McLaren po trápení se svou výkonností v předchozích závodech už letos nečeká žádné zázraky a jeho výkonný ředitel Zak Brown uznává, že vůz MCL33 se mu moc nepovedl.
V předchozích dvou podnicích v Belgii a v Itálii byl McLaren kvůli svému rychlostnímu deficitu na rovinkách nejpomalejší a předvedl nejhorší výkony v sezóně. Mezi nejlepších deset se nedokázal kvalifikovat od Velké ceny Monaka a bodovat dokázal jen třikrát v posledních 10 závodech - v Rakousku, Velké Británii a Maďarsku - vždy po 4 bodech zásluhou osmých míst Fernanda Alonsa.
Po anulování bodů Force Indii, která po letní přestávce začala závodit pod novou licencí, mu sice patří šestá příčka, o tu však vzhledem k tempu této stáje ještě může přijít. McLaren si uvědomuje, že toho letos už moc nedokáže: "Budeme na to s tímto vozem tlačit, ale žel jsme postavili extrémně bídné závodní auto," říká výkonný ředitel Zak Brown.
"Nereaguje moc dobře na změny, z čehož jasně vyplývá, že to není dobré závodní auto, Žel očekávám podobný druh výsledků ve zbytku roku, možná budou více závislé na okruhu. Rozhodně bych ale nečekal žádné zázraky," pokračuje Brown před víkendovou Velkou cenou Singapuru.
Podle Alonsa jeho tým nasadil jediné vylepšení, k tomu došlo v květnu ve Španělsku. Od té doby se propadá, protože v aerodynamickém tunelu nedokázal vyřešit potíže letošního monopostu. "Ostatní týmy vyvíjely rychleji než my. Zdá se, že jsme šli dozadu. Ve skutečnosti se všichni ubírali kupředu, ale když v F1 nejdete dopředu, tak se propadáte," uznává Brown.
"Věděli jsme, že Spa a Monza budou nejslabšími body našeho vozu, což se prokázalo. Ve vývoji se nevzdáváme, protože identifikujeme potíže a chceme vidět, jestli je dokážeme vyřešit," přibližuje šéf McLarenu, který získal Jamese Keye, jenž k nim nastoupí jako technický ředitel, až mu skončí u Toro Rosso smlouva - Red Bull ho totiž odmítá uvolnit dříve. Nebude mít proto dopad na monopost pro sezónu 2019. Ten bude připravovat společně s další novou posilou - s Patem Fryem.
"Pevně věřím lidem, které máme uvnitř McLarenu, máme dobrý plán. V době, kdy spolu hovoříme, auto vyvíjíme. Bylo by ideální, kdyby do toho byl už zapojený James, ale přestavba závodního týmu nějakou dobu potrvá. Rok 2019 bude přechodným krokem vpřed, naplno své technické schopnosti budeme moci uplatnit zřejmě až u auta pro rok 2020," dodává Brown.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.