"Ferrari to trvalo příliš dlouho, než rozpoznalo chyby při vylepšování vozu," přiznává Vettel

Sebastian Vettel během kvalifikace v Austinu
Sebastian Vettel během kvalifikace v Austinu, foto: Scuderia Ferrari
Petr Hlawiczka 23. října 2018 6:20
Sdílej:

Ferrari konečně rozpoznalo, proč v souboji s Mercedesem po letní přestávce náhle začalo ztrácet. Ve vývoji svého vozu a při nasazování novinek udělalo chyby, Sebastian Vettel to však nepovažuje za dobrou zprávu.

Německý pilot byl se svým týmem v polovině sezóny ve vedení v obou šampionátech, postupně ale začal na Lewise Hamiltona a Mercedes ztrácet, k čemuž pomohly jeho jezdecké chyby a také špatná rozhodnutí na boxové zídce. A nyní se přidala technická stránka a nefungující novinky na voze.

"Trvalo to příliš dlouho. Můžete to vnímat jako dobrou zprávu, ale zároveň i jako špatnou. Kdybychom se vrátili k autu, které bylo konkurenceschopné před třemi nebo čtyřmi měsíci, pak to určitě nemůže být dobrou zprávou, když o tom přemýšlíte. Pro nás to je podle mě po technické stránce důležité poznat, co se pokazilo," uvádí Vettel.

Proč to Ferrari trvalo tak dlouho? "Trochu těžko se to vysvětluje. Myslím si, že když nevidíte problém, tak si nemyslíte, že ho máte. Určitě jsme vnímali, že naše auto není tak silné jako dřív, jenže když nevidíte, že něco není v pořádku, tak zkrátka nevíte, že něco není v pořádku."

"Domnívám se, že všechny kroky, které jsme udělali, měli smysl. Ale když se teď ohlédneme zpět, tak neměly. Očividně jsme něco nepostřehli a zatím nepochopili, proč a kde přesně ta chyba začala. Čeká nás teď hodně věcí, které musíme udělat a pochopit. Jsem si však hodně jistý, že uděláme vše nezbytné pro to, abychom na to přišli," pokračuje Vettel.

Podle něj Ferrari moc nepomohly kvalifikační příprava v Singapuru nebo špatné počasí v Japonsku. "Došlo na příliš mnoho incidentů. Nevěřím ve štěstí nebo smůlu, ale rozhodně se věci tu a tam neubíraly úplně naším směrem. Ale tak už to chodívám."

"Není to tak, že by tam byl nějaký zásadní problém a nakonec to vypadá hůře, než to bylo. Nemyslím si, že bych měl problém s přiznáním vlastních chyb. Byly věci, které se nám staly a které nám nepomohly. Podle mě je ale klíčové to, že jsme po velkou část sezóny opravdu neměli rychlost [na vítězství], a pak se k tomu přidávaly další věci, které nám nepomohly."

"Celkově podle mě máme potenciál. Stále potřebujeme růst a učit se. Během zimy dojde na spoustu věcí, které budeme muset vyhodnotit - všichni, včetně mě," připouští Vettel své chyby, které přispěly k tomu, že se Ferrari v sezóně 2018 propadlo za Mercedes. Tři závody před koncem na Hamiltona ztrácí 70 bodů, v šampionátu konstruktérů jim chybí 66 bodů.

Stalo se
Novinky
Günther Steiner

Předpověď Günthera Steinera. Verstappen se letos šampionem nestane

Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.

Novinky
Nový prezident FIA Mohamed ben Sulajem

Nová pravidla neznají bratra: FIA může trestat jezdce nejen za politické výroky

Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.

Novinky
Carlos Sainz s Ferrari SF-23 v Belgii

F1 2025: Nová technická směrnice FIA pro flexi křídla je připravena

V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.

Novinky
Lewis Hamitlon při testech v Barceloně (2025)

Ferrari udělá něco "bezprecedentního" pro příští test Lewise Hamiltona v Barceloně

Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.