Podle Lewise Hamiltona bude Ferrari ve víkendové Velké ceně spojených států opět ve formě. Nečeká, že by v Austinu předčasně slavil titul, byť by mu přitom při jeho vítězství stačil, aby jeho největší soupeř Sebastian Vettel dojel na třetím nebo horším místě.
K jistotě by mu při jeho současném 67bodovém náskoku tento víkend stačilo přidat dalších osm bodů, aby šel do posledních třech podniků sezóny se 75 body k dobru. Mercedes podle něj ale neuvažuje o možnosti, že by šampionát rozhodl tak brzy.
"Jako tým nikdo z nás neříká, jak by to bylo skvělé, kdyby k tomu došlo už tento či příští víkend. Nesoustředíme se na kdyby. Soustředíme se na to, abychom předvedli patřičný výkon. K dispozici je stále 100 bodů, v životě a v tak těsném šampionátu tedy nikdy nesmíte být příliš spokojení sami se sebou," říká Hamilton.
"Očekáváme, že se Ferrari tady tento víkend tvrdě vrátí do boje, proto nesmíme v žádném směru polevit. Musíme se ujistit, že opět zvedneme laťku. Rozhodně před víkendem nepřemýšlím o tom, jaký to bude pocit, pokud práci zvládneme, protože já musím odvést tu práci, a to tlak jen zvyšuje. A já už větší tlak nepotřebuji," pokračuje pilot Mercedesu.
"Soustředím se na to, abych jezdil nejlépe, jak jsem tento rok jezdil, a abychom dostali auto tam, kde ho potřebujeme. Myslím, že zítra a zřejmě v sobotu bude mokro, takže půjde o náročný víkend. Nic není zaručeno," upozorňuje lídr šampionátu, jenž před 3 měsíci po Velké ceně Británie na Vettela ztrácel osm bodů.
Mercedes se zejména po Belgii zlepšil, Ferrari přidalo několik chyb a situace se v boji o titul otočila. Přesto se svého rivala zastal a po médiích požadoval více respektu s tím, že "jsme lidé, všichni děláme chyby, ale počítá se to, jak se s nimi vypořádáme."
Včera v Austinu k tomu dodal: "Myslím, že kdybych byl ve stejné pozici, tak by udělal totéž. Jako piloti musíme držet pohromadě a respekt, který vůči sobě chováme, je ten největší, jaký jsme tady měli za posledních mnoho let, alespoň co já jsem v F1. Jde o nejintenzívnější rok, jaký prožívám. Každá chyba je rozmazána. Několikrát jsem to schytával já a Seb vždy projevoval respekt a podporoval mě, takže je podle mě jen správné, když jsem udělal totéž."
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.