Favoritem na pole positon byl sice po volných tréninkových jízdách vůz od Mercedesu, ale nad tím, co předvedlo v závěrečné části dnešní kvalifikace Ferrari mnozí jenom nechápavě kroutí hlavou. Racefans přináší přepis rádiové komunikace Sebastiana Vettela, která poukazuje na fatální chybu italského týmu, který si tak situaci před samotným závodem v Japonsku značně zkomplikoval.
Oba vozy Ferrari vyrazily do třetí části kvalifikace na přechodných pneumatikách (vzorek a zelený proužek), což mnohé překvapilo. Již ve chvíli, kdy opouštěl boxovou uličku, bylo německému pilotovi jasné, že takto to rozhodně nepůjde...
Sebastian Vettel: "Myslím, že je příliš sucho."Závodní inženýr (tým): "Potvrzuji."SV: "Jo, je docela sucho, rovnou zajedu do boxů."T: "Rozumím."SV: "Osmá a devátá zatáčka také velmi suché."T: "Potvrzuji. Vyzkoušej všechny rychlostní stupně."SV: "Jo, všude sucho."T: "Ok, pojedeme na slickách. Takže zastav pro kvalifikační pneumatiky. Kimi je 10 sekund před tebou. Pět sekund. Výměna pneumatik na suché a manuální odjezd."T: "Hamilton teď začíná měřené kolo, osm sekund za tebou, za ním Bottas, šest sekund a pak je trať volná. Hamilton vzadu, nech ho projet. Další Bottas. Bottas v deváté zatáčce. Bottas tři sekundy za tebou a za Bottasem Gasly, patnáct sekund, v měřeném kole."
V samotném závěru kvalifikace začalo pršet a Ferrari nezbývalo nic jiného, než všechny snahy vzdát a vrátit se bezpečně zpět do boxů...
SV: "Silný déšť, silný déšť."T: "Potvrzuji."SV: "Dej mi vědět, jestli se to zhoršuje."T: "V zatáčce číslo jedna bude více mokro, až tam přijedeš. Hamilton jede měřené kolo sedm sekund za tebou. Hamilton to vypouští."T: "Chceš do boxů pro přechodné nebo je příliš pozdě?"SV: "Příliš pozdě."T: "Ok, opatrně v první zatáčce."SV: "Bez šance."T: "Potvrzuji. Nyní v boxové uličce silný déšť, opatrně."SV: "Ok, chyba v třinácté zatáčce, dnes to není naše načasování."T: "Potvrzuji, rozumím. Zkus to zítra nějak zmáknout."
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.