Ve Velké ceně Singapuru bojoval Sergio Pérez několik zatáček s pomalejším vozem Sergeje Sirotkina. Po výjezdu z té 17. na krátké rovince najednou zahnul vlevo, přímo do Williamsu. Šlo o záměr, vyléval si svou zlost, nebo jen špatně odhadl, jak je od něj daleko?
Podle některých šlo o jasný úmysl, za který byl také penalizován trestným průjezdem boxy, ředitel závodů FIA Charlie Whiting ale nechce věřit, že by byl tak hloupý a udělal to v plné rychlosti.
"Nemluvil jsem s ním, ani komisaři, pokud vím. Ale těžko uvěřit tomu, že by jezdec záměrně narazil do [soupeřova] vozu. Hodně se snažil dostat přes Sirotkina a vypadal trochu frustrovaně," vrací se Whiting k průběhu Velké ceny Singapuru 2018.
"Myslím si zkrátka, že jen špatně odhadl, jak je před ním daleko. Viděli jste, jak těsně spolu závodili po celou dobu v zatáčkách 14, 15, 16, 17. Podle mě to jednoduše špatně vyhodnotil," sděluje 66letý ředitel závodů FIA své pocity z incidentu.
Not the cleanest pass Checo's ever made...@ForceIndiaF1 #SingaporeGP 🇸🇬 #F1 pic.twitter.com/qk5s3ZzldR
— Formula 1 (@F1) September 16, 2018Video: Souboj Péreze se Sirotkinem zakončený kolizí
Pérez se před ruského jezdce nemohl dlouho dostat a stěžoval si, že Sirotkin porušuje pravidla, když při brzdění mění stopu. To ale Whiting s komisaři nezaznamenal.
"Stěžoval si, že k tomu dochází v zatáčce č. 7 a 14, my jsme neviděli nic problematického. Pak si stěžoval podruhé, podívali jsme se na to a upřímně: jednoduše nebyl dost blízko," přibližuje Whiting.
"Sergej možná byl jen opatrný před zatáčkou č. 14, ale když do ní najížděli, tak se jen lehce pohnul vlevo. Nebylo to tak, že by se Sergio dostal opravdu blízko, byl o dobrý kus pozadu. Já jsem jim zkrátka říkal, že musí být mnohem blíž na to, abychom se začali přesně zabývat tím, co dělá při brzdění, protože tohle pro nás opravdu nebyl problém," dodává.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.