Šéf Renaultu Cyril Abiteboul byl nadšený z druhého místa Maxe Verstappena ve Velké ceně Singapuru, kterou odjel s novou C-specifikací jejich pohonné jednotky. Víkend s ní ovšem neprobíhal hladce.
Tovární Renault i jeho zákazník McLaren se nové verze své pohonné jednotky zatím vyhýbá, v Monze i v Singapuru jezdil s B-specifikací. Red Bull varoval před možnými potížemi se spolehlivostí, ten nakonec oba podniky absolvoval se specifikací C.
Minulý víkend měli s její ovladatelností problémy Verstappen i jeho týmový kolega Daniel Ricciardo, první jmenovaný ale do cíle dojel jako druhý hned za Lewisem Hamiltonem. Generovaný krouticí moment nebyl konzistentní, motor totiž nebyl optimalizován pro specifické podmínky (vysoká vlhkost) v Singapuru. To vedlo k výpadkům synchronizace převodovky, proto se jezdcům během jízdy zařazoval falešný neutrál, který ji má chránit.
"Je to velmi dobrou odměnou za veškeré to úsilí, které jsme vložili do specifikace C. Víme, že vzhledem k okolnostem není úplně perfektní. Vidíme ale, že je schopna poskytnout zdravý nárůst 15 kW, jak se očekávalo a jak se také přesně povedlo," uvádí Abiteboul.
"Myslím, že Daniel přišel na určitý způsob, jak se poprat s omezení mapování. Max po víkendu na to možná přišel také. Ale buďme upřímní, to není na jezdcích, aby hledali způsob, jak pracovat s motorem, je to na nás. Bylo však jasné, že s nasazením specifikace C souvisejí určitá rizika, a my jsme vždy očekávali, že tuto dohodu budou všichni respektovat," vysvětluje šéf Renaultu.
I když se Red Bull může v Rusku vrátit ke specifikaci B, než se vyřeší potíže s jejím mapováním, tak Abiteboul věří, že se jím novou verzi podaří zoptimalizovat.
"Rozhodně, mapování vyřešíme. Ale mapování je faktorem každé trati, na kterou jezdíme. A my se budeme snažit zjistit, jak to vše prozkoumat a pokusíme se s Red Bullem odvést lepší práci," slibuje.
Jeho protějšek z Red Bullu Christian Horner říká: "Snad to příště vyžehlí, než příště tento motor znovu použijeme. Je pravděpodobné, že v příští velké ceně použijeme motor specifikace B. Budeme se na to muset podívat v přípravě na Soči, ale žel to vypadá tak, že bychom mohli dostat nějaké penalizace."
Red Bull tedy bude muset i za cenu penalizací nasadit ještě jeden nový motor, aby mohl dokončit letošní šampionát, a kvůli vysokým nárokům vysoko položeného Mexika na spolehlivost uvažuje, zda se nevrátit k předchozí spolehlivější verzi. Jak se rozhodnul, to se dozvíme příští týden před GP Ruska.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.