Mercedes to podle jezdce Sebastiana Vettela často v hodnocení konkurenceschopnosti Ferrari přehání. Posledních pár závodů měl německý tým jasně navrch.
V Rusku byly Mercedes o více než půl sekundy před rudými vozy, přesto svého soupeře často chválí s tím, že má Ferrari lepší auto. V mnoha případech tomu letos tak opravdu bylo, pokud jde o rychlost na jedno kolo, ke konci sezóny se ale i v této oblasti situace otáčí jasně ve prospěch Stříbrných šípů.
"Myslím, že to je pořád velmi těsné. Druhá strana je velmi dobrá v rozhovorech o tom, jak mají pomalejší auto, podle mě tomu tak ale není. Uvidíme. Máme silné auto, víme to - auto, se kterým můžeme pracovat," hodnotí Vettel před závodem v Japonsku.
Šéf inženýrů Mercedesu Andrew Shovlin tentokrát však uznal, že díky vylepšením, která představili v Soči, se dostali před Ferrari: "Fungovala. Máme u tohoto vozu velmi dobrý vývojový program. Vyvinuté díly mají velmi dobrý vliv. Můžete pozorovat, že jsme v kvalifikaci získali v posledních závodech na Ferrari drobný náskok a doufáme, že si jej přeneseme i do zbývajících letošních závodů."
Překvapuje Vettela tento vzestup formy v závěru sezóny? "Ano i ne. Samozřejmě, že to není příjemné mít takovou ztrátu. Ale já jsem byl zároveň realističtější, pokud jde o obecné odstupy a rozdíly ve výkonnosti mezi našimi vozy. Víme, že máme skvělé auto, to nezpochybňuji. Ale věřím, že jejich vůz taky je a byl velmi rychlý."
"Myslím, že to je poměrně vyrovnané. Byly kvalifikace, kdy jsme měli těsně navrch, a kde měli těsně navrch oni. Ale někdy ten náskok byl o něco vyšší jako v Rusku, ve Francii nebo v jiných závodech. Podle mě máme dobré auto, jen musíme pokračovat v jeho vylepšování," dodává pilot Scuderie.
Ta v šampionátu konstruktérů ztrácí na Mercedes 53 bodů, a Vettel mezi jezdci na lídra Lewise Hamiltona rovných 50 bodů. Tento víkend nás čeká Velká cena Japonska, po něm jsou na programu už jen 4 další závody (USA, Mexiko Brazílie a Abú Zabí).
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.