Mercedes nechápe, kam se během GP Itálie vytratil rychlostní náskok Ferrari

Kimi Räikkönen ve Velké ceně Itálie
Kimi Räikkönen ve Velké ceně Itálie, foto: Scuderia Ferrari
Petr Hlawiczka 4. září 2018 6:20
Sdílej:

Stříbrné šípy zaúkolovaly svůj tým inženýrů vyřešením otázky, kam se během závodu v Monze vytratila vysoká maximální rychlost Ferrari na rovinkách. Domácí tým měl totiž v této oblasti v trénincích a v kvalifikaci znatelný náskok.

Stáj z Maranella má v současné době o něco výkonnější pohonnou jednotku než Mercedes a vlastnosti jejího systému pro rekuperaci energie jí umožňují rychleji akcelerovat ze zatáček. FIA jejich řešení na žádost rivalů monitorovala, ale na nic nelegálního nepřišla.

Hamilton však v Monze dokázal zvítězit a Mercedes se teď snaží pochopit příčiny toho, že se v závodě najednou Ferrari dokázali vyrovnat: "Ne, nerozumím tomu," přiznává po závodě sportovní ředitel Toto Wolff.

"Výkonnostní vzorek se od soboty naprosto změnil a já pro to zatím nemám vysvětlení. Možná chytří lidé kolem Shova [šéfa závodních inženýrů Andrewa Showlina] to budou vědět, ale myslím, že to zkrátka ještě musíme zanalyzovat," pokračuje Wolff.

Ferrari podezřívá z toho, že v kvalifikaci dokáže využít nějaké agresivní módy motoru, jež potom v závodě nemá k dispozici: "Vypadá to, že výkonnost, kterou jsou schopni uplatnit během jednoho kola, zřejmě nemůžou během závodu replikovat."

"Nechci zacházet hlouběji, protože by z toho někdo mohl usoudit, že se snažím hledat výmluvy. Jenže oni měli [v sobotu] rozhodně velmi, velmi dobré auto. Ale Sebastiana jsme neviděli podávat takové výkony v nepoškozeném autě," poukazuje šéf Mercedesu.

Kromě určitého úpadku v maximální rychlosti k vítězství Mercedesu určitě pomohl také jejich vlastní pokrok: "Jsem moc hrdý na práci celého týmu, všech inženýrů a kluků od šasi mezi Spa a Monzou. Pochopili jsme lépe naše auto a pneumatiky. Přidali jsme trochu výkonnosti, a i když to v sobotu nebylo vidět, protože jsme se nekvalifikovali na pole-position, tak jsem cítil, že v posledních dnech odvedli hodně dobrou práci. A řekl bych to, i kdybychom prohráli," dodává Wolff.

Stalo se
Novinky
Toto Wolff v Ázerbájdžánu

Toto Wolff ví, že první havárie Lewise Hamiltona ve Ferrari není důležitá

Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.

Novinky
Lewis Hamilton při testech Ferrari.

VIDEO: Lewis Hamilton havaroval při testu Ferrari v Barceloně

Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.

Novinky
Max Verstappen v rozhovoru s Johnym Herbertem v závodě v Belgii

Johnny Herbert končí: Ex-pilot F1 už nebude od sezóny 2025 sportovní komisař

Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.

Novinky
Kimi Antonelli

Hamiltonův nástupce Andrea Kimi Antonelli může řídit auto v provozu. Získal řidičák

Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.