Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko varoval, že jeho tým by mohl odejít z Formule 1, pokud nové partnerství s Hondou nesplní očekávání, tak jako tomu u ní bylo například s McLarenem.
Rakouský tým je již několik let frustrován z toho, že ve svých monopostech nemá ten nejvýkonnější motor v poli. Ferrari i Mercedes s ním před pár lety spolupráci odmítli a Renault, který jej pohání, často veřejně kritizuje kvůli nedostatečnému výkonu či spolehlivosti. Příští rok od něj proto odchází k Hondě, s níž se loni rozešel McLaren.
Japonská pohonná jednotka má sice stále nejmenší výkon ze čtyř výrobců v F1, letos ale během spolupráce s Toro Rosso své manko stáhla a ke zlepšení došlo také po stránce spolehlivosti. Vedení Red Bullu si její pokrok pochvaluje.
"Jsme potěšeni skvělou spolupráci s Hondou před nadcházejícími roky. Pokud ale z jakéhokoliv důvodu nebude fungovat tak, jak je očekáváno, pak Red Bull Formuli 1 opustí," varuje Helmut Marko. "Jelikož Mercedes ani Ferrari Red Bullu motory dodávat nechtějí a žádný nový výrobce nepřichází, tak zbývá pouze odchod."
S Hondou podepsali smlouvu na dvě sezóny, od roku 2021 pak vstoupí v platnost nová technická i sportovní pravidla, kdy by Dietrich Mateschitz po 16 letech mohl opravdu utnout své aktivity v F1.
Marko ale věří, že nové partnerství bude fungovat a že Honda přijde s konkurenceschopnou pohonnou jednotkou. "Po katastrofě s McLarenem byla Honda na konci roku 2017 blízko odchodu z F1 a my jsme Japonce v intenzivních rozhovorech opravdu museli přesvědčovat o tom, že můžou pro nastartování pokračovat s námi," přibližuje pro SpeedWeek 75letý Rakušan.
"Jejich pokrok je zřejmý. Pro nás jde o toho absolutně správného partnera pro budoucnost. Naší mantrou bylo: jděte a postavte nejlepší motor, jaký umíte - nedáváme vám žádné limity, pokud jde o vnitřní uspořádání. Zařídíme, aby se do auta vlezl," dodává odborný poradce Red Bullu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.