Carlos Sainz uznává, že za nedostatek pokroku Renaultu ve srovnání s ostatními týmy Formule 1 může zejména pohonná jednotka. Nečekali tak velký pokrok v průběhu sezóny, jaký předvedli Ferrari a Mercedes.
Francouzská stáj se v první polovině sezóny pravidelně držela na čele středu pole, v posledních závodech ale začala ztrácet s tím, jak se ostatní zelpšují. Částečně to připadá na vrub monopostu RS18, podle jejího jezdce za to však může také to, že ve druhé polovině nenasadili žádné vylepšení motoru. Red Bull si sice ve dvou velkých cenách vyzkoušel o něco výkonnější specifikaci C, kvůli obavám o její spolehlivost se však vrátil ke specifikaci B.
"Asi došlo k velkému poklesu na straně motoru. Nečekali jsme, že Ferrari a Mercedes během roku udělají tak velký pokrok. Mysleli jsme si, že specifikace B bude zkrátka stačit, momentálně však vidíme, že tomu tak není. Nasadili jsme různé věci na auto, šasi zřejmě není tak špatné, ale v maximálních rychlostech nejsme tam, kde bychom být měli," přiznává Sainz.
Neudělal by tedy Renault lépe, kdyby Renault použil svou specifikaci C, u níž přeci jen byl patrný výkonnostní pokrok? "Pokud není spolehlivá, tak ne. Tým si je zcela jistý tím, že s naším palivem zkrátka není dostatečně spolehlivá, takže stojím plně za týmem, pokud jde o jakékoliv rozhodnutí, které učiní," odpovídá mladý španělský jezdec.
"Jednoduše si myslím, že potřebujeme více výkonu, který nemáme. A z jakéhokoliv důvodu se nám ho nedostává. Pokud bychom chtěli v Japonsku postoupit do Q3, tak bychom prostě potřebovali více výkonu. Honda ukázala, že to je možné," pokračuje.
Renault podle něj musí provést hlubší analýzu své poslední formy, aby zjistil, proč ostatní dosáhli výraznějších pokroků: "Cítím, že během sezóny došlo mezi všemi k velkému závodu ve vývoji. Viděl jsem, že se tým hodně snažil přivézt nové díly na každý závod. Nasazovali jsme během roku hodně věcí, ale zřejmě toho nebylo v oblasti výkonnosti tolik, co ostatní týmy."
"Musíme zjistit proč, musíme to zanalyzovat. Ale rozhodně to momentálně pozorujeme: jsme příliš daleko od toho, abychom byli v každém závodě uchazeči o postup do Q3," uznává Sainz. Se svým týmem sice drží čtvrtou příčku mezi konstruktéry s náskokem 8 bodů na pátý Haas, tomu se ale v posledních dvou podnicích podařilo svou ztrátu snížit o 7 bodů. Do konce sezóny přitom zbývají ještě závody: USA, Mexiko, Brazílie a Abú Zabí.
Liam Lawson zažil nepříjemný začátek sezony, když po pouhých dvou závodech přišel o místo v hlavním týmu Red Bull. Tento nečekaný krok jasně ukázal, jak rychle se mohou měnit plány ve vysoce konkurenčním prostředí Formule 1. Novozélanďan reagoval na tvrzení Red Bullu.
Toto Wolff uvedl, že Mercedes má stanovený časový plán pro podpis nové smlouvy s Georgem Russellem. Naznačuje tím, že tým chce mít o budoucnosti britského jezdce jasno co nejdříve.
Spekulace o budoucnosti šéfa Ferrari Frederica Vasseura sílí, ale podle Ralfa Schumachera za problémy týmu nestojí on. Bývalý pilot F1 naznačuje, že příčinu stagnace je třeba hledat jinde.
George Russell naznačil, že Hamiltonovy potíže ve Ferrari mohou souviset s odlišnou týmovou dynamikou oproti Mercedesu. Podle něj nejde jen o adaptaci, ale o hlubší rozdíly v prostředí.
Jenson Button ocenil Landa Norrise za psychickou odolnost po kolizi s týmovým kolegou Oscarem Piastrim. Podle něj Norris ukázal vyspělost tím, jak situaci zvládl.
Po premiéře filmu „F1“ v New Yorku zamířil Brad Pitt do Austinu, kde údajně absolvoval svůj první oficiální test s monopostem Formule 1 na okruhu COTA.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari během sezony 2025 nenaplňuje očekávání. Bez mimořádně konkurenceschopného vozu se mu nedaří držet krok s nejlepšími a na pódium se dosud nedostal. Podle odborníků začíná být navíc jeho věk nevýhodou.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc si na trati ve Fioranu vyzkoušeli nový supervůz Ferrari F80, který oba ohodnotili jako nejrychlejší a nejpříjemnější auto, jaké kdy řídili.
James Vowles podepsal nový dlouhodobý kontrakt a zůstává ve funkci šéfa týmu Williams. Tento krok potvrzuje důvěru týmu v jeho vedení a ambice do budoucna.
Po deseti závodech ztrácí britský pilot na čelo šampionátu už 22 bodů, což podle Ralfa Schumachera jasně vykresluje, jak se uvnitř McLarenu začínají rozdělovat role.
Andrea Kimi Antonelli oslavil své první pódium ve Formuli 1 na Velké ceně Kanady, ale místo účasti na premiéře filmu F1: The Movie se musel vrátit domů kvůli maturitě
Max Verstappen má k legendární trati Nordschleife velký respekt a oblibu. Přiznal však, že se do kalendáře Formule 1 už nikdy nevrátí.