Mick Schumacher po sobotním vítězství v evropské sérii F3 přidal v neděli sedmý triumf v řadě za sebou druhé místo ve třetím víkendovém závodě na Red Bull Ringu. Jeho dominantní výkony v posledních závodech přitahují pozornost týmů Formule 1.
Syn bývalého sedminásobného mistra světa F1 Michaela Schumachera ukazuje mezi ostatními mladíky svůj talent. Včera jeho vítěznou šňůru přerušil až po 5 závodech týmový kolega Robert Shvartzman, Mick nicméně dojel druhý a v šampionátu vede o 59 bodů před druhým Danem Ticktumem, který porážky nese velmi nelibě.
"Jejich rychlost bych popsal jako 'zajímavou.' A jsem si jistý tím, že by s tím mnoho lidí v padoku F3 souhlasilo," popisuje Ticktum, který to vnímá tak, jako "bych byl obrán o šampionát, ať už mou vlastní chybou či nikoliv. Můžou mít zkrátka nějakou speciální mapu motoru nebo něco... Neznáte skutečný příběh, protože nejste na trati a nesledujete data všech. Žel bojuji prohranou bitvu, protože mé příjmení není Schumacher."
Výkony Micka však neunikají pozornosti týmů Formule 1. Například šéf stáje Ferrari Maurizio Arrivabene minulý týden prohlásil: "Poslední výsledky má velmi, velmi dobré, a já mu přeji skvělou kariéru. Nechme ale, ať se baví. Vždy opakuji toto: mladí by se měli plně soustředit, zároveň si však užívat zábavu a pomalu, ale jistě růst. Pak uvidíme, jak to bude s jeho budoucností. Jak byste ale mohli v Maranellu říct takovému jménu: 'Ne'?"
A ředitel partnerského Sauberu Frederic Vasseur k talentu 19letého Schumachera uvádí: "Upřímně, mezi F3 a F1 je podle mě obrovský skok a vzhledem k omezenému počtu testovacích dnů během zimy to je... nechci říct nemožné, protože to se teprve uvidí, ale jde o celkem obtížný krok.
Pro něj by měl zřejmě smysl jít do Formule 2 či do něčeho takového. Mohl by se ale spojit s týmem F1, mohl by odjet nějaké páteční tréninky. Existuje spousta cest, jak se na F1 připravit," uvažuje Vasseur.
VIDEO: Mick Schumacher s Benettonem B194 svého otce loni ve Spa
Svými výkony si ale syn slavného Michaela Schumachera již nyní zajistit dostatek kvalifikačních bodů pro zisk Superlicence, která by jej příští rok opravňovala k závodění v F1. Mnohem pravděpodobnější je u něj ale přestup do Formule 2, v níž také působí jeho současný zaměstnavatel - tým Prema.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.