Carlos Sainz věří, že poslední specifikace motoru Renault představuje základ toho, s čím se v příští sezóně budou moci vyrovnat Ferrari a Mercedesu. V Monze ho poprvé použil Red Bull a byl spokojený.
Nová specifikace zrychlila v Itálii oba Red Bully přibližně o 0,3 sekundy na kolo. Podle Sainze jde pro výrobce a McLaren, jenž bude v příštím roce jeho jediným zákazníkem, o povzbudivý výsledek.
"Specifikace C je základem příštího motoru. Vypadá, že v Red Bullu funguje dobře. Byli s ní hodně spokojeni. Jde o slušný pokrok," hodnotí Sainz, jenž příští rok přestoupí od továrního týmu právě k McLarenu, za který bude závodit s Landem Norrisem.
"Je škoda, že my ho letos nemáme, protože by nám hodně usnadnil život proti Haasům a Force Indiím. Věřím, že Renault konečně postaví motor na úrovní Mercedesu a Ferrari. Společně s partnerským McLarenem doufám, že příští rok budeme mít lepší rok než tento," pokračuje španělský jezdec.
Verstappen s novým motorem dosáhl málem na pódium - o to přišel až po penalizaci za souboj s Valtterim Bottasem, kterého udržel na rychlé trati za sebou. Piloti továrního Renaultu zůstali u specifikace B, protože měli určité obavy o spolehlivost nové verze a v souboji s Haasem o čtvrtou příčku si nemohou dovolit přicházet o body.
"Letos už moc novinek po stránce motoru mít nebudeme, musíme se soustředit na auto. Je fajn, že s ním jezdil Red Bull, protože se motoráři z toho mohou poučit a poznatky uplatnit ve vývoji pro příští rok," hodnotí Sainz.
Bude jim ale specifikace B stačit na to, aby za sebou Haas s novým motorem Ferrari udrželi? "Vím, že oddělení pro šasi a aerodynamiku na to tvrdě tlačí. Očividně zůstaneme u tohoto typu motoru až do konce roku. Pokud budou aerodynamické díly fungovat a my skončíme čtvrtí, všichni budou hrdí a šťastní," dodává pilot Renaultu, který veze do Singapuru nové deflektory a bočnicové panely.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.