Carlos Sainz věří, že poslední specifikace motoru Renault představuje základ toho, s čím se v příští sezóně budou moci vyrovnat Ferrari a Mercedesu. V Monze ho poprvé použil Red Bull a byl spokojený.
Nová specifikace zrychlila v Itálii oba Red Bully přibližně o 0,3 sekundy na kolo. Podle Sainze jde pro výrobce a McLaren, jenž bude v příštím roce jeho jediným zákazníkem, o povzbudivý výsledek.
"Specifikace C je základem příštího motoru. Vypadá, že v Red Bullu funguje dobře. Byli s ní hodně spokojeni. Jde o slušný pokrok," hodnotí Sainz, jenž příští rok přestoupí od továrního týmu právě k McLarenu, za který bude závodit s Landem Norrisem.
"Je škoda, že my ho letos nemáme, protože by nám hodně usnadnil život proti Haasům a Force Indiím. Věřím, že Renault konečně postaví motor na úrovní Mercedesu a Ferrari. Společně s partnerským McLarenem doufám, že příští rok budeme mít lepší rok než tento," pokračuje španělský jezdec.
Verstappen s novým motorem dosáhl málem na pódium - o to přišel až po penalizaci za souboj s Valtterim Bottasem, kterého udržel na rychlé trati za sebou. Piloti továrního Renaultu zůstali u specifikace B, protože měli určité obavy o spolehlivost nové verze a v souboji s Haasem o čtvrtou příčku si nemohou dovolit přicházet o body.
"Letos už moc novinek po stránce motoru mít nebudeme, musíme se soustředit na auto. Je fajn, že s ním jezdil Red Bull, protože se motoráři z toho mohou poučit a poznatky uplatnit ve vývoji pro příští rok," hodnotí Sainz.
Bude jim ale specifikace B stačit na to, aby za sebou Haas s novým motorem Ferrari udrželi? "Vím, že oddělení pro šasi a aerodynamiku na to tvrdě tlačí. Očividně zůstaneme u tohoto typu motoru až do konce roku. Pokud budou aerodynamické díly fungovat a my skončíme čtvrtí, všichni budou hrdí a šťastní," dodává pilot Renaultu, který veze do Singapuru nové deflektory a bočnicové panely.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.