Valtteri Bottas se chce příští rok zlepšit zejména v kvalifikacích. Dobře ví, že svého týmového kolegu Lewise Hamiltona jinak nebude mít šanci porazit. Obavy z příchodu Ocona, který by jej podle mohl u Mercedesu nahradit, strach nemá.
"Obzvlášť kvůli současnému stavu Formule 1 potřebuji zlepšit svou výkonnost v kvalifikacích, pokud chci porazit Lewise. On ji v nich velmi dobrý, a když startu do závodu v předu, pak má vždy navrch. Kvalifikace je o drobných detailech a mnoha věcech, které se musí sejít. Takže zkrátka musím pokračovat v práci na všech detailech," popisuje finský pilot.
Domnívá se, že letos je Hamiltonovi blíže, než to zvenčí vypadá, dost velký vliv na jeho sezónu ale měla smůla v Baku, kde před koncem odstoupil z vedení ze závodu: "Myslím, že jsem v první polovině roku neměl štěstí na své straně. Z pohledu výkonnosti jsme si byli celkem blízko. Když jsme si pak uvědomili, že už o titul nebojuji, tak jsme viděli odlišné situace, jako v Rusku. Pak to pro mě není možné bojovat o šampionát."
"Víte, on je silný ve všech oblastech. Myslím, že v některých jsme na tom podobně, v jiných je zase lepší. Mnohokrát, obzvlášť dříve v sezóně a na konci minulého roku, jsem ho v kvalifikaci porážel... Soči, Rakousko. Takže jo, někdy můžu mít navrch já. Vždy se najdou nějaké zatáčky, v nichž je rychlejší on, zatáčky, v nichž jsem rychlejší já a zatáčky, kde je rozdíl minimální," popisuje Bottas.
Je přesvědčený o tom, že v příštím roce může být úspěšný, aby si své místo v Mercedesu udržel i pro sezónu 2020, kdy o závodní sedačku v německém týmu bude hodně usilovat také Esteban Ocon. Tomu šéf Toto Wolff slíbil, že za dva roky bude závodit v "dobrém autě."
Cítí se být Bottas v ohrožení? "Nedělá mi to starosti, protože vím, v jaké jsem situaci. Je to v týmu, máme velmi dobrého týmového ducha. A já se s týmem neustále zlepšuji. Ví, čeho jsem schopný. Ví, čeho budu schopný v budoucnu, pokud budu pokračovat ve vývoji takovou rychlostí. Takže ne, nemám obavy. A vím, že když dokážu dosáhnout svých cílů, pak příští rok nebude docházet k žádným spekulacím."
Film Brada Pitta z prostředí F1 by se měl podle zpráv objevit na digitálních platformách ještě tento měsíc. Fanoušci tak dostanou příležitost sledovat očekávaný titul online.
Čtyřnásobný mistr světa Alain Prost během Festivalu rychlosti v Goodwoodu otevřeně chválil Oscara Piastriho.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.