Charlie Whiting byl po Velké ceně Singapuru 2018 rozzlobený na chování Romaina Grosjeana, který podle něj naprosto ignoroval modré vlajky, a porušil tak "zlaté pravidlo." Jak své počínání vysvětluje jezdec s bohatými zkušenostmi z Formule 1?
Francouzský pilot Haasu v závěru překážel pilotům, kteří jej předjížděli o kolo. Vedoucího Lewise Hamiltona tak málem předjel Max Verstappen, který po závodě později uznal, že by to nebylo vůči lídrovi šampionátu úplně fér, kdyby manévr úspěšně dokončil.
Grosjean bojoval o pozici se Sergejem Sirotkinem, a Hamiltona s Verstappenem před sebe pustil až poté, co jej předjel. Jeho ignorování modrých vlajek však trvalo poněkud déle, než by bylo zdrávo.
Komisaři jej za to penalizovali: dostal pět trestných sekund a dva body - za posledních 12 měsíců jich tak má na svém kontě devět. Pokud obdrží ještě tři, přijde automaticky zákaz startu ve velké ceně.
"Romain zkrátka naprosto ignoroval zlaté pravidlo modrých vlajek. To znamená, že když s někým bojujete, tak na tu svou bitvu musíte zapomenout a uhnout. Hodněkrát jsem to do nich vtloukal a myslím, že na to úplně zapomněl. Šlo zřejmě o jeden z nejhorších případů ignorování modrých vlajek, jaký jsem už dlouho neviděl," stěžuje si ředitel závodu Charlie Whiting.
Francouzský pilot po závodě uznal, že byl příliš zabrán do vlastního souboje: "Omlouvám se, pokud jsem někoho blokoval, to nebylo mým záměrem. Věřím, že jsem udělal to nejlepší. Bojoval jsem se Sergejem, který si tam hrál tak trochu na motokárový závod."
"Opravdu jsem nemohl zpomalit. Pierre [Gasly] byl nalepený na mé převodovce a Sergej byl na mém předním křídle. Takže jsem ho předjel, a pak jsem před sebe hned Lewise pustil," vysvětluje Grosjean, který se kvůli penalizaci propadl v konečném hodnocení Velké ceny Singapuru z 13. na 15. místo za Pierra Gaslyho a Lance Strolla.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.