Favoritem na pole positon byl sice po volných tréninkových jízdách vůz od Mercedesu, ale nad tím, co předvedlo v závěrečné části dnešní kvalifikace Ferrari mnozí jenom nechápavě kroutí hlavou. Racefans přináší přepis rádiové komunikace Sebastiana Vettela, která poukazuje na fatální chybu italského týmu, který si tak situaci před samotným závodem v Japonsku značně zkomplikoval.
Oba vozy Ferrari vyrazily do třetí části kvalifikace na přechodných pneumatikách (vzorek a zelený proužek), což mnohé překvapilo. Již ve chvíli, kdy opouštěl boxovou uličku, bylo německému pilotovi jasné, že takto to rozhodně nepůjde...
Sebastian Vettel: "Myslím, že je příliš sucho."Závodní inženýr (tým): "Potvrzuji."SV: "Jo, je docela sucho, rovnou zajedu do boxů."T: "Rozumím."SV: "Osmá a devátá zatáčka také velmi suché."T: "Potvrzuji. Vyzkoušej všechny rychlostní stupně."SV: "Jo, všude sucho."T: "Ok, pojedeme na slickách. Takže zastav pro kvalifikační pneumatiky. Kimi je 10 sekund před tebou. Pět sekund. Výměna pneumatik na suché a manuální odjezd."T: "Hamilton teď začíná měřené kolo, osm sekund za tebou, za ním Bottas, šest sekund a pak je trať volná. Hamilton vzadu, nech ho projet. Další Bottas. Bottas v deváté zatáčce. Bottas tři sekundy za tebou a za Bottasem Gasly, patnáct sekund, v měřeném kole."
V samotném závěru kvalifikace začalo pršet a Ferrari nezbývalo nic jiného, než všechny snahy vzdát a vrátit se bezpečně zpět do boxů...
SV: "Silný déšť, silný déšť."T: "Potvrzuji."SV: "Dej mi vědět, jestli se to zhoršuje."T: "V zatáčce číslo jedna bude více mokro, až tam přijedeš. Hamilton jede měřené kolo sedm sekund za tebou. Hamilton to vypouští."T: "Chceš do boxů pro přechodné nebo je příliš pozdě?"SV: "Příliš pozdě."T: "Ok, opatrně v první zatáčce."SV: "Bez šance."T: "Potvrzuji. Nyní v boxové uličce silný déšť, opatrně."SV: "Ok, chyba v třinácté zatáčce, dnes to není naše načasování."T: "Potvrzuji, rozumím. Zkus to zítra nějak zmáknout."
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.