Podle Lewise Hamiltona bude Ferrari ve víkendové Velké ceně spojených států opět ve formě. Nečeká, že by v Austinu předčasně slavil titul, byť by mu přitom při jeho vítězství stačil, aby jeho největší soupeř Sebastian Vettel dojel na třetím nebo horším místě.
K jistotě by mu při jeho současném 67bodovém náskoku tento víkend stačilo přidat dalších osm bodů, aby šel do posledních třech podniků sezóny se 75 body k dobru. Mercedes podle něj ale neuvažuje o možnosti, že by šampionát rozhodl tak brzy.
"Jako tým nikdo z nás neříká, jak by to bylo skvělé, kdyby k tomu došlo už tento či příští víkend. Nesoustředíme se na kdyby. Soustředíme se na to, abychom předvedli patřičný výkon. K dispozici je stále 100 bodů, v životě a v tak těsném šampionátu tedy nikdy nesmíte být příliš spokojení sami se sebou," říká Hamilton.
"Očekáváme, že se Ferrari tady tento víkend tvrdě vrátí do boje, proto nesmíme v žádném směru polevit. Musíme se ujistit, že opět zvedneme laťku. Rozhodně před víkendem nepřemýšlím o tom, jaký to bude pocit, pokud práci zvládneme, protože já musím odvést tu práci, a to tlak jen zvyšuje. A já už větší tlak nepotřebuji," pokračuje pilot Mercedesu.
"Soustředím se na to, abych jezdil nejlépe, jak jsem tento rok jezdil, a abychom dostali auto tam, kde ho potřebujeme. Myslím, že zítra a zřejmě v sobotu bude mokro, takže půjde o náročný víkend. Nic není zaručeno," upozorňuje lídr šampionátu, jenž před 3 měsíci po Velké ceně Británie na Vettela ztrácel osm bodů.
Mercedes se zejména po Belgii zlepšil, Ferrari přidalo několik chyb a situace se v boji o titul otočila. Přesto se svého rivala zastal a po médiích požadoval více respektu s tím, že "jsme lidé, všichni děláme chyby, ale počítá se to, jak se s nimi vypořádáme."
Včera v Austinu k tomu dodal: "Myslím, že kdybych byl ve stejné pozici, tak by udělal totéž. Jako piloti musíme držet pohromadě a respekt, který vůči sobě chováme, je ten největší, jaký jsme tady měli za posledních mnoho let, alespoň co já jsem v F1. Jde o nejintenzívnější rok, jaký prožívám. Každá chyba je rozmazána. Několikrát jsem to schytával já a Seb vždy projevoval respekt a podporoval mě, takže je podle mě jen správné, když jsem udělal totéž."
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.