Fernando Alonso si po svém rozhodnutí opustit Formuli 1 každý závod užívá jako oslavu, byť závodí s nekonkurenceschopným McLarenem. Co se mu nelíbí na současné Formuli 1 a kdy podle něj dojde k jejímu zlepšení?
"Teď, od okamžiku, kdy jsem se rozhodl přestat, je každý závod zkrátka oslavou. Už se nyní nemůžu dočkat Austinu, až to místo znovu uvidím a proženeme tam auta," popisuje Španěl, který do F1 vstoupil v roce 2001 s Minardi.
"Možná nejsme nejrychlejší, když se na konci částí závodního víkendu podíváte na časy, ale každé kolo je fantastické. Není to tak, že bych už nemiloval F1. Stále ty vozy miluji, ale končím teď, protože mi je 37 let a v F1 jsem si splnil všechny své sny," pokračuje Alonso.
I když si závody užívá, pár výtek vůči F1 má: "Musíte ji učinit znovu zajímavou. Zveřejnil jsem video z roku 2005 a obdržel jsem 3000 komentářů: 'Tohle je Formule 1, do níž jsem se zamiloval, ne ta věc, kterou máme teď.' Není tedy na mě, abych kritizoval tuhle Formuli 1, dělá to celý svět."
"Jedno ze špičkových šesti aut může v každém závodě startovat poslední a skončí v nejlepší šestce a nadělí kolo komukoliv, koho posadíte do vozu. Schází nám hluk V10, V8, postrádáme kreativitu u strategií, u odlišných množství paliva, soutěžení v pneumatikách, takže byste v neděli měli pocit nepředvídatelnosti vůči tomu, co se přihodí," pokračuje pilot McLarenu.
F1 plánuje velké změny od roku 2021, již v příští sezóně ale dojde k určitým úpravám v aerodynamice: "FOM se podle mě s většinou změn chce do roku 2021 dostat zpět k zajímavější F1 a jsem si jistý tím, že sport bude tou dobou mnohem lepší."
"Příští rok to bude těžké, protože dojde jen k drobným změnám na předním křídle a podobným věcem, podle mě nebudou mít velký vliv. Ale v budoucnu to posle mě bude OK, protože Liberty a tito kluci mají stejnou vizi a uvědomují si, že něco musí udělat," dodává dvojnásobný mistr světa.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.