Mick Schumacher po sobotním vítězství v evropské sérii F3 přidal v neděli sedmý triumf v řadě za sebou druhé místo ve třetím víkendovém závodě na Red Bull Ringu. Jeho dominantní výkony v posledních závodech přitahují pozornost týmů Formule 1.
Syn bývalého sedminásobného mistra světa F1 Michaela Schumachera ukazuje mezi ostatními mladíky svůj talent. Včera jeho vítěznou šňůru přerušil až po 5 závodech týmový kolega Robert Shvartzman, Mick nicméně dojel druhý a v šampionátu vede o 59 bodů před druhým Danem Ticktumem, který porážky nese velmi nelibě.
"Jejich rychlost bych popsal jako 'zajímavou.' A jsem si jistý tím, že by s tím mnoho lidí v padoku F3 souhlasilo," popisuje Ticktum, který to vnímá tak, jako "bych byl obrán o šampionát, ať už mou vlastní chybou či nikoliv. Můžou mít zkrátka nějakou speciální mapu motoru nebo něco... Neznáte skutečný příběh, protože nejste na trati a nesledujete data všech. Žel bojuji prohranou bitvu, protože mé příjmení není Schumacher."
Výkony Micka však neunikají pozornosti týmů Formule 1. Například šéf stáje Ferrari Maurizio Arrivabene minulý týden prohlásil: "Poslední výsledky má velmi, velmi dobré, a já mu přeji skvělou kariéru. Nechme ale, ať se baví. Vždy opakuji toto: mladí by se měli plně soustředit, zároveň si však užívat zábavu a pomalu, ale jistě růst. Pak uvidíme, jak to bude s jeho budoucností. Jak byste ale mohli v Maranellu říct takovému jménu: 'Ne'?"
A ředitel partnerského Sauberu Frederic Vasseur k talentu 19letého Schumachera uvádí: "Upřímně, mezi F3 a F1 je podle mě obrovský skok a vzhledem k omezenému počtu testovacích dnů během zimy to je... nechci říct nemožné, protože to se teprve uvidí, ale jde o celkem obtížný krok.
Pro něj by měl zřejmě smysl jít do Formule 2 či do něčeho takového. Mohl by se ale spojit s týmem F1, mohl by odjet nějaké páteční tréninky. Existuje spousta cest, jak se na F1 připravit," uvažuje Vasseur.
VIDEO: Mick Schumacher s Benettonem B194 svého otce loni ve Spa
Svými výkony si ale syn slavného Michaela Schumachera již nyní zajistit dostatek kvalifikačních bodů pro zisk Superlicence, která by jej příští rok opravňovala k závodění v F1. Mnohem pravděpodobnější je u něj ale přestup do Formule 2, v níž také působí jeho současný zaměstnavatel - tým Prema.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.