Ředitel závodů Formule 1 Charles Whiting vysvětluje, proč Kevin Magnussen nebyl potrestán za obranný manévr na rovince při útoku Charlese Leclerca, při němž došlo ke kolizi, a proč byl naopak penalizován Fernando Alonso.
Leclerc byl v Suzuce pořádně naštvaný, když si na začátku závodu poškodil své přední křídlo při souboji s Magnussenem. Na cílové rovince využil aerodynamického stínu a dostatečně zrychlil, jenže Dán mu na poslední chvíli zkřížil cestu, takže do něj narazil. Poškodil si přitom své přední křídlo a označil jej za "hlupáka," který bude jezdit stále stejně. Komisaři sice incident vyšetřovali, pilota Haasu však nakonec nepotrestali. Proč?
"Když to velmi, velmi pečlivě zanalyzujete, tak uvidíte, jak se k sobě blíží dva vozy. Kevin nemění směr a Charles se dotahuje, dotahuje, dotahuje. Pak se rozhodne jet vpravo a přesně ve stejnou chvíli - nebo na videu šlo o jeden snímek, vzdálenost jednoho snímku, se přesouvá Kevin," přibližuje Whiting.
"Magnussen is and always will be stupid" @Charles_Leclerc did not mince his words after clashing with K-Mag#JapaneseGP 🇯🇵 #F1 pic.twitter.com/YOomZEQXnm
— Formula 1 (@F1) October 7, 2018Video: Obrana Magnussena před Leclercem
"Podle mě není možné říct, že ho Kevin zablokoval. Zkrátka se rozhodl pro jízdu vpravo zlomek vteřiny po Charlesovi. Musíte se na to podívat několikrát a analyzovat to do detailů, abyste si toho všimli. Myslím si však, že to bylo nešťastné. A podle mě to tak viděli i komisaři," pokračuje ředitel závodů F1.
A co Alonso?Poté pokračuje v objasnění druhého sporného případu, kdy penalizovali Fernanda Alonsa za to, že si zkrátil závěrečnou šikanu okruhu, i když byl mimo trať vytlačen Lancem Strollem, jenž přiznal, že si McLaren vedle sebe nepovšiml.
"Komisaři to vnímali tak, že bylo naprosto jasné, co Fernando udělal. Zkrátil si šikanu, projel štěrkem rovně a vrátil se před ním. Myslím, že to bylo zcela zřejmé, že opuštěním dráhy získal výhodu," říká Whiting.
A tale of two penalties early on for Lance Stroll and Fernando AlonsoAnd how close did they get?!? 👀#JapaneseGP #F1 🇯🇵 pic.twitter.com/Cj50OvOhWk
— Formula 1 (@F1) October 7, 2018Video: Souboj Alonsa se Strollem
"Komisaři vnímali, že Stroll Fernanda vytlačil, nemůžete tedy říct, že Fernando si mohl zkrátit šikanu, protože byl vytlačen. Nemohl. Neměl takto získat místo, ale Stroll ho zároveň neměl vytlačit mimo trať. Proto cítili, že by oba měli dostat pět trestných vteřin za dva rozdílné přestupky," objasňuje.
Pokud by Alonso pozici Strollovi vzápětí pozici vrátil, tak by potrestaný nebyl. "Kdyby mu vrátil místo zpět, tak si nemyslím, že by byl Fernando potrestaný. To by bylo jasné!" uzavírá Whiting.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.