Mercedes to podle jezdce Sebastiana Vettela často v hodnocení konkurenceschopnosti Ferrari přehání. Posledních pár závodů měl německý tým jasně navrch.
V Rusku byly Mercedes o více než půl sekundy před rudými vozy, přesto svého soupeře často chválí s tím, že má Ferrari lepší auto. V mnoha případech tomu letos tak opravdu bylo, pokud jde o rychlost na jedno kolo, ke konci sezóny se ale i v této oblasti situace otáčí jasně ve prospěch Stříbrných šípů.
"Myslím, že to je pořád velmi těsné. Druhá strana je velmi dobrá v rozhovorech o tom, jak mají pomalejší auto, podle mě tomu tak ale není. Uvidíme. Máme silné auto, víme to - auto, se kterým můžeme pracovat," hodnotí Vettel před závodem v Japonsku.
Šéf inženýrů Mercedesu Andrew Shovlin tentokrát však uznal, že díky vylepšením, která představili v Soči, se dostali před Ferrari: "Fungovala. Máme u tohoto vozu velmi dobrý vývojový program. Vyvinuté díly mají velmi dobrý vliv. Můžete pozorovat, že jsme v kvalifikaci získali v posledních závodech na Ferrari drobný náskok a doufáme, že si jej přeneseme i do zbývajících letošních závodů."
Překvapuje Vettela tento vzestup formy v závěru sezóny? "Ano i ne. Samozřejmě, že to není příjemné mít takovou ztrátu. Ale já jsem byl zároveň realističtější, pokud jde o obecné odstupy a rozdíly ve výkonnosti mezi našimi vozy. Víme, že máme skvělé auto, to nezpochybňuji. Ale věřím, že jejich vůz taky je a byl velmi rychlý."
"Myslím, že to je poměrně vyrovnané. Byly kvalifikace, kdy jsme měli těsně navrch, a kde měli těsně navrch oni. Ale někdy ten náskok byl o něco vyšší jako v Rusku, ve Francii nebo v jiných závodech. Podle mě máme dobré auto, jen musíme pokračovat v jeho vylepšování," dodává pilot Scuderie.
Ta v šampionátu konstruktérů ztrácí na Mercedes 53 bodů, a Vettel mezi jezdci na lídra Lewise Hamiltona rovných 50 bodů. Tento víkend nás čeká Velká cena Japonska, po něm jsou na programu už jen 4 další závody (USA, Mexiko Brazílie a Abú Zabí).
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.