GP Itálie - 3. trénink; Nejlepší čas zapsal před odpolední kvalifikací Vettel, za ním se seřadili Hamilton, Raikkonen, Bottas a Verstappen. Díky technickým problémům musel předčasně skončit Hülkenberg.
Teplota vzduchu je na Monze 18 °C, dráha má 3 1°C, počasí je oblačné a dráha těsně před zahájení posledního tréninku před odpolední kvalifikací po ranním dešti osychala.
Po včerejší těžké havárii se šťastným koncem a bezesné noční práci mechaniků vyjel na dráhu jako první Ericsson se Sauberem.
Renault vtipně glosoval situaci na dráze, stáje vyčkávaly v boxech a čekaly, kdo bude dosušovat dráhu pro ostatní.
He was fastest in FP3 💪 Can Sebastian Vettel carry that form into qualifying?Highlights ⬇️ #ItalianGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/OtBkTL5CXg
— Formula 1 (@F1) September 1, 2018Této role se ujali piloti McLarenu. Alonso se postupně zlepšoval, jeho týmový kolega Vandoorne se vrátil brzy k mechanikům. Brzy se do akce zapojil i Raikkonen, Vettel a Hamilton. Starosti pilotům dělala hlavně první zatáčka, kde to stále klouzalo.
Po půl hodině patřil nejlepší čas obhájci titulu Hamiltonovi z týmu Mercedes - 1:21,392, nejvyšší maximální rychlostí jel Ocon - 341,3 km/h.
Dvacet minut před koncem začaly týmy připravovat kvalifikační nastavení a piloti vyjeli se superměkkými pneumatikami. Do čela výsledkové listiny se posunul Vettel časem 1:20,509 min.
That looked painful! 😬A big bounce across the kerbs for @SChecoPerez #ItalianGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/9kTQ20bsgw
— Formula 1 (@F1) September 1, 2018Renault Nico Hülkenberga měl problémy se systémem DRS a do konce tréninku se mechanikům nepodařilo potíže odstranit. Sergio Perez si poškodil vůz, když v první šikaně přejel přes obrubníky.
Hamilton v samém závěru útočil na Vettelův čas, ale i kvůli chybě a výjezdu mimo dráhu skončil druhý.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.