Téměř 10 let po vstupu prvního ruského jezdce Vitalije Petrova do Formule 1 by se v příští sezóně mohlo startovní pole pilotů rozšířit o dalšího nováčka od našich východních sousedů. Stanou se tak nejhojněji zastoupenou zemí ve vrcholné sérii motorsportu?
Zpět do F1 míří příští rok Daniil Kvjat, jenž bude opět jezdit za Toro Rosso. U Williams zřejmě zůstane Sergej Sirotkin a jeho týmového kolegu Lanceho Strolla, jenž přestoupí do Force Indie zachráněnou jeho otcem Lawrencem, možná nahradí další Rus.
Vedení stáje Grove se totiž zajímá o mladíka Artema Markelova, jenž o závodní sedačku v zákulisí bojuje s talenty Mercedesu - s Estebanem Oconem a Georgem Russellem. Pokud by ale dostal šanci Markelov, jenž se nastoupil do prvního volného tréninku v Soči s Renaultem, pak by Rusko mělo v F1 tři jezdce, zatímco Británie, Finsko, Francie či Německo v ní mají jen po dvou zástupcích.
Z výkonnostního hlediska by Markelov mohl být považován za outsidera ve srovnání s Oconem, jenže z ekonomického hlediska už to tak být nemusí. Za ním i za Sirotkinem stojí bohatí sponzoři a Williams potvrdil, že o něm přemýšlí.
"Všechna média tvrdí, že jdu k Williamsu, ale 100% to není. Ještě nevíme. Je to jen 100% povídačka," říká ke spekulacím 24letý Markelov, jenž v šampionátu Formule 2 drží pátou příčku za Russellem, Albonem, Norrisem a De Vriesem.
"F2 už mě nezajímá. Jsem spokojený s tím, že jsem tam za pár let dosáhl hodně a udělal velký pokrok - duševně a psychicky. Teď chápu, jak s tímto autem jezdit. Ale měli by mi dát už místo v F1. OK, minulý rok byl hodně dobrý, ale letošní je fakt frustrující. Když jsem se vrátil z vozu F1 do vozu F2, tak jsem jen seděl a cítil, jak je neovladatelný. Cítím, že potřebuji růst. Na tohle auto už jsem trochu moc starý," pokračuje ruský jezdec.
O své místo v F1 se nepřímo hlásí také Nikita Mazepin závodící v GP3. Jeho otec Dmitrij Mazepin nedávno u britských soudů napadl proces nucené správy Force Indie, kterou získalo konsorcium Lance Strolla. Ruský milionář vlastnící společnost Uralkali (výrobce potaše) měl o tým také zájem a rozhodnutí podle něj nebylo transparentní.
Ruský prezident Vladimír Putin investice do F1 podporuje, což dal najevo svou přítomností v Soči a pravidelným předáváním trofeje vítězovi Velké ceny Ruska v tamním Olympijském parku.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.