Piloti Formule 1 se vesměs zastávají Sebastiana Vettela, jenž se po úvodní kolizi ve Velké ceně Spojených států dostal znovu pod palbu kritiky kvůli svým chybám.
Někteří lidé po kolizi s Danielem Ricciardem v 1. kole GP USA zpochybňují jízdní umění Vettela, podivují se nad jeho duševní labilitou nebo jeho chyby připisují potížím v osobním životě. Pilot Ferrari dostal na startovním roštu zbytečnou penalizaci za nedostatečné zpomalení při červených vlajkách v tréninku, poté skončil při souboji ve smyku letos již poněkolikáté.
"Díval jsem se na záznam z jeho kokpitu a fakt nemůžu říct, že by udělal něco neobvyklého. Proto se jej chci zastat. Vím, že se to stalo už několikrát, ale určitě nechci Sebovi říkat, jak jezdit se závodním autem," komentuje pilot Red Bullu.
Fernando Alonso s ním v podstatě souhlasí. Poslední chyby Vettela jsou podle něj spíše dílem nešťastných shod okolností: "Nesmíme zapomínat, že se nachází více pod lupou na rozdíl od ostatních. Je to o každém drobném detailu, myslím si ale, že smyky jsou spíše výsledkem náhody než jezdeckých chyb."
Vettel však nevylučuje, že by svůj jízdní styl v budoucnu změnil: "Pokud auto skončí ve smyku, pak to znamená, že něco bylo špatně. Každý má svůj názor, já si ale nemyslím, že bych udělal něco hloupého, i když si uvědomuji, že těch incidentů bylo příliš."
"V budoucnu se stejně budu snažit využít jakoukoliv šanci, která se mi naskytne, jen se pokusím zajistit, aby auto neskončilo v hodinách," dodává německý pilot, jenž tři závody před koncem sezóny na Lewise Hamiltona ztrácí 70 bodů.
Šéf McLarenu Zak Brown přivítal jmenování Laurenta Mekiese do čela Red Bull Racing a vyzdvihl jeho zkušenosti a schopnosti vést tým. Podle něj taková změna posílí konkurenci, která prospívá celé Formuli 1.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur zůstává klidný ohledně motivace Lewise Hamiltona, přestože po nevydařeném víkendu v Maďarsku označil sám sebe za „naprosto k ničemu“. Podle Vasseura Hamilton ví, co dělá, a těžké chvíle ho vždy posunuly dál.
Charles Leclerc vyjádřil důvěru ve svého týmového kolegu Lewise Hamiltona a věří, že se po letní přestávce vrátí ve formě. Podle něj má Hamilton stále potřebné schopnosti, aby znovu ukázal svou sílu.
Lando Norris vyhrál Velkou cenu Maďarska po strategickém souboji s týmovým kolegou Oscarem Piastrim, zatímco FIA zahájila vyšetřování incidentu mezi Maxem Verstappenem a Lewisem Hamiltonem. McLaren si připsal už sedmé "double" vítězství v sezóně, třetí skončil George Russell. Zklamaný a frustrovaný Charles Leclerc se musel spokojit se čtvrtou pozicí.
„V pozadí se děje spousta věcí, které nejsou skvělé,“ prohlásil Lewis Hamilton po dvanáctém místě na Velké ceně Maďarska F1. Brit se odmítl podrobněji vyjádřit k dřívějším slovům o „výměně jezdce“ a k incidentu s Maxem Verstappenem, který považuje za bezvýznamný.
Max Verstappen z Red Bullu se po Velké ceně Maďarska pozastavil nad rozhodnutím sportovních komisařů FIA vyšetřovat jeho souboj s Lewisem Hamiltonem. Podle trojnásobného mistra světa se v inkriminované situaci „nic nestalo“ a nechápe, proč se k vyšetřování přistoupilo.
Lando Norris vybojoval páté vítězství sezony, když na Hungaroringu odolal v závěru drtivému tlaku týmového kolegy Oscara Piastriho. Dvojice McLarenů tak opět obsadila první dvě příčky, třetí dojel George Russell s Mercedesem. Britský tým tak získal 200. vítězství v Grand Prix ve své 59 let dlouhé a velmi úspěšné historii.
Oscar Piastri skončil ve Velké ceně Maďarska těsně za týmovým kolegou Landem Norrisem. Přestože v závěru stáhl ztrátu na minimum, přiznal, že na Hungaroringu je předjíždění extrémně obtížné.
Po dramatickém manévru ve 4. zatáčce Velké ceny Maďarska se Max Verstappen a Lewis Hamilton ocitli v hledáčku sportovních komisařů FIA. Verdikt může přijít po jejich výslechu v Budapešti.
Charles Leclerc ztratil v závěru Velké ceně Maďarska šanci na vítězství kvůli technickému problému s podvozkem a cílem projel na čtvrtém místě. Monačan přiznal velkou frustraci a prohlásil, že na této sezóně zatím nevidí nic pozitivního.
Charles Leclerc po skutečně vydařené kvalifikaci a startu závodu skončil ve Velké ceně Maďarska čtvrtý a ostře kritizoval strategii Ferrari i technické potíže svého vozu. Monačan, který startoval z pole position, v závěru výrazně zpomalil kvůli problémům s podvozkem a přišel o stupně vítězů.
Český pilot formule 2 Roman Staněk obsadil v hlavním závodě na Hungaroringu druhé místo za týmovým kolegou Leonardem Fornarolim. Ani penalizace pro italského jezdce nezměnila pořadí, Staněk tak po vítězství v Belgii tentokrát na nejvyšší stupínek nedosáhl.