Ve Velké ceně Singapuru bojoval Sergio Pérez několik zatáček s pomalejším vozem Sergeje Sirotkina. Po výjezdu z té 17. na krátké rovince najednou zahnul vlevo, přímo do Williamsu. Šlo o záměr, vyléval si svou zlost, nebo jen špatně odhadl, jak je od něj daleko?
Podle některých šlo o jasný úmysl, za který byl také penalizován trestným průjezdem boxy, ředitel závodů FIA Charlie Whiting ale nechce věřit, že by byl tak hloupý a udělal to v plné rychlosti.
"Nemluvil jsem s ním, ani komisaři, pokud vím. Ale těžko uvěřit tomu, že by jezdec záměrně narazil do [soupeřova] vozu. Hodně se snažil dostat přes Sirotkina a vypadal trochu frustrovaně," vrací se Whiting k průběhu Velké ceny Singapuru 2018.
"Myslím si zkrátka, že jen špatně odhadl, jak je před ním daleko. Viděli jste, jak těsně spolu závodili po celou dobu v zatáčkách 14, 15, 16, 17. Podle mě to jednoduše špatně vyhodnotil," sděluje 66letý ředitel závodů FIA své pocity z incidentu.
Not the cleanest pass Checo's ever made...@ForceIndiaF1 #SingaporeGP 🇸🇬 #F1 pic.twitter.com/qk5s3ZzldR
— Formula 1 (@F1) September 16, 2018Video: Souboj Péreze se Sirotkinem zakončený kolizí
Pérez se před ruského jezdce nemohl dlouho dostat a stěžoval si, že Sirotkin porušuje pravidla, když při brzdění mění stopu. To ale Whiting s komisaři nezaznamenal.
"Stěžoval si, že k tomu dochází v zatáčce č. 7 a 14, my jsme neviděli nic problematického. Pak si stěžoval podruhé, podívali jsme se na to a upřímně: jednoduše nebyl dost blízko," přibližuje Whiting.
"Sergej možná byl jen opatrný před zatáčkou č. 14, ale když do ní najížděli, tak se jen lehce pohnul vlevo. Nebylo to tak, že by se Sergio dostal opravdu blízko, byl o dobrý kus pozadu. Já jsem jim zkrátka říkal, že musí být mnohem blíž na to, abychom se začali přesně zabývat tím, co dělá při brzdění, protože tohle pro nás opravdu nebyl problém," dodává.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.