Charlie Whiting byl po Velké ceně Singapuru 2018 rozzlobený na chování Romaina Grosjeana, který podle něj naprosto ignoroval modré vlajky, a porušil tak "zlaté pravidlo." Jak své počínání vysvětluje jezdec s bohatými zkušenostmi z Formule 1?
Francouzský pilot Haasu v závěru překážel pilotům, kteří jej předjížděli o kolo. Vedoucího Lewise Hamiltona tak málem předjel Max Verstappen, který po závodě později uznal, že by to nebylo vůči lídrovi šampionátu úplně fér, kdyby manévr úspěšně dokončil.
Grosjean bojoval o pozici se Sergejem Sirotkinem, a Hamiltona s Verstappenem před sebe pustil až poté, co jej předjel. Jeho ignorování modrých vlajek však trvalo poněkud déle, než by bylo zdrávo.
Komisaři jej za to penalizovali: dostal pět trestných sekund a dva body - za posledních 12 měsíců jich tak má na svém kontě devět. Pokud obdrží ještě tři, přijde automaticky zákaz startu ve velké ceně.
"Romain zkrátka naprosto ignoroval zlaté pravidlo modrých vlajek. To znamená, že když s někým bojujete, tak na tu svou bitvu musíte zapomenout a uhnout. Hodněkrát jsem to do nich vtloukal a myslím, že na to úplně zapomněl. Šlo zřejmě o jeden z nejhorších případů ignorování modrých vlajek, jaký jsem už dlouho neviděl," stěžuje si ředitel závodu Charlie Whiting.
Francouzský pilot po závodě uznal, že byl příliš zabrán do vlastního souboje: "Omlouvám se, pokud jsem někoho blokoval, to nebylo mým záměrem. Věřím, že jsem udělal to nejlepší. Bojoval jsem se Sergejem, který si tam hrál tak trochu na motokárový závod."
"Opravdu jsem nemohl zpomalit. Pierre [Gasly] byl nalepený na mé převodovce a Sergej byl na mém předním křídle. Takže jsem ho předjel, a pak jsem před sebe hned Lewise pustil," vysvětluje Grosjean, který se kvůli penalizaci propadl v konečném hodnocení Velké ceny Singapuru z 13. na 15. místo za Pierra Gaslyho a Lance Strolla.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.