Ve Velké ceně Singapuru bojoval Sergio Pérez několik zatáček s pomalejším vozem Sergeje Sirotkina. Po výjezdu z té 17. na krátké rovince najednou zahnul vlevo, přímo do Williamsu. Šlo o záměr, vyléval si svou zlost, nebo jen špatně odhadl, jak je od něj daleko?
Podle některých šlo o jasný úmysl, za který byl také penalizován trestným průjezdem boxy, ředitel závodů FIA Charlie Whiting ale nechce věřit, že by byl tak hloupý a udělal to v plné rychlosti.
"Nemluvil jsem s ním, ani komisaři, pokud vím. Ale těžko uvěřit tomu, že by jezdec záměrně narazil do [soupeřova] vozu. Hodně se snažil dostat přes Sirotkina a vypadal trochu frustrovaně," vrací se Whiting k průběhu Velké ceny Singapuru 2018.
"Myslím si zkrátka, že jen špatně odhadl, jak je před ním daleko. Viděli jste, jak těsně spolu závodili po celou dobu v zatáčkách 14, 15, 16, 17. Podle mě to jednoduše špatně vyhodnotil," sděluje 66letý ředitel závodů FIA své pocity z incidentu.
Not the cleanest pass Checo's ever made...@ForceIndiaF1 #SingaporeGP 🇸🇬 #F1 pic.twitter.com/qk5s3ZzldR
— Formula 1 (@F1) September 16, 2018Video: Souboj Péreze se Sirotkinem zakončený kolizí
Pérez se před ruského jezdce nemohl dlouho dostat a stěžoval si, že Sirotkin porušuje pravidla, když při brzdění mění stopu. To ale Whiting s komisaři nezaznamenal.
"Stěžoval si, že k tomu dochází v zatáčce č. 7 a 14, my jsme neviděli nic problematického. Pak si stěžoval podruhé, podívali jsme se na to a upřímně: jednoduše nebyl dost blízko," přibližuje Whiting.
"Sergej možná byl jen opatrný před zatáčkou č. 14, ale když do ní najížděli, tak se jen lehce pohnul vlevo. Nebylo to tak, že by se Sergio dostal opravdu blízko, byl o dobrý kus pozadu. Já jsem jim zkrátka říkal, že musí být mnohem blíž na to, abychom se začali přesně zabývat tím, co dělá při brzdění, protože tohle pro nás opravdu nebyl problém," dodává.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.