Sebastian Vettel obdržel do nedělního závodu na okruhu v americkém Austinu penalizaci posunu tří míst na startovním roštu jakožto důsledek nerespektování pravidel určujících minimální čas na kolo při vyvěšení červené vlajky. Vzhledem k současné zatím ne příliš konkurenceschopné formě Ferrari v porovnání s jejich soupeři od Mercedesu to pro německého pilota představuje další přítěž již v tak komplikované situaci v letošním šampionátu...
Sportovní pravidla přikazují jezdcům po zobrazení červené vlajky na oficiálním oznamovacím systému okamžité zpomalení. Aby bylo toto snížení rychlosti dostatečné, propočítává řídicí jednotka v každém z vozů minimální časový limit, kterého může v jednotlivých úsecích dráhy mezi světelnými signalizačními panely dosáhnout, než protne první safety car čáru na trati při vjezdu do boxové uličky.
Po zavedení tohoto pravidla pro letošní sezónu se tak Sebastian Vettel přidal ke dvojici dalších "trestanců". Daniel Ricciardo si odpykal stejnou penalizaci v Austrálii a Esteban Ocon zase v Japonsku. Německý pilot navíc poukázal na to, že přikazovaná maximální rychlost je za mokra příliš nízká.
Pierre Gasly toto nařízení vidí jako velmi přísné a potrestaného pilota Ferrari se zastává. Dle jezdce ve službách stáje Toro Rosso, který bude příští rok hájit barvy Red Bullu, je tato regule ohledně snížení rychlosti značně nekompromisní.
"Na této věci s předepsaným časem je komplikované to, že jde o skutečně pomalé kolo," říká pro RaceFans. "Jestliže je bouračka v deváté zatáčce a z nějakého důvodu nedáváte pozor nebo na vás někdo mluví, pak ke konci kola těsně předtím, než vjedete do boxů, může jít o pár desetin. Je to docela přísná penalizace. Jestliže jste opravdu opatrní, když se blížíte k místu nehody a hned za ním si nedáte pozor, tak dostanete takový trest."
"Dříve byste v takové situaci, když nastane nehoda a je vyvěšena červená vlajka, jednoduše v místě incidentu o hodně zpomalili a následně za ním byste jeli opatrně, ale nikoli tak, že byste museli dodržovat nějaký konkrétní čas," pokračuje. "V minulosti to vždycky fungovalo. Nyní je to docela přísné. Nicméně současně pravidla jsou pravidla, musíte je respektovat."
Podobného názoru je i Carlos Sainz, nicméně i ten uznává, že Vettel s aktuálními pravidly nic nezmůže. "Upřímně jsem se opravdu nepodíval příliš do detailu, co se kolem Seba odehrálo," přidává se jezdec Renaultu. "Je pravdou, že když je za mokra červená vlajka, jsou naše delta časy skutečně pomalé, takže opravdu musíte zpomalit. Avšak stejné pravidlo pro všechny, takže není příliš čím argumentovat."
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.