Dnes bylo potvrzeno, že se v příští sezoně vrací do F1 Daniil Kvjat s týmem Toro Rosso. Rus se tak vrací do rodiny Red Bullu, když byl vloni na konci sezony z kokpitu italského týmu odejit.
Kvjat tak bude oblékat kombinézu týmu Toro Rosso už potřetí, za tým už závodil v roce 2014, pak byl povýšen do Red Bullu, aby se v úvodní fázi sezony 2016 vrátil zpět do Toro Rosso poté, co v Red Bullu předváděl nedostatečné výkony. V Toro Rosso vydržel do GP USA 2017, po které byl vyhozen a přijal místo vývojového jezdce u Ferrari. Italové jej ale uvolnili, aby se mohl vrátit do rodiny Red Bullu, který hledal náhradu za Pierra Gaslyho, jenž po konci sezony míří do týmu Red Bull, kde nahradí Daniela Ricciarda.
"Zaprvé bych chtěl poděkovat Red Bullu a Toro Rosso za to, že mně dali šanci znovu závodit ve Formuli 1. Jsem zvláště potěšen tím, že se mohu vrátit do týmu, který dobře znám. V Toro Rosso jsem se vždy cítil jako doma a jsem si jistý, že to příští sezonu bude stejné. Rád bych také poděkoval Ferrari za to, že důvěřovali mým jezdeckým schopnostem, díky čemuž jsem mohl zůstat v kontaktu s F1 jako jejich vývojový jezdec," říká Daniil Kvjat.
"Ačkoliv moje povinnosti byly spojeny primárně se simulátorem, tak jsem se toho hodně naučil a teď se cítím silnější a lépe připravený, než když jsem opouštěl Toro Rosso," pokračuje Rus. Dále pak dodal, že "nikdy nevzdával svoje naděje na to, že bude znovu závodit".
Šéf týmu Toro Rosso, Franz Tost, k angažmá Kvjata dodává: "Věřím, že si zaslouží další šanci v F1. Daniil je zkušeným jezdcem s fantastickou přirozenou rychlostí, což během své kariéry několikrát ukázal. V minulosti musel čelit několika náročným situacím, ale věřím, že měl čas na to dozrát jako osobnost, což mu pomůže ukázat jeho nepopiratelné schopnosti na trati.
Budeme tvrdě tlačit na to, abychom mu poskytli dobrý balíček, a cítím, že to nejlepší od něj ještě přijde. Z toho důvodu jsme šťastní, že jej můžeme přivítat zpět u nás v týmu a zažijeme spolu úspěšnou sezonu."
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.