Red Bull získal první řadu v kvalifikaci. Naposledy tohle slavili v roce 2013. Už to vypadalo, že bude oslavovat Max Verstappen, který se mohl stát nejmladším jezdcem na pole position v F1. V posledním kole však absolutně zazářil jeho týmový kolega Daniel Ricciardo. Hamilton, který může získat titul třetí. Jak hodnotí dnešní kvalifikaci v Mexiku jednotliví piloti a představitelé týmů?
Daniel Ricciardo, 1. místoVěděl jsem, že to tam někde je, ta rychlost. Věděl jsem, že poskládat to kolo dohromady bude jako vždy klíčové. Max ukázal, že auto má celý víkend rychlost. Já jen věděl, že musím zajet čisté kolo. Je to první řada, to je hodně dobré. Super kluci!
It was only Daniel Ricciardo's third career pole, and his first outside Monaco 👏Here's what he had to say 🗯#MexicoGP 🇲🇽 #F1 pic.twitter.com/cwaFojNopt
— Formula 1 (@F1) October 27, 2018Max Verstappen, 2. místoCelá kvalifikace byla špatná. Od druhého tréninku ty samé problémy, motor se nechová především během brzdění, jak bych chtěl a zadní část auta se tak blokuje. Zkusili jsme získat to nejlepší, co jsme mohli a myslel jsem, že to bude dost s těmi problémy, ale i tak je dobré být druhý. Zítra ty problémy překonám.
A great chance to become the youngest F1 pole-sitter slips by, but it wasn't entirely his fault, says @Max33Verstappen #MexicoGP 🇲🇽 #F1 pic.twitter.com/KgvStB8ccS
— Formula 1 (@F1) October 27, 2018Christian Horner, šéf týmuBylo to v podání Daniela neuvěřitelné poslední kolo. Téměř z ničeho nic, ten sektor byl mega. Skvělé zlepšení. Max měl to samé auto a ty stejné možnosti. Daniel odvedl lepší práci v Q3 a zasloužil si pole position. Dnes to vyšlo a musíme to ještě zvládnout zítra.
MERCEDESLewis Hamilton, 3. místoMám z toho opravdu radost. Včera jsme prožili náročný den a dnes to bylo velké zlepšení. Včera jsme byli mnohem více vzadu, proto jsem nečekal, že skončíme tak vysoko, ale tým přes noc odvedl skvělou práci. Je to tak dobré, jak to jen může být.
Mám radost z Daniela, takže mu gratuluji. Stát za Red Bully, to zas není tak špatné. Viděli jste loni, co se stalo s rudým vozem vzadu. Opravdu záleží na tom, jak odstartujeme, ale třetí místo je tady pro začátek slušné. Dostává se vám dobrého roztažení od kluků před vámi. Budu bojovat o to, abych získal přinejmenším jednu pozici, samozřejmě si však uvědomuji, že před sebou máme Red Bully.
Potentially a massive day for this fella tomorrow, so how is @LewisHamilton feeling? 🤔 #MexicoGP 🇲🇽 #F1 pic.twitter.com/4obtUfx4Cr
— Formula 1 (@F1) October 27, 2018Valtteri Bottas, 5. místoTým odvedl opravdu působivou práci, stihl vyměnit motor a všechno ve voze bylo v pořádku. Včera to bylo podstatně horší. S pátým místem přesto nejsem spokojený. Dokázali jsme zlepšit práci s pneumatikami, lépe využíváme ty přední, k velkým změnám jsme sáhli v nastavení a také v oblasti pohonné jednotky. Včera nás mnohem více trápil vliv vysoké nadmořské výšky. Zítra nás čeká dlouhý závod. Red Bull se zdá být silný. Jsem si jistý tím, že to bude zajímavé.
