MEXIKO - 2. TRÉNINK; Red Bull pokračoval ve skvělém tempu v Mexiku také odpoledne, na nejrychlejšího Maxe Verstappena a jeho týmového kolegu Daniela Ricciarda nenašli recept ani Ferrari ani Mercedes - Sebastian Vettel skončil až čtvrtý, Lewis Hamilton sedmý. V závěru se však u Holanďana objevily potíže se spolehlivostí.
Jako první vyrazil odpoledne na dráhu Gasly, jenž skoro celou dopolední část proseděl v garáži kvůli výměně pohonné jednotky - Honda se vrací ke starší specifikaci č. 3, a Francouze tak v neděli opět čeká odsun na konec startovního roštu.
Šéf týmu Franz Tost před začátkem potvrdil, že Red Bull rozhodne o jejich sestavě až v prosinci - zatím je jistý pouze Daniil Kvjat, šance na setrvání Brendona Hartleyho po lepších výsledcích v posledních podnicích stoupají.
První měřený čas jsme se dočkali od Räikkönena na super-měkkých pneumatikách (1:20,027 min). Otázkou zítra bude, zda se špičkové týmy dokáží kvalifikovat (do Q3) na ultra-měkkých směsích, ty hyper-měkké jsou zde podstatně rychlejší. Zatím se zdá, že by na to mohl mít překvapivě pouze Red Bull.
An early slide for Sebastian Vettel in FP2But a couple of minutes later he goes top of the board with a 1:19.472#MexicoGP 🇲🇽 pic.twitter.com/ctpdj1ImHE
— Formula 1 (@F1) October 26, 2018Vettel s druhým Ferrari dokázal svého týmového kolegu předčit (1:19,472). Na dráhu se dostali pilot Mercedesu - Hamilton na super-měkkých (1:19,207) a Bottas na ultra-měkkých pneumatikách (1:19,361), pilot Scuderie se ale držel na čele (1:19,007).
Z toho ho sesadil až po 17 min Hartley na hyper-měkké směsi (1:18,928). Postupně před něj vyšplhali Hamilton na super-měkké (1:18,859), Pérez na hyper-měkké (1:18,453) a Verstappen na ultra-měkké směsi (1:17,437).
25 MINS INTO FP2 ⏱️He was fastest in FP1 And so far @Max33Verstappen is more than a second quicker than anyone else in FP2 🚀#MexicoGP 🇲🇽 #F1 pic.twitter.com/TtXrt6I3Se
— Formula 1 (@F1) October 26, 2018Na druhou příčku se dostal Ricciardo (1:17,437 min) s dalším Red Bullem, také na ultra-měkkých pneumatikách. Rakouskému týmu se zde daří a cítí šanci na vítězství. Rozdíly mezi motory nejsou kvůli vysoké nadmořské výšce (2 285 m n. m.) tak vysoké jako na jiných tratích, RB14 také vyniká svým přítlakem. Na rovinkách sice na Ferrari ztrácí kolem 12 km/h, jeho časy jsou zatím ale lepší. Renault navíc vylepšil efektivitu svého ERS systému, který zde má vyšší relativní podíl na výkonnosti.
Vettel se po 35 min dostal na druhou příčku (1:17,954 min a 350 km/h), potřeboval k tomu ale už hyper-měkké pneumatiky, Kimi na nich při brzdění do první zatáčky hodně probrzdil, v dalším pokusu i přes vibrace předního levého kola kvůli předchozí chybě poskočil ze čtrnáctého na čtvrté místo.
Ferraris right on the limit as we approach halfway in FP2 👀Vettel splits the Red Bulls to go P2And Raikkonen only just behind Ricciardo in P4 #MexicoGP 🇲🇽 pic.twitter.com/Q4voTMmjp5
— Formula 1 (@F1) October 26, 2018Na třetí místo Vettela odsunul Sainz s Renaultem na hyper-měkkých pneumatikách (1:17,953), bylo to ale velmi těsné - rozhodovala jediná tisícina vteřiny. Jeho týmový kolega Hülkenberg zajel pátý nejrychlejší čas a byl před Hamiltonem. Magnussen si na nejměkčí směs stěžoval, že je "úplně k ničemu."
V polovině tréninku ji konečně obul i Verstappen a hned byl skoro o osm desetin sekundy (1:16,720 min a 336 km/h). S vozem ale nebyl spokojený: "Smýkal jsem se po celé trati. Motor nedělá to, co by měl. Musíme se na to podívat," vybízel svůj tým. Ricciardo se na hyper-měkkých pneumatikách posunul o 0,15 s za něj (1:16,873 min).
Both cars out for their next run. Which makes for one nice shot but a very stressful 2.5 seconds! #RSspirit #MexicoGP #FP2 pic.twitter.com/SGoKAoLdTo
— Renault Sport F1 (@RenaultSportF1) October 26, 2018Ve druhé části tréninku se pak týmy soustředily na delší jízdy a poznávání výdrže pneumatik, proto se už časy nezlepšovaly. Pilotům se nedařilo moc dlouho udržovat při životě hyper-měkké pneumatiky, ty odcházejí velmi rychle. Hamilton i Vettel kvůli tomu museli přerušit své závodní simulace a zajet pro ty nejtvrdší, super-měkké pneumatiky. Lewis navíc přiznal, že se svým autem není vůbec spokojený, detaily ale nespecifikoval.
Mercedes a Ferrari zítra určitě zvýší výkon svých pohonných jednotek (cca o půl sekundy), Red Bull ale vzhledem k dnešním časům i přesto vypadá velmi konkurenceschopně - Vettel do rádia prozradil, že do svého ostrého kola dal vše. Scuderia je na tom o něco lépe než Stříbrné šípy. Nejlépe ze zbytku pole je na tom Renault, jehož Sainz skončil před oběma Ferrari i Mercedesy na třetím místě.
YELLOW FLAG: 8 MINS TO GO IN FP2Loss of power for @Max33Verstappen and his session is over 😐He leaves the track in P1 on the timesheets ⏱️#MexicoGP 🇲🇽 #F1 pic.twitter.com/1MpIEF3Nl0
— Formula 1 (@F1) October 26, 2018V závěru svůj vůz odstavil Verstappen kvůli nějakému technickému problému, z auta se kouřilo - to se mu při brzdění vyplo (porucha hydrauliky). Inženýrům Red Bullu po slibně rozjetých trénincích na čelech přibyly vrásky.
#F1 #MexicoGP FP2 Best Sectors vs. Fastest laptimes 📊:- #Vettel fastest in S1 but still over 0.8s behind #Verstappen who set fastest S2 & S3- #Hamilton over 1.1s behind #Verstappen- #Sainz genuinely P4- #Alonso last but did only 5 laps on hypersofts pic.twitter.com/lzIcuAkl4X
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) October 26, 2018Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.