Stříbrné šípy zaúkolovaly svůj tým inženýrů vyřešením otázky, kam se během závodu v Monze vytratila vysoká maximální rychlost Ferrari na rovinkách. Domácí tým měl totiž v této oblasti v trénincích a v kvalifikaci znatelný náskok.
Stáj z Maranella má v současné době o něco výkonnější pohonnou jednotku než Mercedes a vlastnosti jejího systému pro rekuperaci energie jí umožňují rychleji akcelerovat ze zatáček. FIA jejich řešení na žádost rivalů monitorovala, ale na nic nelegálního nepřišla.
Hamilton však v Monze dokázal zvítězit a Mercedes se teď snaží pochopit příčiny toho, že se v závodě najednou Ferrari dokázali vyrovnat: "Ne, nerozumím tomu," přiznává po závodě sportovní ředitel Toto Wolff.
"Výkonnostní vzorek se od soboty naprosto změnil a já pro to zatím nemám vysvětlení. Možná chytří lidé kolem Shova [šéfa závodních inženýrů Andrewa Showlina] to budou vědět, ale myslím, že to zkrátka ještě musíme zanalyzovat," pokračuje Wolff.
Ferrari podezřívá z toho, že v kvalifikaci dokáže využít nějaké agresivní módy motoru, jež potom v závodě nemá k dispozici: "Vypadá to, že výkonnost, kterou jsou schopni uplatnit během jednoho kola, zřejmě nemůžou během závodu replikovat."
"Nechci zacházet hlouběji, protože by z toho někdo mohl usoudit, že se snažím hledat výmluvy. Jenže oni měli [v sobotu] rozhodně velmi, velmi dobré auto. Ale Sebastiana jsme neviděli podávat takové výkony v nepoškozeném autě," poukazuje šéf Mercedesu.
Kromě určitého úpadku v maximální rychlosti k vítězství Mercedesu určitě pomohl také jejich vlastní pokrok: "Jsem moc hrdý na práci celého týmu, všech inženýrů a kluků od šasi mezi Spa a Monzou. Pochopili jsme lépe naše auto a pneumatiky. Přidali jsme trochu výkonnosti, a i když to v sobotu nebylo vidět, protože jsme se nekvalifikovali na pole-position, tak jsem cítil, že v posledních dnech odvedli hodně dobrou práci. A řekl bych to, i kdybychom prohráli," dodává Wolff.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.