GP Itálie - 3. trénink; Nejlepší čas zapsal před odpolední kvalifikací Vettel, za ním se seřadili Hamilton, Raikkonen, Bottas a Verstappen. Díky technickým problémům musel předčasně skončit Hülkenberg.
Teplota vzduchu je na Monze 18 °C, dráha má 3 1°C, počasí je oblačné a dráha těsně před zahájení posledního tréninku před odpolední kvalifikací po ranním dešti osychala.
Po včerejší těžké havárii se šťastným koncem a bezesné noční práci mechaniků vyjel na dráhu jako první Ericsson se Sauberem.
Renault vtipně glosoval situaci na dráze, stáje vyčkávaly v boxech a čekaly, kdo bude dosušovat dráhu pro ostatní.
He was fastest in FP3 💪 Can Sebastian Vettel carry that form into qualifying?Highlights ⬇️ #ItalianGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/OtBkTL5CXg
— Formula 1 (@F1) September 1, 2018Této role se ujali piloti McLarenu. Alonso se postupně zlepšoval, jeho týmový kolega Vandoorne se vrátil brzy k mechanikům. Brzy se do akce zapojil i Raikkonen, Vettel a Hamilton. Starosti pilotům dělala hlavně první zatáčka, kde to stále klouzalo.
Po půl hodině patřil nejlepší čas obhájci titulu Hamiltonovi z týmu Mercedes - 1:21,392, nejvyšší maximální rychlostí jel Ocon - 341,3 km/h.
Dvacet minut před koncem začaly týmy připravovat kvalifikační nastavení a piloti vyjeli se superměkkými pneumatikami. Do čela výsledkové listiny se posunul Vettel časem 1:20,509 min.
That looked painful! 😬A big bounce across the kerbs for @SChecoPerez #ItalianGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/9kTQ20bsgw
— Formula 1 (@F1) September 1, 2018Renault Nico Hülkenberga měl problémy se systémem DRS a do konce tréninku se mechanikům nepodařilo potíže odstranit. Sergio Perez si poškodil vůz, když v první šikaně přejel přes obrubníky.
Hamilton v samém závěru útočil na Vettelův čas, ale i kvůli chybě a výjezdu mimo dráhu skončil druhý.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.