Fernando Alonso si po svém rozhodnutí opustit Formuli 1 každý závod užívá jako oslavu, byť závodí s nekonkurenceschopným McLarenem. Co se mu nelíbí na současné Formuli 1 a kdy podle něj dojde k jejímu zlepšení?
"Teď, od okamžiku, kdy jsem se rozhodl přestat, je každý závod zkrátka oslavou. Už se nyní nemůžu dočkat Austinu, až to místo znovu uvidím a proženeme tam auta," popisuje Španěl, který do F1 vstoupil v roce 2001 s Minardi.
"Možná nejsme nejrychlejší, když se na konci částí závodního víkendu podíváte na časy, ale každé kolo je fantastické. Není to tak, že bych už nemiloval F1. Stále ty vozy miluji, ale končím teď, protože mi je 37 let a v F1 jsem si splnil všechny své sny," pokračuje Alonso.
I když si závody užívá, pár výtek vůči F1 má: "Musíte ji učinit znovu zajímavou. Zveřejnil jsem video z roku 2005 a obdržel jsem 3000 komentářů: 'Tohle je Formule 1, do níž jsem se zamiloval, ne ta věc, kterou máme teď.' Není tedy na mě, abych kritizoval tuhle Formuli 1, dělá to celý svět."
"Jedno ze špičkových šesti aut může v každém závodě startovat poslední a skončí v nejlepší šestce a nadělí kolo komukoliv, koho posadíte do vozu. Schází nám hluk V10, V8, postrádáme kreativitu u strategií, u odlišných množství paliva, soutěžení v pneumatikách, takže byste v neděli měli pocit nepředvídatelnosti vůči tomu, co se přihodí," pokračuje pilot McLarenu.
F1 plánuje velké změny od roku 2021, již v příští sezóně ale dojde k určitým úpravám v aerodynamice: "FOM se podle mě s většinou změn chce do roku 2021 dostat zpět k zajímavější F1 a jsem si jistý tím, že sport bude tou dobou mnohem lepší."
"Příští rok to bude těžké, protože dojde jen k drobným změnám na předním křídle a podobným věcem, podle mě nebudou mít velký vliv. Ale v budoucnu to posle mě bude OK, protože Liberty a tito kluci mají stejnou vizi a uvědomují si, že něco musí udělat," dodává dvojnásobný mistr světa.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.