GP Itálie - 3. trénink; Nejlepší čas zapsal před odpolední kvalifikací Vettel, za ním se seřadili Hamilton, Raikkonen, Bottas a Verstappen. Díky technickým problémům musel předčasně skončit Hülkenberg.
Teplota vzduchu je na Monze 18 °C, dráha má 3 1°C, počasí je oblačné a dráha těsně před zahájení posledního tréninku před odpolední kvalifikací po ranním dešti osychala.
Po včerejší těžké havárii se šťastným koncem a bezesné noční práci mechaniků vyjel na dráhu jako první Ericsson se Sauberem.
Renault vtipně glosoval situaci na dráze, stáje vyčkávaly v boxech a čekaly, kdo bude dosušovat dráhu pro ostatní.
He was fastest in FP3 💪 Can Sebastian Vettel carry that form into qualifying?Highlights ⬇️ #ItalianGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/OtBkTL5CXg
— Formula 1 (@F1) September 1, 2018Této role se ujali piloti McLarenu. Alonso se postupně zlepšoval, jeho týmový kolega Vandoorne se vrátil brzy k mechanikům. Brzy se do akce zapojil i Raikkonen, Vettel a Hamilton. Starosti pilotům dělala hlavně první zatáčka, kde to stále klouzalo.
Po půl hodině patřil nejlepší čas obhájci titulu Hamiltonovi z týmu Mercedes - 1:21,392, nejvyšší maximální rychlostí jel Ocon - 341,3 km/h.
Dvacet minut před koncem začaly týmy připravovat kvalifikační nastavení a piloti vyjeli se superměkkými pneumatikami. Do čela výsledkové listiny se posunul Vettel časem 1:20,509 min.
That looked painful! 😬A big bounce across the kerbs for @SChecoPerez #ItalianGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/9kTQ20bsgw
— Formula 1 (@F1) September 1, 2018Renault Nico Hülkenberga měl problémy se systémem DRS a do konce tréninku se mechanikům nepodařilo potíže odstranit. Sergio Perez si poškodil vůz, když v první šikaně přejel přes obrubníky.
Hamilton v samém závěru útočil na Vettelův čas, ale i kvůli chybě a výjezdu mimo dráhu skončil druhý.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.
Alex Jacques z F1 TV tvrdí, že Toto Wolff stále cítí následky, když před deseti lety přišel o Maxe Verstappena. Podle Jacquese ho tato zkušenost motivovala k tomu, aby dal Kimimu Antonellimu příležitost debutovat ve Formuli 1 hned v jeho první sezóně.
Helmut Marko označil rozhodnutí Maxe Verstappena zůstat u Red Bullu za logické, protože v době nejistoty před rokem 2026 je stabilita tou nejbezpečnější volbou. Verstappen sám zdůraznil, že se soustředí na nové regule a chce s týmem zůstat konkurenceschopný od samého začátku.
David Coulthard upozornil, že rivalita mezi týmovými kolegy může posouvat jezdce vpřed, ale zároveň ohrožovat spolupráci a výsledky týmu. Podle něj nejlepší jezdci dokážou soupeřit naplno, aniž by si zbytečně komplikovali práci navzájem.
Carlos Sainz je přesvědčený, že jeho přestup z Ferrari do Williamsu pro sezonu 2025 byl správný, ačkoli start u nového týmu byl náročný.
Helmut Marko z Red Bullu potvrdil, že budoucnost Yukiho Tsunody pro sezonu 2026 zatím není jasná a konečné rozhodnutí ohledně jeho místa v týmu padne až po letní přestávce, přičemž vedení pečlivě zvažuje všechny možnosti.
Oscar Piastri, mladý talent McLarenu, se dočká v roce 2026 vlastního vyhlídkového ochozu na hlavní rovince okruhu Albert Park. Tým tak chce oslavit jeho rostoucí význam a poskytnout fanouškům jedinečný zážitek sledovat jeho závody z bezprostřední blízkosti.
Ralf Schumacher kritizoval Lewisa Hamiltona za „divadelní“ gesta na okruhu. Podle něj se Hamilton pomalu adaptuje na podmínky ve Ferrari.
Max Verstappen přijímá pokles formy Red Bullu a soustředí se na učení s aktuálním vozem. Jeho cílem je být připraven na technické změny v roce 2026.