeptejte se generálního ředitele Camilleriho," poukazuje šéf závodního týmu.
Zároveň připouští, že přemýšlejí o posilách, ale s jejich náborem pro rok 2019 nespěchají: "Nikdo nehovoří o odchodech. Možná se můžeme bavit o posilách. Ale to potrvá, budeme o tom přemýšlet v příští sezóně. Dnes tady máme dobrý a kompaktní tým."
"Pokud dojde na posily, pak zdůrazňuji, že přijdou bez nějakého spěchu, a jen tehdy, pokud je budeme potřebovat. Smyslem je stabilita. Pokud se někdo přidá, tak to nepodkope výborný stav existující skupiny. Tým, který funguje, nepotřebuje posily, nepotřebuje revoluci. Osobně jsem nikdy nevěřil v revoluci, ale v evoluci," dodává Arrivabene.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.
Max Verstappen odstartuje závod na Interlagosu z boxové uličky poté, co byl už v Q1 vyřazen z kvalifikace. Red Bull po neúspěchu provedl změny v nastavení vozu, což šampiona čeká náročná stíhací jízda.