Favoritem na pole positon byl sice po volných tréninkových jízdách vůz od Mercedesu, ale nad tím, co předvedlo v závěrečné části dnešní kvalifikace Ferrari mnozí jenom nechápavě kroutí hlavou. Racefans přináší přepis rádiové komunikace Sebastiana Vettela, která poukazuje na fatální chybu italského týmu, který si tak situaci před samotným závodem v Japonsku značně zkomplikoval.
Oba vozy Ferrari vyrazily do třetí části kvalifikace na přechodných pneumatikách (vzorek a zelený proužek), což mnohé překvapilo. Již ve chvíli, kdy opouštěl boxovou uličku, bylo německému pilotovi jasné, že takto to rozhodně nepůjde...
Sebastian Vettel: "Myslím, že je příliš sucho."Závodní inženýr (tým): "Potvrzuji."SV: "Jo, je docela sucho, rovnou zajedu do boxů."T: "Rozumím."SV: "Osmá a devátá zatáčka také velmi suché."T: "Potvrzuji. Vyzkoušej všechny rychlostní stupně."SV: "Jo, všude sucho."T: "Ok, pojedeme na slickách. Takže zastav pro kvalifikační pneumatiky. Kimi je 10 sekund před tebou. Pět sekund. Výměna pneumatik na suché a manuální odjezd."T: "Hamilton teď začíná měřené kolo, osm sekund za tebou, za ním Bottas, šest sekund a pak je trať volná. Hamilton vzadu, nech ho projet. Další Bottas. Bottas v deváté zatáčce. Bottas tři sekundy za tebou a za Bottasem Gasly, patnáct sekund, v měřeném kole."
V samotném závěru kvalifikace začalo pršet a Ferrari nezbývalo nic jiného, než všechny snahy vzdát a vrátit se bezpečně zpět do boxů...
SV: "Silný déšť, silný déšť."T: "Potvrzuji."SV: "Dej mi vědět, jestli se to zhoršuje."T: "V zatáčce číslo jedna bude více mokro, až tam přijedeš. Hamilton jede měřené kolo sedm sekund za tebou. Hamilton to vypouští."T: "Chceš do boxů pro přechodné nebo je příliš pozdě?"SV: "Příliš pozdě."T: "Ok, opatrně v první zatáčce."SV: "Bez šance."T: "Potvrzuji. Nyní v boxové uličce silný déšť, opatrně."SV: "Ok, chyba v třinácté zatáčce, dnes to není naše načasování."T: "Potvrzuji, rozumím. Zkus to zítra nějak zmáknout."
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.