Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko varoval, že jeho tým by mohl odejít z Formule 1, pokud nové partnerství s Hondou nesplní očekávání, tak jako tomu u ní bylo například s McLarenem.
Rakouský tým je již několik let frustrován z toho, že ve svých monopostech nemá ten nejvýkonnější motor v poli. Ferrari i Mercedes s ním před pár lety spolupráci odmítli a Renault, který jej pohání, často veřejně kritizuje kvůli nedostatečnému výkonu či spolehlivosti. Příští rok od něj proto odchází k Hondě, s níž se loni rozešel McLaren.
Japonská pohonná jednotka má sice stále nejmenší výkon ze čtyř výrobců v F1, letos ale během spolupráce s Toro Rosso své manko stáhla a ke zlepšení došlo také po stránce spolehlivosti. Vedení Red Bullu si její pokrok pochvaluje.
"Jsme potěšeni skvělou spolupráci s Hondou před nadcházejícími roky. Pokud ale z jakéhokoliv důvodu nebude fungovat tak, jak je očekáváno, pak Red Bull Formuli 1 opustí," varuje Helmut Marko. "Jelikož Mercedes ani Ferrari Red Bullu motory dodávat nechtějí a žádný nový výrobce nepřichází, tak zbývá pouze odchod."
S Hondou podepsali smlouvu na dvě sezóny, od roku 2021 pak vstoupí v platnost nová technická i sportovní pravidla, kdy by Dietrich Mateschitz po 16 letech mohl opravdu utnout své aktivity v F1.
Marko ale věří, že nové partnerství bude fungovat a že Honda přijde s konkurenceschopnou pohonnou jednotkou. "Po katastrofě s McLarenem byla Honda na konci roku 2017 blízko odchodu z F1 a my jsme Japonce v intenzivních rozhovorech opravdu museli přesvědčovat o tom, že můžou pro nastartování pokračovat s námi," přibližuje pro SpeedWeek 75letý Rakušan.
"Jejich pokrok je zřejmý. Pro nás jde o toho absolutně správného partnera pro budoucnost. Naší mantrou bylo: jděte a postavte nejlepší motor, jaký umíte - nedáváme vám žádné limity, pokud jde o vnitřní uspořádání. Zařídíme, aby se do auta vlezl," dodává odborný poradce Red Bullu.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.