Toto Wolff, šéf týmuFantastická kvalifikace, tři nejlepší týmy dělily jen dvě desetiny. Gratuluji Danielovi, který měl posledních pár závodu těžkých. Jako tým můžeme být rádi, jak jsme to otočili k lepšímu. V pátek jsme na tom byli bídně. Druhá řada nemusí být nejhorší, je to dlouhá rovinka a určitě budeme mít příležitosti. Z pozice konstruktérů je dobré mít obě auta před Ferrari. Ale opět, jsou na rovinkách hodně rychlí, takže nebude lehké je udržet za sebou. Bude to rozhodně zajímavý rozjezd do první zatáčky.
FERRARISebastian Vettel, 4. místoNepovedlo se mi v závěru moc čisté kolo, moc jsem se snažil, ale už jsem se nezlepšil. Nevyšlo to. To poslední kolo bylo špatné, trochu mi to ustřelovalo, prostě to nevyšlo. Z auta jsme dostali víceméně vše. Se čtvrtým místem ale spokojený nejsem.
Zatím mám tu nejlepší spolehlivost. Red Bully jsou rychlé, bude to těžké je porazit, ale možná se porazí sami. Vše rozhodne strategie, výdrž pneumatik, jak moc na to budeme moci tlačit. Včera to vše bylo v pohodě, tak uvidíme.
Kimi Räikkönen, 6. místoObecně to je OK. Jedno kolo bylo dobré, druhé ideální nebylo. Ráno to bylo dost odlišné. Zlepšili jsme to, ale stále se potýkáme s nedotáčivostí. Na startu to bude hektické. Uvidíme, jak to dopadne.
RENAULTNico Hülkenberg, 7. místoOdvedl jsem tu nejlepší práci, která byla možná, z auta jsem dostal to nejlepší. S první šesticí zatím nemůžeme soupeřit, možná příští rok. Rád bych řekl, že s nimi zítra budeme bojovat, ale není to realistické, jsou na tom stále lépe. Budeme bojovat s Haasem a snažit se získat co nejvíce bodů.
Carlos Sainz jr., 8. místoJsme po včerejšku zpět v realitě, ale i tak jsem spokojen, protože jsme v Q3 (oba vozy). Pokrok od Suzuky je skvělý, ale osobně nejsem spokojen, protože jsem se v autě necítil jistě. Hodně jsem se trápil s přetáčivostí a nemohl jsem tak útočit. Musíme se podívat, co za tou změnou ve vyvážení stojí. V závodě bude záležet hodně na pneumatikách a jejich stavu a jestli zvládneme jednu zastávku. Uvidíme.
Alan Permane, sportovní ředitelJsme s kvalifikací spokojeni. Auto se chovalo dobře a oba jezdci mohli využít jeho potenciál. Čtvrtá řada je to nejlepší, čeho jsme mohli dosáhnout co se čisté rychlosti týče, takže je dobré být před našimi nejbližšími soupeři. Nebude to však lehké. Nebudeme chtít být příliš chytří, víme, že bojujeme s našimi soupeři v poháru konstruktérů, jen musíme získat více bodů a podle toho, jak to zatím vypadá, na to máme rychlost. Jen musíme mít čistý závod.
SAUBERCharles Leclerc, 9. místoJsme spokojen. Další postup do Q3 a rychlost vypadá dobře. Od včera jsme se zlepšili a bude výzvou udržet za sebou některé soupeře. Startujeme totiž na hyper-měkké sadě, na které jsme se kvalifikovali. Pokusíme se to maximálně využít a snad získáme body, když jsme v posledních dvou závodech neměli to štěstí.
Marcus Ericsson, 10. místoPo náročném pátku jsme se zlepšili. Výsledek ukazuje týmovou snahu. Změny, které jsme udělali se vyplatily. Auto bylo lepší a kvalifikace byla dobrá, skvělé dostat se do první desítky. Měli bychom mít dobrou šanci na skvělý výsledek.
FORCE INDIAEsteban Ocon, 11. místoJe to zajímavé místo pro start. Věděli jsme, že nechceme startovat na hyper-měkkých pneumatikách a proto jsme v Q2 jeli na ultra-měkké (tvrdší) sadě. Takhle si mohu vybrat pro start pneumatiky a máme tak co se strategie týče větší flexibilitu. Doufám, že se nám tento přístup zítra vyplatí. Mohli jsme být výš, ale s tímto přístupem jsem spokojen. Bude to velký souboj s Renaulty a Saubery, ale startují na hyper-měkkých pneu, takže budou mít jinou strategii. Uvidíme, jak to dopadne.
