Mick Schumacher po sobotním vítězství v evropské sérii F3 přidal v neděli sedmý triumf v řadě za sebou druhé místo ve třetím víkendovém závodě na Red Bull Ringu. Jeho dominantní výkony v posledních závodech přitahují pozornost týmů Formule 1.
Syn bývalého sedminásobného mistra světa F1 Michaela Schumachera ukazuje mezi ostatními mladíky svůj talent. Včera jeho vítěznou šňůru přerušil až po 5 závodech týmový kolega Robert Shvartzman, Mick nicméně dojel druhý a v šampionátu vede o 59 bodů před druhým Danem Ticktumem, který porážky nese velmi nelibě.
"Jejich rychlost bych popsal jako 'zajímavou.' A jsem si jistý tím, že by s tím mnoho lidí v padoku F3 souhlasilo," popisuje Ticktum, který to vnímá tak, jako "bych byl obrán o šampionát, ať už mou vlastní chybou či nikoliv. Můžou mít zkrátka nějakou speciální mapu motoru nebo něco... Neznáte skutečný příběh, protože nejste na trati a nesledujete data všech. Žel bojuji prohranou bitvu, protože mé příjmení není Schumacher."
Výkony Micka však neunikají pozornosti týmů Formule 1. Například šéf stáje Ferrari Maurizio Arrivabene minulý týden prohlásil: "Poslední výsledky má velmi, velmi dobré, a já mu přeji skvělou kariéru. Nechme ale, ať se baví. Vždy opakuji toto: mladí by se měli plně soustředit, zároveň si však užívat zábavu a pomalu, ale jistě růst. Pak uvidíme, jak to bude s jeho budoucností. Jak byste ale mohli v Maranellu říct takovému jménu: 'Ne'?"
A ředitel partnerského Sauberu Frederic Vasseur k talentu 19letého Schumachera uvádí: "Upřímně, mezi F3 a F1 je podle mě obrovský skok a vzhledem k omezenému počtu testovacích dnů během zimy to je... nechci říct nemožné, protože to se teprve uvidí, ale jde o celkem obtížný krok.
Pro něj by měl zřejmě smysl jít do Formule 2 či do něčeho takového. Mohl by se ale spojit s týmem F1, mohl by odjet nějaké páteční tréninky. Existuje spousta cest, jak se na F1 připravit," uvažuje Vasseur.
VIDEO: Mick Schumacher s Benettonem B194 svého otce loni ve Spa
Svými výkony si ale syn slavného Michaela Schumachera již nyní zajistit dostatek kvalifikačních bodů pro zisk Superlicence, která by jej příští rok opravňovala k závodění v F1. Mnohem pravděpodobnější je u něj ale přestup do Formule 2, v níž také působí jeho současný zaměstnavatel - tým Prema.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.