Ředitel Renaultu Sport F1 Cyril Abiteboul potvrzuje, že s Fernandem Alonsem nevedli žádná jednání o přestupu do jejich týmu. Místo toho za ně bude příští rok závodit Nico Hülkenberg s Danielem Ricciardem.
Australský pilot během letní přestávky překvapil svým odchodem z Red Bullu i svého šéfa Christiana Hornera. Jako svou příští destinaci si vybral Renault, který nikdy nezvažoval, že by potřetí získal Fernanda Alonsa, s nímž v letech 2005 a 2006 získal mistrovské tituly.
Ten se rozhodl odejít z Formule 1 a odmítnout "čtyři či pět nabídek" ze strany týmů, jenže všechny podle něj byly o "více než sekundu za pole-position" - včetně té, kterou mu učinil Red Bulu, což Horner popírá s tím, že kam Španěl přijde, tam způsobí chaos.
Renault o služby Alonsa nemá zájem z jiného důvodu: "Upřímně mám obrovský respekt vůči Fernandovi, který je jedním z nejlepších jezdců na světě," uvádí Abiteboul s tím, že o něm nepřemýšleli: "Odpověď je ne."
A proč, když je podle něj Španěl tak kvalitním pilotem? "Cítili jsme, že je v bodu své kariéry, kdy chce auto, které by hned mělo na vítězství. To je to, co čekává, jinak by to vedlo k další frustraci. My v té pozici nejsme. Potřebujeme jezdce, kteří projektu rozumí, kteří dokážou projekt podporovat z dlouhodobého hlediska. Nemyslím si, že by šlo o něco, co by Fernando vyhlížel. Proto ta jednoduchá odpověď: 'Ne,'" vysvětluje šéf Renaultu.
Místo Alonsa zvažovali jiné tři varianty: setrvání Carlose Sainze, příchod Estebana Ocona z Force Indie a Daniela Ricciarda z Red Bullu: "Když se podíváte na ty tři možnosti, které jsme měli, tak všechny tři byly velmi dobré - další léta s Carlosem či získání Estebana nebo Daniela. A skoro stejně bychom se všemi třemi byli spokojeni."
"S Danielem to je trochu senzace, protože nešlo o nic, co by lidé očekávali. Ale my si naše piloty nevybíráme jen kvůli senzace na jeden den. Senzace nastane, až budeme schopni v příštích dvou letech společně vyhrávat závody," dodává Abiteboul.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.