Sergio Pérez, 13. místoMěli jsme rychlost na první desítku, ale nemysleli jsme si, že se vyplatí riskovat a startovat na hyper-měkké sadě. A na ultra-měkké bylo zase těžké se dostat do Q3. Ale měli bychom mít díky naší volbě zítra výhodu, takže jsme si jednoduše zvolili strategii před startovní pozicí. Lituji jen, že je přede mnou Fernando. V poslední části svého kola v Q2 mi chyběla přilnavost, tak se dostal přede mě. Jsem si však naší šancí zítra jistý. Věříme, že naše strategie je správná a snad se posuneme vpřed.
Otmar Szafnauer, šéf týmuVybrali jsme si tu delší hru, protože se počítá zítřejší výsledek. Na hyper- měkké sadě jsme viděli velké opotřebení a chtěli jsme se startu na nich vyhnout. Takže jsme se rozhodli pro ultra-měkké, i když jsme potom věděli, že se těžko dostaneme do Q3. V závodě by nám to však mělo pomoci. Pokud se nám strategie vydaří, doufáme v první desítku a pořádné body.
MCLARENFernando Alonso, 12. místoMoje kvalifikace nebyla perfektní. Trošku jsem se trápil s nedotáčivostí v rychlých zatáčkách na poslední sadě pneumatik, takže nejsem úplně spokojený nebo pyšný na své kolo. Udělali jsme pár chyb a ztratili pár desetin, takže když jsem dojel do cíle a řekli mi, že jsem dvanáctý, realisticky řečeno, je to lepší, než jsme mysleli. Po vypadnutí z Q1 v posledních závodech je tahle pozice pěkná, body jsou blíž, než v minulých velkých cenách.
Motor Renault tu funguje dobře, asi mu tak nevadí ta nadmořská výška a naše závodní rychlost včera byla dobrá a jsme tak optimističtí. Bude to emotivní den, protože tu máme velkou podporu a spoustu fanoušků.
Stoffel Vandoorne, 17. místoVlastně je to slušná kvalifikace. Bylo to hodně těsné a je to škoda nedostat se o pár setin do Q2. Jen to dokazuje, jak je to těsné. Je chladněji, což trošku pomohlo pneumatikám. Uvidíme, jak to zítra půjde a snad bude opotřebení stále důležitým faktorem. Vždy je co zlepšovat a kvůli nadmořské výšce je to tu náročné, ale to platí pro všechny stejně. Celkově jsem relativně spokojen a myslím, že to je velmi blízko maximu. Budeme muset mít štěstí, abychom získali dobrý výsledek. V úvodu ot bývá chaos a pamatuji si, že loni jsem tu myslím získal po startu osm míst a může se toho tedy stát hodně. Pokusím se to zopakovat.
Gil de Ferran, sportovní ředitelMyslím, že můžeme být relativně spokojeni. Samozřejmě i když vždy chceme být v čele, cítíme, že jsme tu udělali pokrok. Časy byly hodně těsné a i malé zlepšení by znamenalo první desítku. Podmínky na trati se hodně měnily během víkendu a opotřebení pneumatik tu bude hrát velkou roli. Myslím, že naše strategie a startovní místo znamená dobrou výchozí pozici pro dobrý závod.
TORO ROSOBrendon Hartley, 14. místoDnes jsme rozhodně měli na postup do Q3, ale s posledním kolem jsem zklamaný. První část byla skvělá, skončil jsem 10., což podle mě bylo reprezentativní. Pro Q2 nám zbyla jen jedna sada hyper-měkkých pneumatik a v poslední jízdě jsme nesladili vyvážení aerodynamiky s vývojem dráhy. Zablokoval jsem kola při brzdění do 12. zatáčky v mém posledním kole, vyjel jsem mimo a ztratil jsem dost času na postup do Q3. Zítra budou velkým tématem pneumatiky. Potřebuji dobré první kolo jako v Austinu. Minulý týden jsme získali body po startu z 14. místa, takže to musí být možné. Po celý víkend jsme silní, proto doufám, že zítra si dojedu pro další body.
