Piloti Formule 1 se vesměs zastávají Sebastiana Vettela, jenž se po úvodní kolizi ve Velké ceně Spojených států dostal znovu pod palbu kritiky kvůli svým chybám.
Někteří lidé po kolizi s Danielem Ricciardem v 1. kole GP USA zpochybňují jízdní umění Vettela, podivují se nad jeho duševní labilitou nebo jeho chyby připisují potížím v osobním životě. Pilot Ferrari dostal na startovním roštu zbytečnou penalizaci za nedostatečné zpomalení při červených vlajkách v tréninku, poté skončil při souboji ve smyku letos již poněkolikáté.
"Díval jsem se na záznam z jeho kokpitu a fakt nemůžu říct, že by udělal něco neobvyklého. Proto se jej chci zastat. Vím, že se to stalo už několikrát, ale určitě nechci Sebovi říkat, jak jezdit se závodním autem," komentuje pilot Red Bullu.
Fernando Alonso s ním v podstatě souhlasí. Poslední chyby Vettela jsou podle něj spíše dílem nešťastných shod okolností: "Nesmíme zapomínat, že se nachází více pod lupou na rozdíl od ostatních. Je to o každém drobném detailu, myslím si ale, že smyky jsou spíše výsledkem náhody než jezdeckých chyb."
Vettel však nevylučuje, že by svůj jízdní styl v budoucnu změnil: "Pokud auto skončí ve smyku, pak to znamená, že něco bylo špatně. Každý má svůj názor, já si ale nemyslím, že bych udělal něco hloupého, i když si uvědomuji, že těch incidentů bylo příliš."
"V budoucnu se stejně budu snažit využít jakoukoliv šanci, která se mi naskytne, jen se pokusím zajistit, aby auto neskončilo v hodinách," dodává německý pilot, jenž tři závody před koncem sezóny na Lewise Hamiltona ztrácí 70 bodů.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.