MEXIKO - 2. TRÉNINK; Red Bull pokračoval ve skvělém tempu v Mexiku také odpoledne, na nejrychlejšího Maxe Verstappena a jeho týmového kolegu Daniela Ricciarda nenašli recept ani Ferrari ani Mercedes - Sebastian Vettel skončil až čtvrtý, Lewis Hamilton sedmý. V závěru se však u Holanďana objevily potíže se spolehlivostí.
Jako první vyrazil odpoledne na dráhu Gasly, jenž skoro celou dopolední část proseděl v garáži kvůli výměně pohonné jednotky - Honda se vrací ke starší specifikaci č. 3, a Francouze tak v neděli opět čeká odsun na konec startovního roštu.
Šéf týmu Franz Tost před začátkem potvrdil, že Red Bull rozhodne o jejich sestavě až v prosinci - zatím je jistý pouze Daniil Kvjat, šance na setrvání Brendona Hartleyho po lepších výsledcích v posledních podnicích stoupají.
První měřený čas jsme se dočkali od Räikkönena na super-měkkých pneumatikách (1:20,027 min). Otázkou zítra bude, zda se špičkové týmy dokáží kvalifikovat (do Q3) na ultra-měkkých směsích, ty hyper-měkké jsou zde podstatně rychlejší. Zatím se zdá, že by na to mohl mít překvapivě pouze Red Bull.
An early slide for Sebastian Vettel in FP2But a couple of minutes later he goes top of the board with a 1:19.472#MexicoGP 🇲🇽 pic.twitter.com/ctpdj1ImHE
— Formula 1 (@F1) October 26, 2018Vettel s druhým Ferrari dokázal svého týmového kolegu předčit (1:19,472). Na dráhu se dostali pilot Mercedesu - Hamilton na super-měkkých (1:19,207) a Bottas na ultra-měkkých pneumatikách (1:19,361), pilot Scuderie se ale držel na čele (1:19,007).
Z toho ho sesadil až po 17 min Hartley na hyper-měkké směsi (1:18,928). Postupně před něj vyšplhali Hamilton na super-měkké (1:18,859), Pérez na hyper-měkké (1:18,453) a Verstappen na ultra-měkké směsi (1:17,437).
25 MINS INTO FP2 ⏱️He was fastest in FP1 And so far @Max33Verstappen is more than a second quicker than anyone else in FP2 🚀#MexicoGP 🇲🇽 #F1 pic.twitter.com/TtXrt6I3Se
— Formula 1 (@F1) October 26, 2018Na druhou příčku se dostal Ricciardo (1:17,437 min) s dalším Red Bullem, také na ultra-měkkých pneumatikách. Rakouskému týmu se zde daří a cítí šanci na vítězství. Rozdíly mezi motory nejsou kvůli vysoké nadmořské výšce (2 285 m n. m.) tak vysoké jako na jiných tratích, RB14 také vyniká svým přítlakem. Na rovinkách sice na Ferrari ztrácí kolem 12 km/h, jeho časy jsou zatím ale lepší. Renault navíc vylepšil efektivitu svého ERS systému, který zde má vyšší relativní podíl na výkonnosti.
Vettel se po 35 min dostal na druhou příčku (1:17,954 min a 350 km/h), potřeboval k tomu ale už hyper-měkké pneumatiky, Kimi na nich při brzdění do první zatáčky hodně probrzdil, v dalším pokusu i přes vibrace předního levého kola kvůli předchozí chybě poskočil ze čtrnáctého na čtvrté místo.
Ferraris right on the limit as we approach halfway in FP2 👀Vettel splits the Red Bulls to go P2And Raikkonen only just behind Ricciardo in P4 #MexicoGP 🇲🇽 pic.twitter.com/Q4voTMmjp5
— Formula 1 (@F1) October 26, 2018Na třetí místo Vettela odsunul Sainz s Renaultem na hyper-měkkých pneumatikách (1:17,953), bylo to ale velmi těsné - rozhodovala jediná tisícina vteřiny. Jeho týmový kolega Hülkenberg zajel pátý nejrychlejší čas a byl před Hamiltonem. Magnussen si na nejměkčí směs stěžoval, že je "úplně k ničemu."
V polovině tréninku ji konečně obul i Verstappen a hned byl skoro o osm desetin sekundy (1:16,720 min a 336 km/h). S vozem ale nebyl spokojený: "Smýkal jsem se po celé trati. Motor nedělá to, co by měl. Musíme se na to podívat," vybízel svůj tým. Ricciardo se na hyper-měkkých pneumatikách posunul o 0,15 s za něj (1:16,873 min).
Both cars out for their next run. Which makes for one nice shot but a very stressful 2.5 seconds! #RSspirit #MexicoGP #FP2 pic.twitter.com/SGoKAoLdTo
— Renault Sport F1 (@RenaultSportF1) October 26, 2018Ve druhé části tréninku se pak týmy soustředily na delší jízdy a poznávání výdrže pneumatik, proto se už časy nezlepšovaly. Pilotům se nedařilo moc dlouho udržovat při životě hyper-měkké pneumatiky, ty odcházejí velmi rychle. Hamilton i Vettel kvůli tomu museli přerušit své závodní simulace a zajet pro ty nejtvrdší, super-měkké pneumatiky. Lewis navíc přiznal, že se svým autem není vůbec spokojený, detaily ale nespecifikoval.
Mercedes a Ferrari zítra určitě zvýší výkon svých pohonných jednotek (cca o půl sekundy), Red Bull ale vzhledem k dnešním časům i přesto vypadá velmi konkurenceschopně - Vettel do rádia prozradil, že do svého ostrého kola dal vše. Scuderia je na tom o něco lépe než Stříbrné šípy. Nejlépe ze zbytku pole je na tom Renault, jehož Sainz skončil před oběma Ferrari i Mercedesy na třetím místě.
YELLOW FLAG: 8 MINS TO GO IN FP2Loss of power for @Max33Verstappen and his session is over 😐He leaves the track in P1 on the timesheets ⏱️#MexicoGP 🇲🇽 #F1 pic.twitter.com/1MpIEF3Nl0
— Formula 1 (@F1) October 26, 2018V závěru svůj vůz odstavil Verstappen kvůli nějakému technickému problému, z auta se kouřilo - to se mu při brzdění vyplo (porucha hydrauliky). Inženýrům Red Bullu po slibně rozjetých trénincích na čelech přibyly vrásky.
#F1 #MexicoGP FP2 Best Sectors vs. Fastest laptimes 📊:- #Vettel fastest in S1 but still over 0.8s behind #Verstappen who set fastest S2 & S3- #Hamilton over 1.1s behind #Verstappen- #Sainz genuinely P4- #Alonso last but did only 5 laps on hypersofts pic.twitter.com/lzIcuAkl4X
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) October 26, 2018Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.