McLaren po trápení se svou výkonností v předchozích závodech už letos nečeká žádné zázraky a jeho výkonný ředitel Zak Brown uznává, že vůz MCL33 se mu moc nepovedl.
V předchozích dvou podnicích v Belgii a v Itálii byl McLaren kvůli svému rychlostnímu deficitu na rovinkách nejpomalejší a předvedl nejhorší výkony v sezóně. Mezi nejlepších deset se nedokázal kvalifikovat od Velké ceny Monaka a bodovat dokázal jen třikrát v posledních 10 závodech - v Rakousku, Velké Británii a Maďarsku - vždy po 4 bodech zásluhou osmých míst Fernanda Alonsa.
Po anulování bodů Force Indii, která po letní přestávce začala závodit pod novou licencí, mu sice patří šestá příčka, o tu však vzhledem k tempu této stáje ještě může přijít. McLaren si uvědomuje, že toho letos už moc nedokáže: "Budeme na to s tímto vozem tlačit, ale žel jsme postavili extrémně bídné závodní auto," říká výkonný ředitel Zak Brown.
"Nereaguje moc dobře na změny, z čehož jasně vyplývá, že to není dobré závodní auto, Žel očekávám podobný druh výsledků ve zbytku roku, možná budou více závislé na okruhu. Rozhodně bych ale nečekal žádné zázraky," pokračuje Brown před víkendovou Velkou cenou Singapuru.
Podle Alonsa jeho tým nasadil jediné vylepšení, k tomu došlo v květnu ve Španělsku. Od té doby se propadá, protože v aerodynamickém tunelu nedokázal vyřešit potíže letošního monopostu. "Ostatní týmy vyvíjely rychleji než my. Zdá se, že jsme šli dozadu. Ve skutečnosti se všichni ubírali kupředu, ale když v F1 nejdete dopředu, tak se propadáte," uznává Brown.
"Věděli jsme, že Spa a Monza budou nejslabšími body našeho vozu, což se prokázalo. Ve vývoji se nevzdáváme, protože identifikujeme potíže a chceme vidět, jestli je dokážeme vyřešit," přibližuje šéf McLarenu, který získal Jamese Keye, jenž k nim nastoupí jako technický ředitel, až mu skončí u Toro Rosso smlouva - Red Bull ho totiž odmítá uvolnit dříve. Nebude mít proto dopad na monopost pro sezónu 2019. Ten bude připravovat společně s další novou posilou - s Patem Fryem.
"Pevně věřím lidem, které máme uvnitř McLarenu, máme dobrý plán. V době, kdy spolu hovoříme, auto vyvíjíme. Bylo by ideální, kdyby do toho byl už zapojený James, ale přestavba závodního týmu nějakou dobu potrvá. Rok 2019 bude přechodným krokem vpřed, naplno své technické schopnosti budeme moci uplatnit zřejmě až u auta pro rok 2020," dodává Brown.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.