Ředitel Renaultu Sport F1 Cyril Abiteboul potvrzuje, že s Fernandem Alonsem nevedli žádná jednání o přestupu do jejich týmu. Místo toho za ně bude příští rok závodit Nico Hülkenberg s Danielem Ricciardem.
Australský pilot během letní přestávky překvapil svým odchodem z Red Bullu i svého šéfa Christiana Hornera. Jako svou příští destinaci si vybral Renault, který nikdy nezvažoval, že by potřetí získal Fernanda Alonsa, s nímž v letech 2005 a 2006 získal mistrovské tituly.
Ten se rozhodl odejít z Formule 1 a odmítnout "čtyři či pět nabídek" ze strany týmů, jenže všechny podle něj byly o "více než sekundu za pole-position" - včetně té, kterou mu učinil Red Bulu, což Horner popírá s tím, že kam Španěl přijde, tam způsobí chaos.
Renault o služby Alonsa nemá zájem z jiného důvodu: "Upřímně mám obrovský respekt vůči Fernandovi, který je jedním z nejlepších jezdců na světě," uvádí Abiteboul s tím, že o něm nepřemýšleli: "Odpověď je ne."
A proč, když je podle něj Španěl tak kvalitním pilotem? "Cítili jsme, že je v bodu své kariéry, kdy chce auto, které by hned mělo na vítězství. To je to, co čekává, jinak by to vedlo k další frustraci. My v té pozici nejsme. Potřebujeme jezdce, kteří projektu rozumí, kteří dokážou projekt podporovat z dlouhodobého hlediska. Nemyslím si, že by šlo o něco, co by Fernando vyhlížel. Proto ta jednoduchá odpověď: 'Ne,'" vysvětluje šéf Renaultu.
Místo Alonsa zvažovali jiné tři varianty: setrvání Carlose Sainze, příchod Estebana Ocona z Force Indie a Daniela Ricciarda z Red Bullu: "Když se podíváte na ty tři možnosti, které jsme měli, tak všechny tři byly velmi dobré - další léta s Carlosem či získání Estebana nebo Daniela. A skoro stejně bychom se všemi třemi byli spokojeni."
"S Danielem to je trochu senzace, protože nešlo o nic, co by lidé očekávali. Ale my si naše piloty nevybíráme jen kvůli senzace na jeden den. Senzace nastane, až budeme schopni v příštích dvou letech společně vyhrávat závody," dodává Abiteboul.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.
Oliver Bearman čelí hrozbě přísné penalizace kvůli incidentu v pitlane během třetího tréninku v Silverstonu. Nešťastný moment tak může výrazně ovlivnit jeho domácí závodní víkend.
George Russell a Kimi Antonelli zaujali novou chladicí vestou, kterou používá na startovním roštu k udržení svěžesti. Mercedes tím ukazuje, že hledá výhody i mimo samotný monopost v reakci na extrémní podmínky moderní F1.
Charles Leclerc byl nejrychlejší v závěrečném tréninku před Velkou cenou Británie. Na Silverstonu budou o pole position rozhodovat doslova drobné rozdíly, které dávají Ferrari, McLarenu i Red Bullu reálnou šanci na první místo na startu.
Charles Leclerc je po pátečních trénincích na Silverstonu spokojený s tempem Ferrari, ale stále hledá ideální nastavení pro kvalifikaci. Tým zaostává za McLarenem a čeká ho výzva zvládnout nejisté počasí, které by mohlo ovlivnit závodní víkend.
Lewis Hamilton byl po pátečních trénincích v Silverstonu optimistický, když dokázal držet krok s Ferrari. Po složité první polovině sezony věří, že právě domácí Grand Prix může znamenat obrat k lepšímu.
Lando Norris a Oscar Piastri dominují sezoně 2025 a McLaren jim podle Zaka Browna umožní svobodně závodit. Věří, že jejich vzájemný vztah tím neutrpí.
Carlos Sainz z Williamsu dostal varování od FIA po incidentu během druhého tréninku na Velké ceně Velké Británie ve Silverstonu. Komisaři vyhodnotili jeho chování jako potenciálně nebezpečné, ale bez vážnějších následků.