Stáj McLaren dnes potvrdila, že před sezónou 2019 kompletně obmění své jezdecké složení - po Velké ceně Abú Zabí 2018 ji opustí také Stoffel Vandoorne. Na jeho místo nastoupí mladíček Lando Norris.
Již dříve svůj odchod oznámila hvězda týmu Fernando Alonso, kterou nahradí její krajan Carlos Sainz, jenž sice patří Red Bullu, ale v letošním ročníku hájí barvy Renaultu, kam zamíří Daniel Ricciardo.
O osudu Vandoornea se již dlouho spekulovalo vzhledem k nepřesvědčivým výkonům po boku zkušeného španělského týmového kolegy, jehož v kvalifikaci ještě ani jednou neporazil.
Tým nyní potvrdil, že se jejich cesty brzy rozejdou: "Stoffelovi přejeme vše nejlepší, ať už se rozhodne pro jakýkoliv směr ve své kariéře, a my jej budeme po celou tu dobu podporovat," říká Zak Brown, výkonný ředitel McLarenu, jemuž v šampionátu konstruktérů patří s 52 body 6. příčka.
Vandoorne rozhodnutí svého zaměstnavatele komentuje slovy: "McLarenu jsem velmi vděčný za to, že do mě investoval v posledních pěti letech svou důvěru. Přidal jsem se k němu jako mladý jezdec a v rámci týmu jsem dosáhl kariérního pokroku od testovacího a vývojového jezdce přes rezervního jezdce po závodního pilota plným časem.
I když jsme nezažili takový úspěch, v nějž jsme všichni doufali, tak jsem si poslední dvě sezóny s McLarenem opravdu užil a mám se všemi v týmu skvělé vztahy. Můj čas u McLaren byl skvělou kapitolou mé kariéry a děkuji týmu za tu příležitost. Ve zbylých 7 závodech této sezóny do toho hodlám dát vše. Své plány pro příští sezónu v patřičném čase oznámím," dodává Vandoorne.
Belgičana v kokpitu po boku Carlose Sainze nahradí současný rezervní pilot Lando Norris, jak potvrdil McLaren o půl hodiny později. Tomu v současném šampionátu Formule 2 patří druhá příčka.
Součástí programu McLarenu je od začátku roku 2017, kdy se k týmu přidal jako testovací a simulátorový jezdec. Tým s ním nyní uzavřel víceletou dohodu. "Je nám u McLarenu potěšením konečně odhalit naší plnou jezdeckou sestavu pro rok 2019. Věříme, že Lando je skvělým talentem, plným potenciálu. Z tohoto důvodu jsme si jej záměrně drželi pro příští sezónu," komentuje výkonný ředitel týmu.
"Už víme, že je rychlý, že se rychle učí a že má na svých mladých ramenou vyspělou hlavu. Pro naší společnou budoucnost v něm vidíme velký potenciál. Investice, které jsme učinili do jeho slibné kariéry při vývoji na simulátoru a času ve voze, je zasloužená, protože pokračoval v prokazování svých schopností za volantem a při práci s týmem inženýrů.
Lando je nedílnou součástí našeho plánu na přestavbu našich budoucích činností týkajících se Formule 1 a už si vytvořil pevný vztah s týmem. V Landovi a Carlosovi budeme mít působivou dvojici, která i přes své relativní mládí má cenné zkušenosti v F1 a u McLarenu představuje příští generaci pilotů, které tým povede vpřed. I když se v krátkodobém horizontu soustředíme na co nejlepší výsledek ve zbytku sezóny 2018, tak jsem ohromně motivování příležitostmi, které jsou před námi," vysvětluje Brown.
"Být ohlášen jako závodní jezdec McLarenu je splněním sne. I když jsem součástí týmu už nějakou chvíli, tohle je pro mě výjimečný okamžik, o kterém jsem doufal, že se promění v realitu," uvádí nadšeně Norris.
"Rád bych poděkoval celému týmu za tuto úžasnou příležitost a za důvěru ve mne. Také mě ohromně těší odhodlanost McLarenu, což prokázal při mém vývoji, když mi umožnil získávat zkušenosti s vozem Formule 1 při testování a během dvou posledních závodních víkendů.
Po zbytek roku 2018 se pevně zaměřím na šampionát Formule 2. Mým cílem je vyhrát titul, než se plným časem přidám k McLarenu. Bude to náročné, ale budu bojovat tak tvrdě, jak to jen ve zbývajících 4 závodech půjde. Také budu úzce pracovat s McLarenem na každé příležitosti, kdy se toho budu moci co nejvíce dozvědět od jezdců, inženýrů a mechaniků, aby mě co nejlépe připravili na příští rok," dodává Norris.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.