Dočká se Robert Kubica konečně příležitosti zazávodit si za Williams. Podle spekulací se k tomu vzhledem k možnému odchodu Lance Strolla schyluje. Co na to říká polský pilot?
Očekává se, že Stroll brzy přejde do konkurenceschopnější Force Indie, kterou pomohl zachránit jeho otec Lawrence. Williams by si tím pádem musel narychlo shánět druhého závodního jezdce. Technický ředitel Paddy Lowe uvedl, že by to byl zřejmě jejich rezervní jezdec Kubica, kdo by Kanaďana v kokpitu nahradil.
"Pro mě to je spíše spekulace než emoce. V srpnu se toho ve Formuli 1 událo hodně, ale pro mě to není tak, že by se najednou otevřela či zavřela spousta dveří," komentuje pro polský pilot pro Przegląd Sportowy.
S Williamsem je v poslední době často spojován Esteban Ocon, na kterého místo u Force Indie již nezbyde. I přes jeho talent o něj kvůli vazbám na Mercedes neměli zájem McLaren ani Toro Rosso.
Kubica jej ale před příchodem k Williamsu s úsměvem varuje: "Kdybych byl na jeho místě, moc vehementně bych na to netlačil. Ale jen si dělám svou vlastní věc."
On sám nepřišel do Grove s tím, že tam letos dostane šanci závodit. "Ne. Pokoušel jsem se jezdit s vozem F1. Současná pravidla tomu moc nenahrávají, protože se moc netestuje. Mou prioritou proto bylo usednout za volant, ale s podpisem smlouvy musíte být profesionál, a pokud se něco stane, usednout do vozu a odvést svou práci."
"Jenže skutečnost, že jsem se mohl dostat do auta, automaticky neznamená, že budu moci odjet všechny závody. Na jedné straně by to bylo splněním snu, ale na druhé by to nemuselo mít tak šťastný konec, jak bych si přál," dodává Kubica.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.