Pierre Gasly, 15. místoMyslím, že naše kvalifikace dnes byla dobrá, hlavně jsme se ale po penalizaci soustředili na zítřejší závod. Bylo fajn postoupit do Q2, ale frustrující, že jsem nemohl soutěžit. Jak jsme viděli v pátek, management pneumatik bude zítra klíčový. Musíme být s naší strategií chytří. Ve voze se cítím dobře. Budu startovat poslední, doufám ve vzrušující bitvy na trati.
Tojoharu Tanabe, technický ředitel HondyV 3. tréninku jsme byli konkurenceschopní a v kvalifikaci oba piloti postoupili do Q2. Brendon se ale ve svém posledním pokusu nedokázal zlepšit, takže začne z 14. místa. U Pierra to nemělo smysl zajíždět v Q2 čas kvůli penalizacím po výměně pohonné jednotky a převodovky. Předpověď pro zítřek je nejistá, musíme být připraveni na cokoliv a odvést co nejlepší práci pro získání dobrého výsledku.
HAASRomain Grosjean, 16. místoZlepšili jsme se, ale ne dost. Střed pole je velmi těsný a chyběly dvě desetiny na desáté místo. Jízda na hyper-měkké sadě nevyšla posle představ, musíme se podívat, co můžeme udělat lépe a proč se nám tu nedaří. Musí to být něco na tomto okruhu. Jinak jsme byli konkurenceschopní. Ale tady to je, jako každý rok, komplikované. Nevzdáváme to však. Je to těžký závod pro motor, brzdy, jezdce - všechno. Snad to zítra zvládneme.
Kevin Magnussen, 18. místoJe to zklamání. Pneumatiky nám prostě nefungovaly. Pokaždé se chovaly jinak a když jsme se snažili vyladit vyvážení, ale pokaždé to bylo jiné. Nešlo to. Ostatní s pneumatikami odvedli lepší práci, takže se v tom musíme zlepšit. Může se stát však v závodě cokoliv. To jsme věděli, ale je to zklamání. Uděláme však maximum.
Günther Steiner, šéf týmuByl to těžký den. Nemohli jsme donutit pneumatiky správně fungovat, ale ostatním se to podařilo. Zítra budeme mít jinou strategii, takže se snad posuneme vpřed, ale získat body bude náročné.
WILLIAMSLance Stroll, 19. místoPři druhém výjezdu jsem měl dobře rozjeté kolo a myslel jsem, že jak trať zrychlovala, mohli bychom se zlepšit tak o půl sekundy, ale v sedmé zatáčce jsem se dopustil chyby a musel vyjet zeširoka. Možná byla dosažitelná další pozice, ale ztráceli jsme sedm desetin. Docela jsme tento víkend ztráceli co do rychlosti a měli daleko do toho být konkurenceschopní. Po pravdě to bude v závodě náročné, ale uvidíme, co dokážeme.
Sergej Sirotkin, 20. místoByla to velmi náročná kvalifikace, v průběhu celého dne se oteplovalo a bylo více horko, což nám ji ztěžovalo. Odjel jsem velmi špatné kolo, což beru plně na sebe a jsem tím zklamán. Nezvládl jsem z vozu vytěžit maximální výkon, který nám potenciálně umožňoval, takže velmi neuspokojivý den.
Paddy Lowe, technický ředitelByl to velmi neuspokojivý den, protože během tréninku to vypadalo, že máme potenciál zajet pár dobrých kol a přiblížit naše vozy do druhé části kvalifikace. Celkově to vypadalo na celkem těsné pole. V první části šlo vše podle plánu, ale bohužel ani jeden z jezdců nezajistil při své závěrečné jízdě slušné kolo, takže to bude zítra složitý závod.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.