Helmut Marko se domnívá, že se Red Bull s Hondou může dočkat skvělého vztahu a podpory v Zemi vycházejícího slunce, pokud budou od počátku úspěšní.
Toro Rosso to zažilo minulý víkend. Spousta místních fanoušků v jeho barvách a podpora větší, než které se dostávalo Sebastianovi Vettelovi s Ferrari. Brendon Hartley s Pierrem Gaslym startující do domácího závodu Hondy ze šesté a sedmé příčky nevycházeli z údivu, jak tam jsou populární.
"Je to velmi povzbuzující. Dostalo se nám v Japonsku skvělého přivítání. Dokážete si představit, co se stane, když začneme vyhrávat? Budeme-li vpředu, tak to bude ohromné. Příští rok s novým motorem vyhlížíme pozitivně. Viděli jsme, co tady v kvalifikaci dokážou," rozplýval se odborný poradce Red Bullu Helmut Marko.
"V Rusku a celý víkend v Japonsku jsme samozřejmě velmi pečlivě sledovali jejich pokroky. A je to skvělé vidět, jak se opravdu zlepšují. Jsme tím nadšeni a samozřejmě nás to před rokem 2019 naplňuje nadějemi," doplňuje ho šéf týmu Christian Horner.
"Můžete vidět, že rychlost vozu na rovinkách není dobrá, a to je oblast, v níž doufáme, že se příští rok s Hondou dostaneme více do hry," stěžuje si Horner na současnou situaci s pohonnou jednotkou Renault.
"Půjde o jiná auta, takže si musíme počkat a uvidíme, jaký budeme mít balík. Red Bull vždycky staví rychlé vozy, jejich šasi jsou tím známé. Myslím, že se zlepšením Hondy, s pokroky, kterých momentálně dosahují, můžeme být fakt v dobré pozici. Uvidíme za 6 měsíců. Může se stát hodně věcí, nechci teď na to příliš myslet," řekl Gasly, jenž po skončení sezóny přestoupí z Toro Rosso k mateřskému Red Bullu.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.
Charles Leclerc si na Velké ceně Rakouska vyjel třetí místo, čímž potvrdil svou stabilní formu v aktuální sezóně. Jeho výkon opět ukázal, že je jedním z hlavních adeptů na špičkové příčky v šampionátu.
Šéf McLarenu Andrea Stella vyjádřil hrdost na výkon svých jezdců na GP Rakouska. I přesto, že Oscar Piastri posunul hranice týmových „Papaya Rules“ téměř za hranu, týmový šéf jejich jízdu ocenil.
Lewis Hamilton ve službách Ferrari dojel ve Velké ceně Rakouska čtvrtý a připsal si podruhé v letošní sezóně zatím nejlepší výsledek sezóny, tedy čtvrtou pozici. Přesto sedminásobný šampion po závodě vysílal do týmového rádia slova frustrace. Přiznal, že se trápil s tempem a chce přijít na to, proč nestačil na jezdce McLarenu a Leclerca.