Max Verstappen byl v úvodním tréninku na Velkou cenu Mexika nejrychlejší. Trénink ovlivnilo chování pneumatik - špatná přilnavost v důsledku podmínek na trati.
Lewis Hamilton sice v USA titul nezískal, avšak před nedělním závodem v Mexiku je mu ještě o něco blíž. K jeho zisku mu chybí získat na Sebastiana Vettela 5 bodů. Stačí mu tak dojet sedmý, jeho německý soupeř by musel zbývající tři závody vyhrát. v
Teplota vzduchu je 18 °C a trať má 25 °C. Za volant Force Indie se místo Estebana Ocona posadí Nicholas Latifi, u Sauberu místo Charlese Leclerca pojede Antonio Giovinazzi a Fernando Alonso svoji sedačku u McLarenu přenechal Landovi Norrisovi.
Na konci boxové uličky se objevuje zelená a první trénink je zahájen. Většina vozů se ihned vydává do instalačního kola. Ale poté trať relativně utichá.
Prvním měřeným časem je 1:19,798 min v podání vítěze minulého závodu Kimiho Räikkönena. Postupně se přidávají další, jeho týmový kolega jej po chvíli překonává, ale po půl hodině je v čele Sergio Pérez - čas 1:19,469 min. Ani jeden Mercedes zatím nezajel měřené kolo.
A good morning in Mexico for @redbullracing 💪And a good morning for @RenaultSportF1 👊All the best bits from FP1 at the #MexicoGP 🇲🇽#F1 pic.twitter.com/YpS6a5FPLa
— Formula 1 (@F1) October 26, 2018Oba piloti Ferrari si stěžují na pneumatiky. Latifi okomentoval podmínky na trati slovy: "Je tu příliš nečistot a špíny než aby se dalo odhadnout chování auta." Stejně to komentuje i Hamilton. "Není moc co říci, trať je špinavá."
Piloti se trápí s přilnavostí respektive jejím nedostatkem. Pérez se v čele neohřál dlouho, překonali jej jak Red Bully tak oba Mercedesy a také Sainz. Jediným, kdo zatím nezajel ani kolo je Gasly s Toro Rosso.
Pořadí po polovině tréninku: Ricciardo, Verstappen, Hamilton, Bottas, Sainz, Pérez, Vettel, Räikkönen, Hülkenberg, Giovinazzi, Ericsson, Hartley, Vandoorne, Strol, Latifi, Grosjean, Sirotkin, Magnussen, Norris.
Většina nyní zajela do garáže na přezutí hyper-měkkých pneumatik. Ferrari testuje novou podlahu, kterou přivezli již do Austinu. V čele stále Ricciardo s časem 1:17,932 min, jeho týmový kolega ztrácí 0,094 s. Hamilton potom se ztrátou 0,336 s, Bottas téměř se sekundou.
Räikkönen dostal hodiny, ale v následujících kolech se zlepšuje a řadí na páté místo, ale stejně tak Ricciardo a Verstappen. Nizozemec se dostává před svého týmového kolegu do čela s časem 1:16,656 min. Verstappen si navíc připsal i nejvyšší rychlost na rovince - 349,3 km/h.
Za oba Red Bully v čele se zařadily Renaulty v pořadí Sainz, Hülkenberg se ztrátou více než jedna sekunda. Hamilton a Bottas až za nimi následovány Ferrari. A žádné další velké zlepšení se už nekonalo.
Největší počet kol zajel Sergej Sirotkin - 30, nejméně naopak Sebastian Vettel - 17. Respektive Pierre Gasly, kterých nezajel žádný čas a najel 2 kola.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.