Mercedes to podle jezdce Sebastiana Vettela často v hodnocení konkurenceschopnosti Ferrari přehání. Posledních pár závodů měl německý tým jasně navrch.
V Rusku byly Mercedes o více než půl sekundy před rudými vozy, přesto svého soupeře často chválí s tím, že má Ferrari lepší auto. V mnoha případech tomu letos tak opravdu bylo, pokud jde o rychlost na jedno kolo, ke konci sezóny se ale i v této oblasti situace otáčí jasně ve prospěch Stříbrných šípů.
"Myslím, že to je pořád velmi těsné. Druhá strana je velmi dobrá v rozhovorech o tom, jak mají pomalejší auto, podle mě tomu tak ale není. Uvidíme. Máme silné auto, víme to - auto, se kterým můžeme pracovat," hodnotí Vettel před závodem v Japonsku.
Šéf inženýrů Mercedesu Andrew Shovlin tentokrát však uznal, že díky vylepšením, která představili v Soči, se dostali před Ferrari: "Fungovala. Máme u tohoto vozu velmi dobrý vývojový program. Vyvinuté díly mají velmi dobrý vliv. Můžete pozorovat, že jsme v kvalifikaci získali v posledních závodech na Ferrari drobný náskok a doufáme, že si jej přeneseme i do zbývajících letošních závodů."
Překvapuje Vettela tento vzestup formy v závěru sezóny? "Ano i ne. Samozřejmě, že to není příjemné mít takovou ztrátu. Ale já jsem byl zároveň realističtější, pokud jde o obecné odstupy a rozdíly ve výkonnosti mezi našimi vozy. Víme, že máme skvělé auto, to nezpochybňuji. Ale věřím, že jejich vůz taky je a byl velmi rychlý."
"Myslím, že to je poměrně vyrovnané. Byly kvalifikace, kdy jsme měli těsně navrch, a kde měli těsně navrch oni. Ale někdy ten náskok byl o něco vyšší jako v Rusku, ve Francii nebo v jiných závodech. Podle mě máme dobré auto, jen musíme pokračovat v jeho vylepšování," dodává pilot Scuderie.
Ta v šampionátu konstruktérů ztrácí na Mercedes 53 bodů, a Vettel mezi jezdci na lídra Lewise Hamiltona rovných 50 bodů. Tento víkend nás čeká Velká cena Japonska, po něm jsou na programu už jen 4 další závody (USA, Mexiko Brazílie a Abú Zabí).
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.