Piloti Formule 1 se vesměs zastávají Sebastiana Vettela, jenž se po úvodní kolizi ve Velké ceně Spojených států dostal znovu pod palbu kritiky kvůli svým chybám.
Někteří lidé po kolizi s Danielem Ricciardem v 1. kole GP USA zpochybňují jízdní umění Vettela, podivují se nad jeho duševní labilitou nebo jeho chyby připisují potížím v osobním životě. Pilot Ferrari dostal na startovním roštu zbytečnou penalizaci za nedostatečné zpomalení při červených vlajkách v tréninku, poté skončil při souboji ve smyku letos již poněkolikáté.
"Díval jsem se na záznam z jeho kokpitu a fakt nemůžu říct, že by udělal něco neobvyklého. Proto se jej chci zastat. Vím, že se to stalo už několikrát, ale určitě nechci Sebovi říkat, jak jezdit se závodním autem," komentuje pilot Red Bullu.
Fernando Alonso s ním v podstatě souhlasí. Poslední chyby Vettela jsou podle něj spíše dílem nešťastných shod okolností: "Nesmíme zapomínat, že se nachází více pod lupou na rozdíl od ostatních. Je to o každém drobném detailu, myslím si ale, že smyky jsou spíše výsledkem náhody než jezdeckých chyb."
Vettel však nevylučuje, že by svůj jízdní styl v budoucnu změnil: "Pokud auto skončí ve smyku, pak to znamená, že něco bylo špatně. Každý má svůj názor, já si ale nemyslím, že bych udělal něco hloupého, i když si uvědomuji, že těch incidentů bylo příliš."
"V budoucnu se stejně budu snažit využít jakoukoliv šanci, která se mi naskytne, jen se pokusím zajistit, aby auto neskončilo v hodinách," dodává německý pilot, jenž tři závody před koncem sezóny na Lewise Hamiltona ztrácí 70 bodů.
Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.
Lídr šampionátu Oscar Piastri zažil v Baku katastrofální start do závodu, když už v prvním kole havaroval. Tento incident navíc navázal na řadu chyb, které Australan během víkendu v Ázerbájdžánu udělal, a výrazně mu zkomplikoval boj o body i vedení v šampionátu.
Carlos Sainz vybojoval své první pódium s Williamsem, když v Baku dojel třetí. Jeho výkon potvrdil, že tým se postupně zlepšuje, což jsou dobré vyhlídky do budoucna.
Max Verstappen suverénně vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu před Georgem Russellem a Carlosem Sainzem, který slavil první pódium s Williamsem. Mclaren prožil jeden z nejhorších víkendů sezony.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.