Před začátkem třetího tréninku bylo nad okruhem v Soči docela zataženo s průměrnými teplotami vzduchu 23 stupňů Celsia, trať byla o devět stupňů teplejší.
První na trať vyrazil Fernando Alonso následovaný oběma piloty Williamsu a zaznamenal čas 1:37.713. V následujících minutách na trati téměř nikdo další nebyl, až po prvních deseti minutách tréninku absolvovali na nejměkkčí směsi první pokusy jezdci Ferrari. Jako první zajel svůj měřený čas Kimi Räikkönen (1:35.074), zatímco jeho stájový kolega Sebastian Vettel ho překonal s časem 1:33.859.
Během prvních patnáct minut zajelo nějaký čas pouze pět jezdců. Až v této chvíli se probudili u Mercedesu a zatímco Lewis Hamilton několik minut čekal připraven ve voze, Valtteri Bottas rozsekl oba konkurenty od Ferrari a s časem 1:33.941 se usadil na druhé příčce.
Dvacet minut uplynulo a Lewis Hamilton vyjíždí na dráhu, přičemž Charles Leclerc se zařadil na čtvrté místo (1:35.231). Valtteri Bottas s kolem 1:33.809 se prosadil do čela tabulky, Lewis Hamilton se po prvních pokusech zařadil až za svého kolegu a Sebastiana Vettela. Oba piloti Red Bullu byli dosud bez zajetého času.
Přibližně v polovině tréninku se vyšvihl na první místo úřadující mistr světa (1:33.664), zatímco piloti Ferrari zamířili do boxů. Max Verstappen agresivní jízdou vyjížděl mimo limity dráhy, Lewis Hamilton mezitím opět tlačil na pilu (1:33.496). Jako první z Red Bullů absolvoval měřené kolo Daniel Ricciardo (1:35.135), což v tu chvíli stačilo na páté místo. Hned za ním byl Charles Leclerc na Sauberu (1:35.231). Valtteri Bottas (+0.313), Sebastian Vettel (+0.363) i Kimi Räikkönen (+0.847) byli v boxech.
V závěrečné třetině se snažil Sebastian Vettel zlepšit svůj čas, avšak své kolo pokazil širokým výjezdem v jedné ze zatáček. U Mercedesu začali přikládat pod kotel, nejprve byl na špici Valtteri Bottas (1:33.321) a krátce na to překonal svým časem 1:33.067 Lewis Hamilton rekord okruhu, který měl do té doby v držení Sebastian Vettel z loňského roku (1:33.194). Němec ve službách Ferrari se marně snažil, ale již na konci druhého sektoru ztrácel šest desetin a na konci kola z toho byla celá sekunda. Kimi Räikkönen na tom nebyl o mnoho lépe (1:33.851).
V posledních minutách zajel Sebastian Vettel svůj nejlepší čas 1:33.667, což stačilo na třetí místo a přesně 0.600 za svým rivalem o letošní titul mistra světa. Doslova pár sekund před vypršením času vyhrazeného pro třetí trénink vyrazil do boxové uličky, ale červená na semaforu ho zastavila, finský stájový kolega jen vykoukl čumákem z garáže a dostal pokyn vypnout motor.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.