Renault doufá, že jejich soupeři uváděli pravdivá data ve výzkumu, která se týkal navrhovaných změn pro rok 2019. Ty byly schváleny i přes narůstající pochybnosti francouzského týmu o tom, zda opravdu usnadní předjíždění.
Šéfové Formule 1 se po nudnější Velké ceně Austrálie v úvodu letošní sezóny sešli, aby přišli s návrhy na změny u aut, které by mohly jezdit blíže za sebou a snadněji se předjíždět.
Po průzkumu se dohodly na tom, že se upraví konstrukce předních křídel tak, aby se zamezilo obtékání vzduchu po vnější straně vozu kolem předních kol, zjednoduší se brzdové kanálky a zadní křídlo bude širší a hlubší. Renault však měl od prvotních testů o přínosu takových úprav pochybnosti.
"Požádali nás, abychom vyzkoušeli některá řešení, jež měla prověřit, že zvolený směr je správný. Ale my jsme to necítili tak, že k tomu dojde. Podle nás nebyl rozdíl dostatečně velký, aby ospravedlnil novou sadu pravidel pro příští rok, ale podle ostatních týmů ano. Snad tedy byli upřímní stejně jako my, protože my jsme nebyli motivováni vlastními zájmy," uvádí technický ředitel Renaultu Marcin Budkowski.
Nová pravidla týkající se předních křídel podle nich budou mít dopad na proudění vzduchu kolem vozu a mohou změnit schopnost monopostů se následovat, podle něj ale nezpůsobí takový rozdíl, který by stál za veškeré to úsilí potřebné k návrhu nových vozů.
"Naše prvotní data naznačují, že to povede k rozdílu, který nebude mít takový rozsah, který by týmy nezískaly po intenzivním vývoji zpět. Neberte mě špatně - proudění vzduchu bude odlišné, ale nejsme přesvědčeni o tom, že to to autům umožní jezdit těsně za sebou. Už je to schváleno, tak doufáme, že to bude pro sport dobré. Máme ale své pochybnosti, a proto jsme tyto změny nepodporovali. Ale většina ano a my se tomu rádi přizpůsobíme," dodává Budkowski.
Renault drží v letošním šampionátu čtvrtou příčku s náskokem 15 bodů na pátý Haas. Příští rok chce udělat další pokrok, na boj s Ferrari a Mercedesem to ale stačit ještě nebude.
"Samozřejmě, že doufáme, že to bude odlišné, ale musíme postupovat krok za krokem. Ztrácíme na nejlepší 1,5 sekundy. Kdybych tady seděl a myslel si, že to stáhneme na Mercedes a Ferrari, tyto obrovské organizace plné soutěživých lidí, tak bych se mýlil," uznává technický ředitel Renaultu.
"My jsme v posledních dvou letech rostli, ale oni mají už léta struktury o 900 lidech. Stabilita je pro ně velkým přínosem, takže by to ode mě bylo směšné, kdybych tvrdil, že je příští rok budeme porážet. Naším cílem je dosahovat velkých pokroků, a abych byl upřímný, tak stáhnout takovou ztrátu je skutečným úspěchem.
Rozhodně doufám, že v roce 2020 s nimi budeme moci bojovat mnohem těsněji, ale nic nebudu předpovídat, protože by to nebylo rozumné. V roce 2021 dojde teoreticky ke změně pravidel, a pokud bude potvrzena, tak to musíme vnímat jako příležitost," dodává Budkowski.
Alex Albon táhne Williams k nejlepšímu startu sezóny F1 za poslední roky a po pěti závodech drží tým páté místo v Poháru konstruktérů. Přesto zůstává opatrný, protože stáj směřuje většinu úsilí na rok 2026 a letos spoléhá hlavně na stabilitu vozu.
Rádiová komunikace Fernanda Alonsa v Džiddě odhalila, jak extrémně náročný je vůz Aston Martin AMR25 i pro mistra světa. „Tohle auto je neuvěřitelně náročné na jízdu,“ zaznělo z jeho vysílačky.
F1 Authentics pořádá aukci jedinečného předmětu pro fanoušky Maxe Verstappena. Závodní oblek, ve kterém Holanďan triumfoval na Velké ceně Miami 2023, bude dražen. Veškerý výtěžek z této aukce bude věnován organizaci Wings for Life, která se zaměřuje na výzkum zranění míchy.
Po třech odjetých velkých cenách se Liam Lawson znovu aklimatizoval v týmu Racing Bulls. Podle slov Novozélanďana i jeho francouzského týmového kolegy se mladý jezdec rychle zorientoval a je zpět ve své formě.
Sebastian Vettel ocenil Landa Norrise za odvahu otevřeně mluvit o svých pocitech. Podle něj tím mladý Brit inspiruje mladé lidi a stává se vzorem i mimo závodní trať.
Komise Formule 1 potvrdila, že nadále počítá s původně navrženými pravidly pro pohonné jednotky, nicméně zároveň zvažuje úpravy, které by jejich fungování a efektivitu mohly ještě vylepšit.
Helmut Marko po Velké ceně Saúdské Arábie zhodnotil výkony Red Bullu, porovnal tým s rostoucí konkurencí McLarenu a ocenil vývoj Yukiho Tsunody. Podle něj má Red Bull stále náskok, ale je nezbytné pracovat na detailech, pokud chce zůstat na vrcholu.
Lando Norris se naplno soustředí na boj o titul, když výrazně změnil životní styl a veškerou energii věnuje přípravě na závody. Přísný režim, důraz na fyzickou i psychickou kondici a konec večírků jasně ukazují jeho odhodlání stát se šampionem.
Tým Cadillac bude od roku 2029 používat motory General Motors, které získaly oficiální schválení jako dodavatel pro Formuli 1. Americká automobilka tak posílí své postavení v královně motorsportu a spojí vlastní značku i technologii.
Yuki Tsunoda mohl v Saúdské Arábii při správné strategii na tvrdých pneumatikách sahat po bodech. Jeho šance ale zhatily technické problémy po kolizi v prvním kole.
Aston Martin prochází těžkým obdobím, což se odráží na výkonech jeho jezdců. Zatímco Fernando Alonso pravidelně překonává limity vozu, Lance Stroll čelí špatným statistikám, včetně rekordu v počtu vyřazení v Q1, a musí dokázat, že zvládne uspět i v náročných podmínkách.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem navrhl na uvolněné místo po Robertu Reidovi další výraznou osobnost ze světa rallye. Jeho volba potvrzuje snahu přinášet do FIA více dlouholetých zkušeností z motorsportu.