Sebastian Vettel uvedl, že letošní sezónu považuje za tu nejtěžší ve své profesionální kariéře. I když v ní vedl, tak se nakonec bude muset spokojit s druhým místem za Lewisem Hamiltonem, jenž si v Mexiku předčasně zajistil již pátý titul mistra světa.
Pilot Ferrari se letos dopustil několika chyb, když se po kontaktech při soubojích ve druhé části sezóny několikrát roztočil nebo když v polovině sezóny ve Velké ceně Německa vedl, ale zbytečně na mokré dráze havaroval.
"V jistých ohledech tohle byl určitě můj nejtěžší rok v F1. Rozhodně byl jiný než ty předchozí, nicméně bychom podle mě neměli opomíjet to, že jsme měli velmi silný balík a byli schopni vyhrávat závody. Už nemáme šanci na titul mezi jezdci, ale stále můžeme bojovat o ten konstruktérský," uvádí Vettel.
"I když tedy jde o náročný rok, ta si myslím, že je pro nás jakožto pro tým stále dobrý. Pořád se zlepšujeme. Ale rozhodně v něm byly věci, které vyplynuly na povrch a které je třeba zlepšit, abychom učinili ten poslední krok, který vyhlížíme," dodává ke kýženému útoku na titul.
Jeho chyby podle něj nebyly tak významné jako schopnost Mercedesu dostat se od Singapuru znovu do formy a udávat tempo. "Žádná z nich, abych byl upřímný, pro mě šlo o Singapur. Po něm jsme zkrátka po několik závodů neměli tempo na to, abychom se drželi Mercedesu," pokračuje německý pilot.
"Pak se samozřejmě staly nějaké další věci navíc, které nám nepomohly. Kvůli chybám, jež jsme učinili, chybám, kterých jsem se dopustil já, jsme nemohli získávat body. Nemůžu být k sobě příliš tvrdý kvůli tomu, co se přihodilo v Německu, protože jsem letos udělal mnohem větší chyby, ale tato byla očividně nejdražší. Patří to k závodění: když na to tlačíte, tak to někdy můžete trochu přehnat," dodává Vettel.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.