GP Itálie - 3. trénink; Nejlepší čas zapsal před odpolední kvalifikací Vettel, za ním se seřadili Hamilton, Raikkonen, Bottas a Verstappen. Díky technickým problémům musel předčasně skončit Hülkenberg.
Teplota vzduchu je na Monze 18 °C, dráha má 3 1°C, počasí je oblačné a dráha těsně před zahájení posledního tréninku před odpolední kvalifikací po ranním dešti osychala.
Po včerejší těžké havárii se šťastným koncem a bezesné noční práci mechaniků vyjel na dráhu jako první Ericsson se Sauberem.
Renault vtipně glosoval situaci na dráze, stáje vyčkávaly v boxech a čekaly, kdo bude dosušovat dráhu pro ostatní.
He was fastest in FP3 💪 Can Sebastian Vettel carry that form into qualifying?Highlights ⬇️ #ItalianGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/OtBkTL5CXg
— Formula 1 (@F1) September 1, 2018Této role se ujali piloti McLarenu. Alonso se postupně zlepšoval, jeho týmový kolega Vandoorne se vrátil brzy k mechanikům. Brzy se do akce zapojil i Raikkonen, Vettel a Hamilton. Starosti pilotům dělala hlavně první zatáčka, kde to stále klouzalo.
Po půl hodině patřil nejlepší čas obhájci titulu Hamiltonovi z týmu Mercedes - 1:21,392, nejvyšší maximální rychlostí jel Ocon - 341,3 km/h.
Dvacet minut před koncem začaly týmy připravovat kvalifikační nastavení a piloti vyjeli se superměkkými pneumatikami. Do čela výsledkové listiny se posunul Vettel časem 1:20,509 min.
That looked painful! 😬A big bounce across the kerbs for @SChecoPerez #ItalianGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/9kTQ20bsgw
— Formula 1 (@F1) September 1, 2018Renault Nico Hülkenberga měl problémy se systémem DRS a do konce tréninku se mechanikům nepodařilo potíže odstranit. Sergio Perez si poškodil vůz, když v první šikaně přejel přes obrubníky.
Hamilton v samém závěru útočil na Vettelův čas, ale i kvůli chybě a výjezdu mimo dráhu skončil druhý.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.