Mercedes to podle jezdce Sebastiana Vettela často v hodnocení konkurenceschopnosti Ferrari přehání. Posledních pár závodů měl německý tým jasně navrch.
V Rusku byly Mercedes o více než půl sekundy před rudými vozy, přesto svého soupeře často chválí s tím, že má Ferrari lepší auto. V mnoha případech tomu letos tak opravdu bylo, pokud jde o rychlost na jedno kolo, ke konci sezóny se ale i v této oblasti situace otáčí jasně ve prospěch Stříbrných šípů.
"Myslím, že to je pořád velmi těsné. Druhá strana je velmi dobrá v rozhovorech o tom, jak mají pomalejší auto, podle mě tomu tak ale není. Uvidíme. Máme silné auto, víme to - auto, se kterým můžeme pracovat," hodnotí Vettel před závodem v Japonsku.
Šéf inženýrů Mercedesu Andrew Shovlin tentokrát však uznal, že díky vylepšením, která představili v Soči, se dostali před Ferrari: "Fungovala. Máme u tohoto vozu velmi dobrý vývojový program. Vyvinuté díly mají velmi dobrý vliv. Můžete pozorovat, že jsme v kvalifikaci získali v posledních závodech na Ferrari drobný náskok a doufáme, že si jej přeneseme i do zbývajících letošních závodů."
Překvapuje Vettela tento vzestup formy v závěru sezóny? "Ano i ne. Samozřejmě, že to není příjemné mít takovou ztrátu. Ale já jsem byl zároveň realističtější, pokud jde o obecné odstupy a rozdíly ve výkonnosti mezi našimi vozy. Víme, že máme skvělé auto, to nezpochybňuji. Ale věřím, že jejich vůz taky je a byl velmi rychlý."
"Myslím, že to je poměrně vyrovnané. Byly kvalifikace, kdy jsme měli těsně navrch, a kde měli těsně navrch oni. Ale někdy ten náskok byl o něco vyšší jako v Rusku, ve Francii nebo v jiných závodech. Podle mě máme dobré auto, jen musíme pokračovat v jeho vylepšování," dodává pilot Scuderie.
Ta v šampionátu konstruktérů ztrácí na Mercedes 53 bodů, a Vettel mezi jezdci na lídra Lewise Hamiltona rovných 50 bodů. Tento víkend nás čeká Velká cena Japonska, po něm jsou na programu už jen 4 další závody (USA, Mexiko Brazílie a Abú Zabí).
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.