Ferrari konečně rozpoznalo, proč v souboji s Mercedesem po letní přestávce náhle začalo ztrácet. Ve vývoji svého vozu a při nasazování novinek udělalo chyby, Sebastian Vettel to však nepovažuje za dobrou zprávu.
Německý pilot byl se svým týmem v polovině sezóny ve vedení v obou šampionátech, postupně ale začal na Lewise Hamiltona a Mercedes ztrácet, k čemuž pomohly jeho jezdecké chyby a také špatná rozhodnutí na boxové zídce. A nyní se přidala technická stránka a nefungující novinky na voze.
"Trvalo to příliš dlouho. Můžete to vnímat jako dobrou zprávu, ale zároveň i jako špatnou. Kdybychom se vrátili k autu, které bylo konkurenceschopné před třemi nebo čtyřmi měsíci, pak to určitě nemůže být dobrou zprávou, když o tom přemýšlíte. Pro nás to je podle mě po technické stránce důležité poznat, co se pokazilo," uvádí Vettel.
Proč to Ferrari trvalo tak dlouho? "Trochu těžko se to vysvětluje. Myslím si, že když nevidíte problém, tak si nemyslíte, že ho máte. Určitě jsme vnímali, že naše auto není tak silné jako dřív, jenže když nevidíte, že něco není v pořádku, tak zkrátka nevíte, že něco není v pořádku."
"Domnívám se, že všechny kroky, které jsme udělali, měli smysl. Ale když se teď ohlédneme zpět, tak neměly. Očividně jsme něco nepostřehli a zatím nepochopili, proč a kde přesně ta chyba začala. Čeká nás teď hodně věcí, které musíme udělat a pochopit. Jsem si však hodně jistý, že uděláme vše nezbytné pro to, abychom na to přišli," pokračuje Vettel.
Podle něj Ferrari moc nepomohly kvalifikační příprava v Singapuru nebo špatné počasí v Japonsku. "Došlo na příliš mnoho incidentů. Nevěřím ve štěstí nebo smůlu, ale rozhodně se věci tu a tam neubíraly úplně naším směrem. Ale tak už to chodívám."
"Není to tak, že by tam byl nějaký zásadní problém a nakonec to vypadá hůře, než to bylo. Nemyslím si, že bych měl problém s přiznáním vlastních chyb. Byly věci, které se nám staly a které nám nepomohly. Podle mě je ale klíčové to, že jsme po velkou část sezóny opravdu neměli rychlost [na vítězství], a pak se k tomu přidávaly další věci, které nám nepomohly."
"Celkově podle mě máme potenciál. Stále potřebujeme růst a učit se. Během zimy dojde na spoustu věcí, které budeme muset vyhodnotit - všichni, včetně mě," připouští Vettel své chyby, které přispěly k tomu, že se Ferrari v sezóně 2018 propadlo za Mercedes. Tři závody před koncem na Hamiltona ztrácí 70 bodů, v šampionátu konstruktérů jim chybí 66 bodů.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.