Max Verstappen po druhém místě v Singapuru věří, že Red Bull má teď to nejrychlejší auto ve startovním poli Formule 1. Optimistou je i před příští sezónou, kdy přecházejí na pohon Hondy. Jejich budoucímu dodavateli věří, protože má podle něj podstatně větší rozpočet než Renault.
Holandský jezdec se již v sobotu kvalifikoval před oběma Ferrari do první řady a v neděli nestačil pouze na vítězného Lewise Hamiltona. Ten má podle něj velkou výhodu v podobě výkonnějšího motoru, Mercedes je jinak až za Red Bullem.
"Myslím si, že máme to nejlepší auto v poli, jak jsme z jistili v Singapuru. Samozřejmě doufáme, že příští rok budeme s novým dodavatelem motoru pokračovat v tom správném směru. Už máme v týmu ty správné lidi, ale celkový balík ještě není v pořádku. Příští rok to bude také těžké, ale věřím, že budeme mít skutečnou šanci," popisuje Verstappen na reklamní akci supermarketu Jumbo v Nizozemí.
V příští sezóně přecházejí k Hondě, která má letos zatím ty nejslabší a nejméně spolehlivé motory. Verstappen ale věří, že se japonská automobilka zvedne a umožní jim bojovat s Mercedesy a Ferrari. Uvádí pro to své důvody.
"Hlavně proto, že rozpočet, který mají, je mnohem větší než u našeho současného dodavatele motorů," srovnává s Renaultem. "Dále se zkrátka ubírají správným směrem, což dokládají výsledky z testování na stolici. Navíc opravdu, opravdu chtějí vyhrávat."
"My v týmu už máme to rozpoložení chtít vyhrávat. Ale na druhé straně garáže, u motoru, k tomu stále musí dojít - a toho se nám příští rok určitě dostane," věří Verstappen, který poslední dva podniky odjel s novou specifikací pohonné jednotky Renault. Protože se ale u ní objevily potíže s ovladatelností, tak Red Bull přemýšlí, že by se i za cenu penalizací v Rusku vrátil k starší verzi.
Honda má do Soči přivézt další vylepšení svého motoru (letos již třetí specifikaci), od kterého dle zákulisních informací očekávají takový nárůst výkonu, který by je dostal před francouzského výrobce.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.