Bývalý šéfinženýr McLarenu Pat Fry se vrací do Wokingu, kde má posílit tamější technický tým zabývající se vývojem monopostu pro sezónu 2019.
Čtyřiapadesátiletý Brit naposledy v F1 pracoval jako konzultant Manoru, než se malý tým na počátku loňské sezóny definitivně rozpadl. McLaren nyní prochází rozsáhlou restrukturalizací, při níž čeká na uvolnění Jamese Keye, jenž se stane technickým ředitelem.
McLaren can today confirm that Pat Fry will return to the team as our Engineering Director. pic.twitter.com/7ic1US38Op
— McLaren (@McLarenF1) September 4, 2018Před jeho příchodem ho ale posílí známý inženýr, který nastoupí ihned, aby mu ve spolupráci s ředitelem výkonnosti Andreem Stellou pomohl s přípravou vozu MCL34. Fry má v F1 rozsáhlé zkušenosti nejen z McLarenu (1993 - 2010), ale také z Benettonu či z Ferrari, kde pracoval jako technický ředitel před příchodem Jamese Allisona.
McLaren nedávno opustilo několik klíčových lidí (technický ředitel Tim Goss, závodní ředitel Eric Boullier či šéf vývoje Matt Morris) a před sezónou 2019 kompletně obmění svou jezdeckou sestavu - místo Fernanda Alonsa se Stoffelem Vandoornem za něj budou závodit Carlos Sainz a Lando Norris. Navíc se stane jediným zákazníkem Renaultu, protože Red Bull přejde k Hondě.
V šampionátu se mu po přechodu na francouzské pohonné jednotky moc nedaří, v aerodynamickém tunelu Toyoty v Kolíně nad Rýnem stále řeší potíže s aerodynamikou. Mezi konstruktéry mu letos sedm závodů před koncem patří s 52 body šesté místo.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.