Ve Velké ceně Singapuru bojoval Sergio Pérez několik zatáček s pomalejším vozem Sergeje Sirotkina. Po výjezdu z té 17. na krátké rovince najednou zahnul vlevo, přímo do Williamsu. Šlo o záměr, vyléval si svou zlost, nebo jen špatně odhadl, jak je od něj daleko?
Podle některých šlo o jasný úmysl, za který byl také penalizován trestným průjezdem boxy, ředitel závodů FIA Charlie Whiting ale nechce věřit, že by byl tak hloupý a udělal to v plné rychlosti.
"Nemluvil jsem s ním, ani komisaři, pokud vím. Ale těžko uvěřit tomu, že by jezdec záměrně narazil do [soupeřova] vozu. Hodně se snažil dostat přes Sirotkina a vypadal trochu frustrovaně," vrací se Whiting k průběhu Velké ceny Singapuru 2018.
"Myslím si zkrátka, že jen špatně odhadl, jak je před ním daleko. Viděli jste, jak těsně spolu závodili po celou dobu v zatáčkách 14, 15, 16, 17. Podle mě to jednoduše špatně vyhodnotil," sděluje 66letý ředitel závodů FIA své pocity z incidentu.
Not the cleanest pass Checo's ever made...@ForceIndiaF1 #SingaporeGP 🇸🇬 #F1 pic.twitter.com/qk5s3ZzldR
— Formula 1 (@F1) September 16, 2018Video: Souboj Péreze se Sirotkinem zakončený kolizí
Pérez se před ruského jezdce nemohl dlouho dostat a stěžoval si, že Sirotkin porušuje pravidla, když při brzdění mění stopu. To ale Whiting s komisaři nezaznamenal.
"Stěžoval si, že k tomu dochází v zatáčce č. 7 a 14, my jsme neviděli nic problematického. Pak si stěžoval podruhé, podívali jsme se na to a upřímně: jednoduše nebyl dost blízko," přibližuje Whiting.
"Sergej možná byl jen opatrný před zatáčkou č. 14, ale když do ní najížděli, tak se jen lehce pohnul vlevo. Nebylo to tak, že by se Sergio dostal opravdu blízko, byl o dobrý kus pozadu. Já jsem jim zkrátka říkal, že musí být mnohem blíž na to, abychom se začali přesně zabývat tím, co dělá při brzdění, protože tohle pro nás opravdu nebyl problém," dodává.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.