Bývalý šéfinženýr McLarenu Pat Fry se vrací do Wokingu, kde má posílit tamější technický tým zabývající se vývojem monopostu pro sezónu 2019.
Čtyřiapadesátiletý Brit naposledy v F1 pracoval jako konzultant Manoru, než se malý tým na počátku loňské sezóny definitivně rozpadl. McLaren nyní prochází rozsáhlou restrukturalizací, při níž čeká na uvolnění Jamese Keye, jenž se stane technickým ředitelem.
McLaren can today confirm that Pat Fry will return to the team as our Engineering Director. pic.twitter.com/7ic1US38Op
— McLaren (@McLarenF1) September 4, 2018Před jeho příchodem ho ale posílí známý inženýr, který nastoupí ihned, aby mu ve spolupráci s ředitelem výkonnosti Andreem Stellou pomohl s přípravou vozu MCL34. Fry má v F1 rozsáhlé zkušenosti nejen z McLarenu (1993 - 2010), ale také z Benettonu či z Ferrari, kde pracoval jako technický ředitel před příchodem Jamese Allisona.
McLaren nedávno opustilo několik klíčových lidí (technický ředitel Tim Goss, závodní ředitel Eric Boullier či šéf vývoje Matt Morris) a před sezónou 2019 kompletně obmění svou jezdeckou sestavu - místo Fernanda Alonsa se Stoffelem Vandoornem za něj budou závodit Carlos Sainz a Lando Norris. Navíc se stane jediným zákazníkem Renaultu, protože Red Bull přejde k Hondě.
V šampionátu se mu po přechodu na francouzské pohonné jednotky moc nedaří, v aerodynamickém tunelu Toyoty v Kolíně nad Rýnem stále řeší potíže s aerodynamikou. Mezi konstruktéry mu letos sedm závodů před koncem patří s 52 body šesté místo.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.