Max Verstappen byl v úvodním tréninku na Velkou cenu Mexika nejrychlejší. Trénink ovlivnilo chování pneumatik - špatná přilnavost v důsledku podmínek na trati.
Lewis Hamilton sice v USA titul nezískal, avšak před nedělním závodem v Mexiku je mu ještě o něco blíž. K jeho zisku mu chybí získat na Sebastiana Vettela 5 bodů. Stačí mu tak dojet sedmý, jeho německý soupeř by musel zbývající tři závody vyhrát. v
Teplota vzduchu je 18 °C a trať má 25 °C. Za volant Force Indie se místo Estebana Ocona posadí Nicholas Latifi, u Sauberu místo Charlese Leclerca pojede Antonio Giovinazzi a Fernando Alonso svoji sedačku u McLarenu přenechal Landovi Norrisovi.
Na konci boxové uličky se objevuje zelená a první trénink je zahájen. Většina vozů se ihned vydává do instalačního kola. Ale poté trať relativně utichá.
Prvním měřeným časem je 1:19,798 min v podání vítěze minulého závodu Kimiho Räikkönena. Postupně se přidávají další, jeho týmový kolega jej po chvíli překonává, ale po půl hodině je v čele Sergio Pérez - čas 1:19,469 min. Ani jeden Mercedes zatím nezajel měřené kolo.
A good morning in Mexico for @redbullracing 💪And a good morning for @RenaultSportF1 👊All the best bits from FP1 at the #MexicoGP 🇲🇽#F1 pic.twitter.com/YpS6a5FPLa
— Formula 1 (@F1) October 26, 2018Oba piloti Ferrari si stěžují na pneumatiky. Latifi okomentoval podmínky na trati slovy: "Je tu příliš nečistot a špíny než aby se dalo odhadnout chování auta." Stejně to komentuje i Hamilton. "Není moc co říci, trať je špinavá."
Piloti se trápí s přilnavostí respektive jejím nedostatkem. Pérez se v čele neohřál dlouho, překonali jej jak Red Bully tak oba Mercedesy a také Sainz. Jediným, kdo zatím nezajel ani kolo je Gasly s Toro Rosso.
Pořadí po polovině tréninku: Ricciardo, Verstappen, Hamilton, Bottas, Sainz, Pérez, Vettel, Räikkönen, Hülkenberg, Giovinazzi, Ericsson, Hartley, Vandoorne, Strol, Latifi, Grosjean, Sirotkin, Magnussen, Norris.
Většina nyní zajela do garáže na přezutí hyper-měkkých pneumatik. Ferrari testuje novou podlahu, kterou přivezli již do Austinu. V čele stále Ricciardo s časem 1:17,932 min, jeho týmový kolega ztrácí 0,094 s. Hamilton potom se ztrátou 0,336 s, Bottas téměř se sekundou.
Räikkönen dostal hodiny, ale v následujících kolech se zlepšuje a řadí na páté místo, ale stejně tak Ricciardo a Verstappen. Nizozemec se dostává před svého týmového kolegu do čela s časem 1:16,656 min. Verstappen si navíc připsal i nejvyšší rychlost na rovince - 349,3 km/h.
Za oba Red Bully v čele se zařadily Renaulty v pořadí Sainz, Hülkenberg se ztrátou více než jedna sekunda. Hamilton a Bottas až za nimi následovány Ferrari. A žádné další velké zlepšení se už nekonalo.
Největší počet kol zajel Sergej Sirotkin - 30, nejméně naopak Sebastian Vettel - 17. Respektive Pierre Gasly, kterých nezajel žádný čas a najel 2 kola.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.