Max Verstappen se domnívá, že za pátý titul mistra světa vděčí Lewis Hamilton především svému Mercedesu. S takovým autem by podle něj titul vyhrál kterýkoliv lepší pilot.
Hamilton si minulý víkend zajistil pátý titul, čímž se dostal na úroveň Juana Manuela Fangia. Dle svých slov ale v letošní sezóně zažil se Sebastianem Vettelem z Ferrari tu nejtěžší bitvu své kariéry.
👀LEWIS HAMILTON227 races81 poles (36%)132 podiums (58%)71 wins (31%) 41 fastest laps (18%)JUAN MANUEL FANGIO 51 races29 poles (57%) 35 podiums (69%)24 wins (47%)23 fastest laps (45%)#F1FastFact #F1 pic.twitter.com/TEnPrIkac7
— Formula 1 (@F1) October 31, 2018Co udělalo Lewise tak dobrým jezdcem? "Jeho auto," má jasno Verstappen. "Samozřejmě, že je velmi dobrý. Ale s jeho autem by mohl vyhrát Vettel, Ricciardo by s ním mohl vyhrát, s jeho autem bych mohl vyhrát já," vypočítává pilot Red Bullu.
Ten příští rok přechází na motory Honda, která se bude snažit dostihnout Ferrari a Mercedes. Podle Verstappena bude mít ale šanci spíše až v roce 2021 po velkých změnách v pravidlech.
"Bude mi 23. A stále budu mít šest či sedm let na to, abych vyhrál mistrovské tituly. Snad se pak stanu čtyřnásobným šampionem, to by bylo skvělé," uvažuje holandský pilot.
Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko ovšem vyjádřil jiný názor. Podle něj bude Honda příští rok na špičku ztrácet jen 10 kW, což doženou svým vozem a kvalitní aerodynamikou. Díky tomu by mohli o titul bojovat už příští rok. Co na to Verstappen? Podle toho by k tomu došlo "jen s magickým šasi."
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.