Sebastian Vettel uvedl, že letošní sezónu považuje za tu nejtěžší ve své profesionální kariéře. I když v ní vedl, tak se nakonec bude muset spokojit s druhým místem za Lewisem Hamiltonem, jenž si v Mexiku předčasně zajistil již pátý titul mistra světa.
Pilot Ferrari se letos dopustil několika chyb, když se po kontaktech při soubojích ve druhé části sezóny několikrát roztočil nebo když v polovině sezóny ve Velké ceně Německa vedl, ale zbytečně na mokré dráze havaroval.
"V jistých ohledech tohle byl určitě můj nejtěžší rok v F1. Rozhodně byl jiný než ty předchozí, nicméně bychom podle mě neměli opomíjet to, že jsme měli velmi silný balík a byli schopni vyhrávat závody. Už nemáme šanci na titul mezi jezdci, ale stále můžeme bojovat o ten konstruktérský," uvádí Vettel.
"I když tedy jde o náročný rok, ta si myslím, že je pro nás jakožto pro tým stále dobrý. Pořád se zlepšujeme. Ale rozhodně v něm byly věci, které vyplynuly na povrch a které je třeba zlepšit, abychom učinili ten poslední krok, který vyhlížíme," dodává ke kýženému útoku na titul.
Jeho chyby podle něj nebyly tak významné jako schopnost Mercedesu dostat se od Singapuru znovu do formy a udávat tempo. "Žádná z nich, abych byl upřímný, pro mě šlo o Singapur. Po něm jsme zkrátka po několik závodů neměli tempo na to, abychom se drželi Mercedesu," pokračuje německý pilot.
"Pak se samozřejmě staly nějaké další věci navíc, které nám nepomohly. Kvůli chybám, jež jsme učinili, chybám, kterých jsem se dopustil já, jsme nemohli získávat body. Nemůžu být k sobě příliš tvrdý kvůli tomu, co se přihodilo v Německu, protože jsem letos udělal mnohem větší chyby, ale tato byla očividně nejdražší. Patří to k závodění: když na to tlačíte, tak to někdy můžete trochu přehnat," dodává Vettel.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.