Bývalý šéfinženýr McLarenu Pat Fry se vrací do Wokingu, kde má posílit tamější technický tým zabývající se vývojem monopostu pro sezónu 2019.
Čtyřiapadesátiletý Brit naposledy v F1 pracoval jako konzultant Manoru, než se malý tým na počátku loňské sezóny definitivně rozpadl. McLaren nyní prochází rozsáhlou restrukturalizací, při níž čeká na uvolnění Jamese Keye, jenž se stane technickým ředitelem.
McLaren can today confirm that Pat Fry will return to the team as our Engineering Director. pic.twitter.com/7ic1US38Op
— McLaren (@McLarenF1) September 4, 2018Před jeho příchodem ho ale posílí známý inženýr, který nastoupí ihned, aby mu ve spolupráci s ředitelem výkonnosti Andreem Stellou pomohl s přípravou vozu MCL34. Fry má v F1 rozsáhlé zkušenosti nejen z McLarenu (1993 - 2010), ale také z Benettonu či z Ferrari, kde pracoval jako technický ředitel před příchodem Jamese Allisona.
McLaren nedávno opustilo několik klíčových lidí (technický ředitel Tim Goss, závodní ředitel Eric Boullier či šéf vývoje Matt Morris) a před sezónou 2019 kompletně obmění svou jezdeckou sestavu - místo Fernanda Alonsa se Stoffelem Vandoornem za něj budou závodit Carlos Sainz a Lando Norris. Navíc se stane jediným zákazníkem Renaultu, protože Red Bull přejde k Hondě.
V šampionátu se mu po přechodu na francouzské pohonné jednotky moc nedaří, v aerodynamickém tunelu Toyoty v Kolíně nad Rýnem stále řeší potíže s aerodynamikou. Mezi konstruktéry mu letos sedm závodů před koncem patří s 52 body šesté místo.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.