Před začátkem třetího tréninku bylo nad okruhem v Soči docela zataženo s průměrnými teplotami vzduchu 23 stupňů Celsia, trať byla o devět stupňů teplejší.
První na trať vyrazil Fernando Alonso následovaný oběma piloty Williamsu a zaznamenal čas 1:37.713. V následujících minutách na trati téměř nikdo další nebyl, až po prvních deseti minutách tréninku absolvovali na nejměkkčí směsi první pokusy jezdci Ferrari. Jako první zajel svůj měřený čas Kimi Räikkönen (1:35.074), zatímco jeho stájový kolega Sebastian Vettel ho překonal s časem 1:33.859.
Během prvních patnáct minut zajelo nějaký čas pouze pět jezdců. Až v této chvíli se probudili u Mercedesu a zatímco Lewis Hamilton několik minut čekal připraven ve voze, Valtteri Bottas rozsekl oba konkurenty od Ferrari a s časem 1:33.941 se usadil na druhé příčce.
Dvacet minut uplynulo a Lewis Hamilton vyjíždí na dráhu, přičemž Charles Leclerc se zařadil na čtvrté místo (1:35.231). Valtteri Bottas s kolem 1:33.809 se prosadil do čela tabulky, Lewis Hamilton se po prvních pokusech zařadil až za svého kolegu a Sebastiana Vettela. Oba piloti Red Bullu byli dosud bez zajetého času.
Přibližně v polovině tréninku se vyšvihl na první místo úřadující mistr světa (1:33.664), zatímco piloti Ferrari zamířili do boxů. Max Verstappen agresivní jízdou vyjížděl mimo limity dráhy, Lewis Hamilton mezitím opět tlačil na pilu (1:33.496). Jako první z Red Bullů absolvoval měřené kolo Daniel Ricciardo (1:35.135), což v tu chvíli stačilo na páté místo. Hned za ním byl Charles Leclerc na Sauberu (1:35.231). Valtteri Bottas (+0.313), Sebastian Vettel (+0.363) i Kimi Räikkönen (+0.847) byli v boxech.
V závěrečné třetině se snažil Sebastian Vettel zlepšit svůj čas, avšak své kolo pokazil širokým výjezdem v jedné ze zatáček. U Mercedesu začali přikládat pod kotel, nejprve byl na špici Valtteri Bottas (1:33.321) a krátce na to překonal svým časem 1:33.067 Lewis Hamilton rekord okruhu, který měl do té doby v držení Sebastian Vettel z loňského roku (1:33.194). Němec ve službách Ferrari se marně snažil, ale již na konci druhého sektoru ztrácel šest desetin a na konci kola z toho byla celá sekunda. Kimi Räikkönen na tom nebyl o mnoho lépe (1:33.851).
V posledních minutách zajel Sebastian Vettel svůj nejlepší čas 1:33.667, což stačilo na třetí místo a přesně 0.600 za svým rivalem o letošní titul mistra světa. Doslova pár sekund před vypršením času vyhrazeného pro třetí trénink vyrazil do boxové uličky, ale červená na semaforu ho zastavila, finský stájový kolega jen vykoukl čumákem z garáže a dostal pokyn vypnout motor.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.