Avšak na umístění jezdce Red Bullu nebude mít zásadní vliv. Za nerespektování žlutých vlajek mu ale přibudou další dva body do závodní licence.
Po výměně komponent motoru a nasazení nové převodovky se holandský jezdec těšil poslednímu místu na startovním roštu. Avšak za nerespektování žlutých vlajek v první části kvalifikace se virtuálně posune ještě o další tři místa dozadu. Také mu budou připsány dva trestné body do rejstříku závodní licence.
Žluté vlajky byly vyvěšeny poté, co si vystřihl hodiny Sergej Sirotkin na Williamsu. "Jezdec připustil, že žluté vlajky viděl a prohlásil, že zatočil doleva, aby se vyhnul stojícímu vozidlu," píše se v oficiálním vyjádření komisařů. "Avšak pravidlo je naprosto jasné a říká, že 'musí být zřejmé, že jezdec snížil rychlost'. Telemetrie ukazuje, že jezdec držel plný plyn a vůbec nebrzdil. Na svou obranu jezdec vyjádřil svůj pohled na věc, že měl pocit, že jedná bezpečně."
"Vzali jsme na vědomí, že jezdec pochopil svou chybu, když nezpomalil a uznal, že příště bude jednat v souladu s pravidly. Avšak z pohledu důrazu kladeného na dodržování pravidel ohledně žlutých vlajek, v zájmu bezpečnosti udělili komisaři běžný trest za tento prohřešek," uzavírá se v prohlášení.
Max Verstappen má po dnešku na svém kontě celkově sedm trestných bodů. Ještě dalších pět a pilot Red Bullu si bude muset vzít pro jednu grand prix volno...
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.