Sergio Pérez je před sezónou dalším kandidátem na závodní sedačku u McLarenu, který již podepsal smlouvu s Carlosem Sainzem nahrazujícím Fernanda Alonsa. Řadí se tak k Estebanovi Oconovi, Landovi Norrisovi a jejich současnému jezdci Stoffelovi Vandoorneovi.
Přestupový kolotoč o letní přestávce nabral s odchodem Fernanda Alonsa a změnou působiště Daniela Ricciarda překvapivé obrátky. A další rošáda se ještě v nejbližší době chystá.
Ačkoliv Pérez v Belgii naznačil, že příští rok zůstane u Force Indie, tak v zákulisí jedná také o svém možném přestupu k McLarenu, se kterým kdysi prožil pod taktovkou Martina Whitmarshe ne příliš úspěšnou epizodu své kariéry, když v roce 2013 nahradil Lewise Hamiltona. Po jediné sezóně však odešel k Force Indii.
Mexičan sice obnovil svou smlouvu pro rok 2019 s Force Indií, než ji poslal do exekuce, takže má kontrakt, který může být obnoven. Nyní ale sonduje možnosti u McLarenu, čímž by případně pomohl Estebanovi Oconovi k setrvání u týmu. Mladý talent Mercedesu se totiž vzhledem k příchodu Lance Strolla do stáje, kterou koupil jeho otec společně s dalšími investory, bude muset poroučet. Pérez je ochoten přestoupit, pokud mu za to více než jedna strana zaplatí.
McLaren svého druhého pilota vedle Sainze pro příští sezónu stále nepotvrdil. Vandoorneho pozice je vzhledem k bídným výsledkům po boku Alonsa nejistá, proto se spekuluje o Landovi Norrisovi, jenž dostane šanci také tento pátek během prvního tréninku v Monze poté, co před týdnem v Belgii v kokpitu vystřídal Fernanda.
Ocon, pro něhož už u Force Indie i přes tlak Mercedesu už není místo, během letní přestávky navštívil Woking kvůli výrobě sedačky. Jenže pro kokpit budoucího monopostu je se svými 186 cm příliš vysoký. Na pozadí probíhají intenzivní jednání, volné místo má ještě Williams, kde působí jako testovací jezdec Robert Kubica. Možná se již tento víkend dozvíme více o budoucích sestavách týmů.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.
Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.
Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.
Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.