Max Verstappen byl v úvodním tréninku na Velkou cenu Mexika nejrychlejší. Trénink ovlivnilo chování pneumatik - špatná přilnavost v důsledku podmínek na trati.
Lewis Hamilton sice v USA titul nezískal, avšak před nedělním závodem v Mexiku je mu ještě o něco blíž. K jeho zisku mu chybí získat na Sebastiana Vettela 5 bodů. Stačí mu tak dojet sedmý, jeho německý soupeř by musel zbývající tři závody vyhrát. v
Teplota vzduchu je 18 °C a trať má 25 °C. Za volant Force Indie se místo Estebana Ocona posadí Nicholas Latifi, u Sauberu místo Charlese Leclerca pojede Antonio Giovinazzi a Fernando Alonso svoji sedačku u McLarenu přenechal Landovi Norrisovi.
Na konci boxové uličky se objevuje zelená a první trénink je zahájen. Většina vozů se ihned vydává do instalačního kola. Ale poté trať relativně utichá.
Prvním měřeným časem je 1:19,798 min v podání vítěze minulého závodu Kimiho Räikkönena. Postupně se přidávají další, jeho týmový kolega jej po chvíli překonává, ale po půl hodině je v čele Sergio Pérez - čas 1:19,469 min. Ani jeden Mercedes zatím nezajel měřené kolo.
A good morning in Mexico for @redbullracing 💪And a good morning for @RenaultSportF1 👊All the best bits from FP1 at the #MexicoGP 🇲🇽#F1 pic.twitter.com/YpS6a5FPLa
— Formula 1 (@F1) October 26, 2018Oba piloti Ferrari si stěžují na pneumatiky. Latifi okomentoval podmínky na trati slovy: "Je tu příliš nečistot a špíny než aby se dalo odhadnout chování auta." Stejně to komentuje i Hamilton. "Není moc co říci, trať je špinavá."
Piloti se trápí s přilnavostí respektive jejím nedostatkem. Pérez se v čele neohřál dlouho, překonali jej jak Red Bully tak oba Mercedesy a také Sainz. Jediným, kdo zatím nezajel ani kolo je Gasly s Toro Rosso.
Pořadí po polovině tréninku: Ricciardo, Verstappen, Hamilton, Bottas, Sainz, Pérez, Vettel, Räikkönen, Hülkenberg, Giovinazzi, Ericsson, Hartley, Vandoorne, Strol, Latifi, Grosjean, Sirotkin, Magnussen, Norris.
Většina nyní zajela do garáže na přezutí hyper-měkkých pneumatik. Ferrari testuje novou podlahu, kterou přivezli již do Austinu. V čele stále Ricciardo s časem 1:17,932 min, jeho týmový kolega ztrácí 0,094 s. Hamilton potom se ztrátou 0,336 s, Bottas téměř se sekundou.
Räikkönen dostal hodiny, ale v následujících kolech se zlepšuje a řadí na páté místo, ale stejně tak Ricciardo a Verstappen. Nizozemec se dostává před svého týmového kolegu do čela s časem 1:16,656 min. Verstappen si navíc připsal i nejvyšší rychlost na rovince - 349,3 km/h.
Za oba Red Bully v čele se zařadily Renaulty v pořadí Sainz, Hülkenberg se ztrátou více než jedna sekunda. Hamilton a Bottas až za nimi následovány Ferrari. A žádné další velké zlepšení se už nekonalo.
Největší počet kol zajel Sergej Sirotkin - 30, nejméně naopak Sebastian Vettel - 17. Respektive Pierre Gasly, kterých nezajel žádný čas a najel 2 kola.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.