Carlos Sainz věří, že poslední specifikace motoru Renault představuje základ toho, s čím se v příští sezóně budou moci vyrovnat Ferrari a Mercedesu. V Monze ho poprvé použil Red Bull a byl spokojený.
Nová specifikace zrychlila v Itálii oba Red Bully přibližně o 0,3 sekundy na kolo. Podle Sainze jde pro výrobce a McLaren, jenž bude v příštím roce jeho jediným zákazníkem, o povzbudivý výsledek.
"Specifikace C je základem příštího motoru. Vypadá, že v Red Bullu funguje dobře. Byli s ní hodně spokojeni. Jde o slušný pokrok," hodnotí Sainz, jenž příští rok přestoupí od továrního týmu právě k McLarenu, za který bude závodit s Landem Norrisem.
"Je škoda, že my ho letos nemáme, protože by nám hodně usnadnil život proti Haasům a Force Indiím. Věřím, že Renault konečně postaví motor na úrovní Mercedesu a Ferrari. Společně s partnerským McLarenem doufám, že příští rok budeme mít lepší rok než tento," pokračuje španělský jezdec.
Verstappen s novým motorem dosáhl málem na pódium - o to přišel až po penalizaci za souboj s Valtterim Bottasem, kterého udržel na rychlé trati za sebou. Piloti továrního Renaultu zůstali u specifikace B, protože měli určité obavy o spolehlivost nové verze a v souboji s Haasem o čtvrtou příčku si nemohou dovolit přicházet o body.
"Letos už moc novinek po stránce motoru mít nebudeme, musíme se soustředit na auto. Je fajn, že s ním jezdil Red Bull, protože se motoráři z toho mohou poučit a poznatky uplatnit ve vývoji pro příští rok," hodnotí Sainz.
Bude jim ale specifikace B stačit na to, aby za sebou Haas s novým motorem Ferrari udrželi? "Vím, že oddělení pro šasi a aerodynamiku na to tvrdě tlačí. Očividně zůstaneme u tohoto typu motoru až do konce roku. Pokud budou aerodynamické díly fungovat a my skončíme čtvrtí, všichni budou hrdí a šťastní," dodává pilot Renaultu, který veze do Singapuru nové deflektory a bočnicové panely.
Nico Hülkenberg i Gabriel Bortoleto vyzdvihli výrazný pokrok týmu Kick Sauber v sezoně 2025, který jim dodává sebevědomí před nadcházející proměnou v Audi.
Formule 1 se připravuje na zásadní obrat v technických pravidlech, která vstoupí v platnost už příští rok.
Sebastian Vettel, čtyřnásobný mistr světa, zůstává skeptický k plánovaným pravidlům Formule 1 pro rok 2026. Podle něj není jisté, zda nová éra skutečně přinese atraktivnější a vyrovnanější závodění, jak si vedení šampionátu slibuje.
Max Verstappen připouští, že Red Bull po ztrátě dominance prochází lehkou přestavbou. Podle něj nejde o krizi, ale o přirozenou reakci na to, že soupeři stáhli náskok.
Letní přestávka F1 2025 není pouhým volnem, ale klíčovým obdobím pro načerpání sil těla, odpočinek mysli a posílení týmového ducha. Jezdci i týmy kombinují regeneraci, lehký trénink, koníčky a cestování, aby se po návratu do Zandvoortu v závodním tempu opět objevili svěží a připraveni na boj o každý bod šampionátu.
Zak Brown po uzavření diskuse kolem Landa Norrise upozorňuje, že podobný příběh se nyní přesouvá na Charlese Leclerca. Podle něj se otázka, zda dokáže proměnit pole position ve vítězství, stává dalším horkým tématem sezóny.
Max Verstappen definitivně ukončil spekulace o své budoucnosti. Nizozemský šampion potvrdil, že i v roce 2026 bude hájit barvy Red Bullu.
Guenther Steiner varuje, že Lewis Hamilton by mohl opustit F1, pokud nové předpisy pro sezónu 2026 nepodpoří jeho výkony. Britský pilot podle něj trpí poklesem sebevědomí a Ferrari by muselo dodat vůz, který mu sedne.
Max Verstappen dostal varování za odhození ručníku z kokpitu během maďarského tréninku; FIA zdůraznila, že i malé předměty na trati mohou být nebezpečné.
George Russell komentuje zásadní změnu v Mercedesu letošní sezonu, kdy Lewis Hamilton odešel do Ferrari a jeho místo zaujal mladý Andrea Kimi Antonelli.
Christian Horner byl oficiálně odvolán z pozice ředitele Red Bull Racing, čímž končí jeho dlouhá éra vedení týmu a budování jeho úspěchů ve F1. Red Bull nyní hledá nástupce, který dokáže udržet tým na špičce a přinést nový strategický směr.
Lando Norris věří, že díky nabytým zkušenostem a zlepšení McLarenu má v roce 2025 nejlepší šanci získat svůj první titul, pokud udrží konzistentní výkon a zvládne tlak proti silné konkurenci.