Stříbrné šípy zaúkolovaly svůj tým inženýrů vyřešením otázky, kam se během závodu v Monze vytratila vysoká maximální rychlost Ferrari na rovinkách. Domácí tým měl totiž v této oblasti v trénincích a v kvalifikaci znatelný náskok.
Stáj z Maranella má v současné době o něco výkonnější pohonnou jednotku než Mercedes a vlastnosti jejího systému pro rekuperaci energie jí umožňují rychleji akcelerovat ze zatáček. FIA jejich řešení na žádost rivalů monitorovala, ale na nic nelegálního nepřišla.
Hamilton však v Monze dokázal zvítězit a Mercedes se teď snaží pochopit příčiny toho, že se v závodě najednou Ferrari dokázali vyrovnat: "Ne, nerozumím tomu," přiznává po závodě sportovní ředitel Toto Wolff.
"Výkonnostní vzorek se od soboty naprosto změnil a já pro to zatím nemám vysvětlení. Možná chytří lidé kolem Shova [šéfa závodních inženýrů Andrewa Showlina] to budou vědět, ale myslím, že to zkrátka ještě musíme zanalyzovat," pokračuje Wolff.
Ferrari podezřívá z toho, že v kvalifikaci dokáže využít nějaké agresivní módy motoru, jež potom v závodě nemá k dispozici: "Vypadá to, že výkonnost, kterou jsou schopni uplatnit během jednoho kola, zřejmě nemůžou během závodu replikovat."
"Nechci zacházet hlouběji, protože by z toho někdo mohl usoudit, že se snažím hledat výmluvy. Jenže oni měli [v sobotu] rozhodně velmi, velmi dobré auto. Ale Sebastiana jsme neviděli podávat takové výkony v nepoškozeném autě," poukazuje šéf Mercedesu.
Kromě určitého úpadku v maximální rychlosti k vítězství Mercedesu určitě pomohl také jejich vlastní pokrok: "Jsem moc hrdý na práci celého týmu, všech inženýrů a kluků od šasi mezi Spa a Monzou. Pochopili jsme lépe naše auto a pneumatiky. Přidali jsme trochu výkonnosti, a i když to v sobotu nebylo vidět, protože jsme se nekvalifikovali na pole-position, tak jsem cítil, že v posledních dnech odvedli hodně dobrou práci. A řekl bych to, i kdybychom prohráli," dodává Wolff.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.