Šéf Renaultu Cyril Abiteboul byl nadšený z druhého místa Maxe Verstappena ve Velké ceně Singapuru, kterou odjel s novou C-specifikací jejich pohonné jednotky. Víkend s ní ovšem neprobíhal hladce.
Tovární Renault i jeho zákazník McLaren se nové verze své pohonné jednotky zatím vyhýbá, v Monze i v Singapuru jezdil s B-specifikací. Red Bull varoval před možnými potížemi se spolehlivostí, ten nakonec oba podniky absolvoval se specifikací C.
Minulý víkend měli s její ovladatelností problémy Verstappen i jeho týmový kolega Daniel Ricciardo, první jmenovaný ale do cíle dojel jako druhý hned za Lewisem Hamiltonem. Generovaný krouticí moment nebyl konzistentní, motor totiž nebyl optimalizován pro specifické podmínky (vysoká vlhkost) v Singapuru. To vedlo k výpadkům synchronizace převodovky, proto se jezdcům během jízdy zařazoval falešný neutrál, který ji má chránit.
"Je to velmi dobrou odměnou za veškeré to úsilí, které jsme vložili do specifikace C. Víme, že vzhledem k okolnostem není úplně perfektní. Vidíme ale, že je schopna poskytnout zdravý nárůst 15 kW, jak se očekávalo a jak se také přesně povedlo," uvádí Abiteboul.
"Myslím, že Daniel přišel na určitý způsob, jak se poprat s omezení mapování. Max po víkendu na to možná přišel také. Ale buďme upřímní, to není na jezdcích, aby hledali způsob, jak pracovat s motorem, je to na nás. Bylo však jasné, že s nasazením specifikace C souvisejí určitá rizika, a my jsme vždy očekávali, že tuto dohodu budou všichni respektovat," vysvětluje šéf Renaultu.
I když se Red Bull může v Rusku vrátit ke specifikaci B, než se vyřeší potíže s jejím mapováním, tak Abiteboul věří, že se jím novou verzi podaří zoptimalizovat.
"Rozhodně, mapování vyřešíme. Ale mapování je faktorem každé trati, na kterou jezdíme. A my se budeme snažit zjistit, jak to vše prozkoumat a pokusíme se s Red Bullem odvést lepší práci," slibuje.
Jeho protějšek z Red Bullu Christian Horner říká: "Snad to příště vyžehlí, než příště tento motor znovu použijeme. Je pravděpodobné, že v příští velké ceně použijeme motor specifikace B. Budeme se na to muset podívat v přípravě na Soči, ale žel to vypadá tak, že bychom mohli dostat nějaké penalizace."
Red Bull tedy bude muset i za cenu penalizací nasadit ještě jeden nový motor, aby mohl dokončit letošní šampionát, a kvůli vysokým nárokům vysoko položeného Mexika na spolehlivost uvažuje, zda se nevrátit k předchozí spolehlivější verzi. Jak se rozhodnul, to se dozvíme příští týden před GP Ruska.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.