Max Verstappen měl možnost podívat se na opakované záznamy svého incidentu s Mercedesem Valtteriho Bottase ve Velké ceně Itálie, v níž od komisařů obdržel pětivteřinovou penalizaci. Přimělo jej to ke změně názoru?
Po závodě uvedl, že svému soupeři nechal dostatek místa po změně směru, jak vyžadují pravidla, jenže si Fin najel do jeho zadního kola. Po prohlédnutí videa ale svůj názor nezměnil.
"Samozřejmě, že jsem záznam viděl. Jen jsem se bránil. Rozhodně se snažíte ponechat co nejméně místa, aby váš průjezd zatáčkou byl narušen co nejméně. Narazili jsme do sebe a možná jsem mu mohl nechat o pár milimetrů více, ale byl na bílé čáře," vysvětluje holandský pilot.
"Když se na to podíváte zpětně, tak to je jednoduché říct: 'Měl jsem to udělat tak či onak,' jenže když se do zatáčky přiřítíte 340 km/h, pak je to úplně jiná situace pro rozhodování, než když se díváte na videozáznam," hájí se Verstappen.
Ke svým trestným 5 vteřinám, kvůli nimž se propadl z 3. na 5. místo v konečném hodnocení, tvrdí: "Záleží na komisaři. Někdo vám udělí penalizaci, jiný ne. Nemyslím si, že by to mělo něco společného s pravidly."
V Itálii o jeho incident na trati posuzovali komisaři Tim Mayer (syn bývalého zakladatele McLarenu Teddyho Mayera), Gerd Ennser (člen bavorské pobočky největšího německého automobilového klubu ADAC) a za jezdce Američan Danny Sullivan - bývalý pilot F1, vítěz Indy 500 a šampion série CART. Ti ve zdůvodnění trestu necitovali žádný konkrétní článek pravidel, odvolali se pouze na porušení Mezinárodního sportovního kodexu.
"Můžeme o tom incidentu hovořit celé věky, ale rozhodnutí bylo učiněno a já o spánek nepřijdu. Po závodě jsem byl hodně naštvaný, takže neměl šanci se přese mě dostat. Alespoň ví, jak vypadá záď mého vozu," dodává Verstappen s úsměvem.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.