Valtteri Bottas se chce příští rok zlepšit zejména v kvalifikacích. Dobře ví, že svého týmového kolegu Lewise Hamiltona jinak nebude mít šanci porazit. Obavy z příchodu Ocona, který by jej podle mohl u Mercedesu nahradit, strach nemá.
"Obzvlášť kvůli současnému stavu Formule 1 potřebuji zlepšit svou výkonnost v kvalifikacích, pokud chci porazit Lewise. On ji v nich velmi dobrý, a když startu do závodu v předu, pak má vždy navrch. Kvalifikace je o drobných detailech a mnoha věcech, které se musí sejít. Takže zkrátka musím pokračovat v práci na všech detailech," popisuje finský pilot.
Domnívá se, že letos je Hamiltonovi blíže, než to zvenčí vypadá, dost velký vliv na jeho sezónu ale měla smůla v Baku, kde před koncem odstoupil z vedení ze závodu: "Myslím, že jsem v první polovině roku neměl štěstí na své straně. Z pohledu výkonnosti jsme si byli celkem blízko. Když jsme si pak uvědomili, že už o titul nebojuji, tak jsme viděli odlišné situace, jako v Rusku. Pak to pro mě není možné bojovat o šampionát."
"Víte, on je silný ve všech oblastech. Myslím, že v některých jsme na tom podobně, v jiných je zase lepší. Mnohokrát, obzvlášť dříve v sezóně a na konci minulého roku, jsem ho v kvalifikaci porážel... Soči, Rakousko. Takže jo, někdy můžu mít navrch já. Vždy se najdou nějaké zatáčky, v nichž je rychlejší on, zatáčky, v nichž jsem rychlejší já a zatáčky, kde je rozdíl minimální," popisuje Bottas.
Je přesvědčený o tom, že v příštím roce může být úspěšný, aby si své místo v Mercedesu udržel i pro sezónu 2020, kdy o závodní sedačku v německém týmu bude hodně usilovat také Esteban Ocon. Tomu šéf Toto Wolff slíbil, že za dva roky bude závodit v "dobrém autě."
Cítí se být Bottas v ohrožení? "Nedělá mi to starosti, protože vím, v jaké jsem situaci. Je to v týmu, máme velmi dobrého týmového ducha. A já se s týmem neustále zlepšuji. Ví, čeho jsem schopný. Ví, čeho budu schopný v budoucnu, pokud budu pokračovat ve vývoji takovou rychlostí. Takže ne, nemám obavy. A vím, že když dokážu dosáhnout svých cílů, pak příští rok nebude docházet k žádným spekulacím."
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.