Šéf Renaultu Cyril Abiteboul byl nadšený z druhého místa Maxe Verstappena ve Velké ceně Singapuru, kterou odjel s novou C-specifikací jejich pohonné jednotky. Víkend s ní ovšem neprobíhal hladce.
Tovární Renault i jeho zákazník McLaren se nové verze své pohonné jednotky zatím vyhýbá, v Monze i v Singapuru jezdil s B-specifikací. Red Bull varoval před možnými potížemi se spolehlivostí, ten nakonec oba podniky absolvoval se specifikací C.
Minulý víkend měli s její ovladatelností problémy Verstappen i jeho týmový kolega Daniel Ricciardo, první jmenovaný ale do cíle dojel jako druhý hned za Lewisem Hamiltonem. Generovaný krouticí moment nebyl konzistentní, motor totiž nebyl optimalizován pro specifické podmínky (vysoká vlhkost) v Singapuru. To vedlo k výpadkům synchronizace převodovky, proto se jezdcům během jízdy zařazoval falešný neutrál, který ji má chránit.
"Je to velmi dobrou odměnou za veškeré to úsilí, které jsme vložili do specifikace C. Víme, že vzhledem k okolnostem není úplně perfektní. Vidíme ale, že je schopna poskytnout zdravý nárůst 15 kW, jak se očekávalo a jak se také přesně povedlo," uvádí Abiteboul.
"Myslím, že Daniel přišel na určitý způsob, jak se poprat s omezení mapování. Max po víkendu na to možná přišel také. Ale buďme upřímní, to není na jezdcích, aby hledali způsob, jak pracovat s motorem, je to na nás. Bylo však jasné, že s nasazením specifikace C souvisejí určitá rizika, a my jsme vždy očekávali, že tuto dohodu budou všichni respektovat," vysvětluje šéf Renaultu.
I když se Red Bull může v Rusku vrátit ke specifikaci B, než se vyřeší potíže s jejím mapováním, tak Abiteboul věří, že se jím novou verzi podaří zoptimalizovat.
"Rozhodně, mapování vyřešíme. Ale mapování je faktorem každé trati, na kterou jezdíme. A my se budeme snažit zjistit, jak to vše prozkoumat a pokusíme se s Red Bullem odvést lepší práci," slibuje.
Jeho protějšek z Red Bullu Christian Horner říká: "Snad to příště vyžehlí, než příště tento motor znovu použijeme. Je pravděpodobné, že v příští velké ceně použijeme motor specifikace B. Budeme se na to muset podívat v přípravě na Soči, ale žel to vypadá tak, že bychom mohli dostat nějaké penalizace."
Red Bull tedy bude muset i za cenu penalizací nasadit ještě jeden nový motor, aby mohl dokončit letošní šampionát, a kvůli vysokým nárokům vysoko položeného Mexika na spolehlivost uvažuje, zda se nevrátit k předchozí spolehlivější verzi. Jak se rozhodnul, to se dozvíme příští týden před GP Ruska.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.