McLaren po trápení se svou výkonností v předchozích závodech už letos nečeká žádné zázraky a jeho výkonný ředitel Zak Brown uznává, že vůz MCL33 se mu moc nepovedl.
V předchozích dvou podnicích v Belgii a v Itálii byl McLaren kvůli svému rychlostnímu deficitu na rovinkách nejpomalejší a předvedl nejhorší výkony v sezóně. Mezi nejlepších deset se nedokázal kvalifikovat od Velké ceny Monaka a bodovat dokázal jen třikrát v posledních 10 závodech - v Rakousku, Velké Británii a Maďarsku - vždy po 4 bodech zásluhou osmých míst Fernanda Alonsa.
Po anulování bodů Force Indii, která po letní přestávce začala závodit pod novou licencí, mu sice patří šestá příčka, o tu však vzhledem k tempu této stáje ještě může přijít. McLaren si uvědomuje, že toho letos už moc nedokáže: "Budeme na to s tímto vozem tlačit, ale žel jsme postavili extrémně bídné závodní auto," říká výkonný ředitel Zak Brown.
"Nereaguje moc dobře na změny, z čehož jasně vyplývá, že to není dobré závodní auto, Žel očekávám podobný druh výsledků ve zbytku roku, možná budou více závislé na okruhu. Rozhodně bych ale nečekal žádné zázraky," pokračuje Brown před víkendovou Velkou cenou Singapuru.
Podle Alonsa jeho tým nasadil jediné vylepšení, k tomu došlo v květnu ve Španělsku. Od té doby se propadá, protože v aerodynamickém tunelu nedokázal vyřešit potíže letošního monopostu. "Ostatní týmy vyvíjely rychleji než my. Zdá se, že jsme šli dozadu. Ve skutečnosti se všichni ubírali kupředu, ale když v F1 nejdete dopředu, tak se propadáte," uznává Brown.
"Věděli jsme, že Spa a Monza budou nejslabšími body našeho vozu, což se prokázalo. Ve vývoji se nevzdáváme, protože identifikujeme potíže a chceme vidět, jestli je dokážeme vyřešit," přibližuje šéf McLarenu, který získal Jamese Keye, jenž k nim nastoupí jako technický ředitel, až mu skončí u Toro Rosso smlouva - Red Bull ho totiž odmítá uvolnit dříve. Nebude mít proto dopad na monopost pro sezónu 2019. Ten bude připravovat společně s další novou posilou - s Patem Fryem.
"Pevně věřím lidem, které máme uvnitř McLarenu, máme dobrý plán. V době, kdy spolu hovoříme, auto vyvíjíme. Bylo by ideální, kdyby do toho byl už zapojený James, ale přestavba závodního týmu nějakou dobu potrvá. Rok 2019 bude přechodným krokem vpřed, naplno své technické schopnosti budeme moci uplatnit zřejmě až u auta pro rok 2020," dodává Brown.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.