Dočká se Robert Kubica konečně příležitosti zazávodit si za Williams. Podle spekulací se k tomu vzhledem k možnému odchodu Lance Strolla schyluje. Co na to říká polský pilot?
Očekává se, že Stroll brzy přejde do konkurenceschopnější Force Indie, kterou pomohl zachránit jeho otec Lawrence. Williams by si tím pádem musel narychlo shánět druhého závodního jezdce. Technický ředitel Paddy Lowe uvedl, že by to byl zřejmě jejich rezervní jezdec Kubica, kdo by Kanaďana v kokpitu nahradil.
"Pro mě to je spíše spekulace než emoce. V srpnu se toho ve Formuli 1 událo hodně, ale pro mě to není tak, že by se najednou otevřela či zavřela spousta dveří," komentuje pro polský pilot pro Przegląd Sportowy.
S Williamsem je v poslední době často spojován Esteban Ocon, na kterého místo u Force Indie již nezbyde. I přes jeho talent o něj kvůli vazbám na Mercedes neměli zájem McLaren ani Toro Rosso.
Kubica jej ale před příchodem k Williamsu s úsměvem varuje: "Kdybych byl na jeho místě, moc vehementně bych na to netlačil. Ale jen si dělám svou vlastní věc."
On sám nepřišel do Grove s tím, že tam letos dostane šanci závodit. "Ne. Pokoušel jsem se jezdit s vozem F1. Současná pravidla tomu moc nenahrávají, protože se moc netestuje. Mou prioritou proto bylo usednout za volant, ale s podpisem smlouvy musíte být profesionál, a pokud se něco stane, usednout do vozu a odvést svou práci."
"Jenže skutečnost, že jsem se mohl dostat do auta, automaticky neznamená, že budu moci odjet všechny závody. Na jedné straně by to bylo splněním snu, ale na druhé by to nemuselo mít tak šťastný konec, jak bych si přál," dodává Kubica.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.