Sebastian Vettel uvedl, že letošní sezónu považuje za tu nejtěžší ve své profesionální kariéře. I když v ní vedl, tak se nakonec bude muset spokojit s druhým místem za Lewisem Hamiltonem, jenž si v Mexiku předčasně zajistil již pátý titul mistra světa.
Pilot Ferrari se letos dopustil několika chyb, když se po kontaktech při soubojích ve druhé části sezóny několikrát roztočil nebo když v polovině sezóny ve Velké ceně Německa vedl, ale zbytečně na mokré dráze havaroval.
"V jistých ohledech tohle byl určitě můj nejtěžší rok v F1. Rozhodně byl jiný než ty předchozí, nicméně bychom podle mě neměli opomíjet to, že jsme měli velmi silný balík a byli schopni vyhrávat závody. Už nemáme šanci na titul mezi jezdci, ale stále můžeme bojovat o ten konstruktérský," uvádí Vettel.
"I když tedy jde o náročný rok, ta si myslím, že je pro nás jakožto pro tým stále dobrý. Pořád se zlepšujeme. Ale rozhodně v něm byly věci, které vyplynuly na povrch a které je třeba zlepšit, abychom učinili ten poslední krok, který vyhlížíme," dodává ke kýženému útoku na titul.
Jeho chyby podle něj nebyly tak významné jako schopnost Mercedesu dostat se od Singapuru znovu do formy a udávat tempo. "Žádná z nich, abych byl upřímný, pro mě šlo o Singapur. Po něm jsme zkrátka po několik závodů neměli tempo na to, abychom se drželi Mercedesu," pokračuje německý pilot.
"Pak se samozřejmě staly nějaké další věci navíc, které nám nepomohly. Kvůli chybám, jež jsme učinili, chybám, kterých jsem se dopustil já, jsme nemohli získávat body. Nemůžu být k sobě příliš tvrdý kvůli tomu, co se přihodilo v Německu, protože jsem letos udělal mnohem větší chyby, ale tato byla očividně nejdražší. Patří to k závodění: když na to tlačíte, tak to někdy můžete trochu přehnat," dodává Vettel.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.