Podle Lewise Hamiltona bude Ferrari ve víkendové Velké ceně spojených států opět ve formě. Nečeká, že by v Austinu předčasně slavil titul, byť by mu přitom při jeho vítězství stačil, aby jeho největší soupeř Sebastian Vettel dojel na třetím nebo horším místě.
K jistotě by mu při jeho současném 67bodovém náskoku tento víkend stačilo přidat dalších osm bodů, aby šel do posledních třech podniků sezóny se 75 body k dobru. Mercedes podle něj ale neuvažuje o možnosti, že by šampionát rozhodl tak brzy.
"Jako tým nikdo z nás neříká, jak by to bylo skvělé, kdyby k tomu došlo už tento či příští víkend. Nesoustředíme se na kdyby. Soustředíme se na to, abychom předvedli patřičný výkon. K dispozici je stále 100 bodů, v životě a v tak těsném šampionátu tedy nikdy nesmíte být příliš spokojení sami se sebou," říká Hamilton.
"Očekáváme, že se Ferrari tady tento víkend tvrdě vrátí do boje, proto nesmíme v žádném směru polevit. Musíme se ujistit, že opět zvedneme laťku. Rozhodně před víkendem nepřemýšlím o tom, jaký to bude pocit, pokud práci zvládneme, protože já musím odvést tu práci, a to tlak jen zvyšuje. A já už větší tlak nepotřebuji," pokračuje pilot Mercedesu.
"Soustředím se na to, abych jezdil nejlépe, jak jsem tento rok jezdil, a abychom dostali auto tam, kde ho potřebujeme. Myslím, že zítra a zřejmě v sobotu bude mokro, takže půjde o náročný víkend. Nic není zaručeno," upozorňuje lídr šampionátu, jenž před 3 měsíci po Velké ceně Británie na Vettela ztrácel osm bodů.
Mercedes se zejména po Belgii zlepšil, Ferrari přidalo několik chyb a situace se v boji o titul otočila. Přesto se svého rivala zastal a po médiích požadoval více respektu s tím, že "jsme lidé, všichni děláme chyby, ale počítá se to, jak se s nimi vypořádáme."
Včera v Austinu k tomu dodal: "Myslím, že kdybych byl ve stejné pozici, tak by udělal totéž. Jako piloti musíme držet pohromadě a respekt, který vůči sobě chováme, je ten největší, jaký jsme tady měli za posledních mnoho let, alespoň co já jsem v F1. Jde o nejintenzívnější rok, jaký prožívám. Každá chyba je rozmazána. Několikrát jsem to schytával já a Seb vždy projevoval respekt a podporoval mě, takže je podle mě jen správné, když jsem udělal totéž."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.