V Mexiku začal nejlépe Red Bull následovaný Renaulty, nejrychlejší Verstappen

Max Verstappen v závodě v Austinu
Max Verstappen v závodě v Austinu, foto: Red Bull Content Pool
26. října 2018 18:34
Sdílej:

Max Verstappen byl v úvodním tréninku na Velkou cenu Mexika nejrychlejší. Trénink ovlivnilo chování pneumatik - špatná přilnavost v důsledku podmínek na trati.

Lewis Hamilton sice v USA titul nezískal, avšak před nedělním závodem v Mexiku je mu ještě o něco blíž. K jeho zisku mu chybí získat na Sebastiana Vettela 5 bodů. Stačí mu tak dojet sedmý, jeho německý soupeř by musel zbývající tři závody vyhrát. v

Teplota vzduchu je 18 °C a trať má 25 °C. Za volant Force Indie se místo Estebana Ocona posadí Nicholas Latifi, u Sauberu místo Charlese Leclerca pojede Antonio Giovinazzi a Fernando Alonso svoji sedačku u McLarenu přenechal Landovi Norrisovi.

Na konci boxové uličky se objevuje zelená a první trénink je zahájen. Většina vozů se ihned vydává do instalačního kola. Ale poté trať relativně utichá.

Prvním měřeným časem je 1:19,798 min v podání vítěze minulého závodu Kimiho Räikkönena. Postupně se přidávají další, jeho týmový kolega jej po chvíli překonává, ale po půl hodině je v čele Sergio Pérez - čas 1:19,469 min. Ani jeden Mercedes zatím nezajel měřené kolo. 

A good morning in Mexico for @redbullracing 💪And a good morning for @RenaultSportF1 👊All the best bits from FP1 at the #MexicoGP 🇲🇽#F1 pic.twitter.com/YpS6a5FPLa

— Formula 1 (@F1) October 26, 2018

Oba piloti Ferrari si stěžují na pneumatiky. Latifi okomentoval podmínky na trati slovy: "Je tu příliš nečistot a špíny než aby se dalo odhadnout chování auta." Stejně to komentuje i Hamilton. "Není moc co říci, trať je špinavá."

Piloti se trápí s přilnavostí respektive jejím nedostatkem. Pérez se v čele neohřál dlouho, překonali jej jak Red Bully tak oba Mercedesy a také Sainz. Jediným, kdo zatím nezajel ani kolo je Gasly s Toro Rosso. 

Pořadí po polovině tréninku: Ricciardo, Verstappen, Hamilton, Bottas, Sainz, Pérez, Vettel, Räikkönen, Hülkenberg, Giovinazzi, Ericsson, Hartley, Vandoorne, Strol, Latifi, Grosjean, Sirotkin, Magnussen, Norris.

Většina nyní zajela do garáže na přezutí hyper-měkkých pneumatik. Ferrari testuje novou podlahu, kterou přivezli již do Austinu. V čele stále Ricciardo s časem 1:17,932 min, jeho týmový kolega ztrácí 0,094 s. Hamilton potom se ztrátou 0,336 s, Bottas téměř se sekundou.

Räikkönen dostal hodiny, ale v následujících kolech se zlepšuje a řadí na páté místo, ale stejně tak Ricciardo a Verstappen. Nizozemec se dostává před svého týmového kolegu do čela s časem 1:16,656 min. Verstappen si navíc připsal i nejvyšší rychlost na rovince - 349,3 km/h.

Za oba Red Bully v čele se zařadily Renaulty v pořadí Sainz, Hülkenberg se ztrátou více než jedna sekunda. Hamilton a Bottas až za nimi následovány Ferrari. A žádné další velké zlepšení se už nekonalo.

Největší počet kol zajel Sergej Sirotkin - 30, nejméně naopak Sebastian Vettel - 17. Respektive Pierre Gasly, kterých nezajel žádný čas a najel 2 kola.

Stalo se