Vymýšlené příběhy o odchodu technického ředitele Ferrari Mattii Binotta jsou podle šéfa Maurizia Arrivabeneho do světa vypouštěny s cílem destabilizovat jejich tým.
Některé média po letošním neúspěšném tažení Sebastiana Vettela za titulem informovala o napjatých vztazích mezi Binottem a Arrivabenem s tím, že technického ředitele Scuderie zlákala nabídka konkurence.
Binotto je uznávaný kvůli vzestupu výkonnosti stáje z Maranella po odchodu Jamese Allisona, jenž nyní působí u Mercedesu, v sezóně 2016, kdy se nedočkali ani jednoho vítězství. Předtím měl na starosti vývoj pohonných jednotek, nyní dohlíží na celý projekt F1.
Arrivabene včera novinářům na dotaz ohledně budoucnosti Binotta a své osobnosti odpověděl: "Vyjasněme to jednou a pro všechny. Povídačky o Mattiovi jsou falešnými zprávami, které mají v týmu vytvořit nestabilitu. Jde o pokus vytvořit problémy tam, kde žádné nejsou. A já už se k těm falešným zkazkám nechci dále vyjadřovat."
"V průběhu sezóny může docházet k pokusům o destabilizaci, někdy pomocí příběhů o jezdcích, jindy o technicích. A má pozice? [smích] Zeptejte se generálního ředitele Camilleriho," poukazuje šéf závodního týmu.
Zároveň připouští, že přemýšlejí o posilách, ale s jejich náborem pro rok 2019 nespěchají: "Nikdo nehovoří o odchodech. Možná se můžeme bavit o posilách. Ale to potrvá, budeme o tom přemýšlet v příští sezóně. Dnes tady máme dobrý a kompaktní tým."
"Pokud dojde na posily, pak zdůrazňuji, že přijdou bez nějakého spěchu, a jen tehdy, pokud je budeme potřebovat. Smyslem je stabilita. Pokud se někdo přidá, tak to nepodkope výborný stav existující skupiny. Tým, který funguje, nepotřebuje posily, nepotřebuje revoluci. Osobně jsem nikdy nevěřil v revoluci, ale v evoluci," dodává Arrivabene.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.