Ředitel Renaultu Sport F1 Cyril Abiteboul potvrzuje, že s Fernandem Alonsem nevedli žádná jednání o přestupu do jejich týmu. Místo toho za ně bude příští rok závodit Nico Hülkenberg s Danielem Ricciardem.
Australský pilot během letní přestávky překvapil svým odchodem z Red Bullu i svého šéfa Christiana Hornera. Jako svou příští destinaci si vybral Renault, který nikdy nezvažoval, že by potřetí získal Fernanda Alonsa, s nímž v letech 2005 a 2006 získal mistrovské tituly.
Ten se rozhodl odejít z Formule 1 a odmítnout "čtyři či pět nabídek" ze strany týmů, jenže všechny podle něj byly o "více než sekundu za pole-position" - včetně té, kterou mu učinil Red Bulu, což Horner popírá s tím, že kam Španěl přijde, tam způsobí chaos.
Renault o služby Alonsa nemá zájem z jiného důvodu: "Upřímně mám obrovský respekt vůči Fernandovi, který je jedním z nejlepších jezdců na světě," uvádí Abiteboul s tím, že o něm nepřemýšleli: "Odpověď je ne."
A proč, když je podle něj Španěl tak kvalitním pilotem? "Cítili jsme, že je v bodu své kariéry, kdy chce auto, které by hned mělo na vítězství. To je to, co čekává, jinak by to vedlo k další frustraci. My v té pozici nejsme. Potřebujeme jezdce, kteří projektu rozumí, kteří dokážou projekt podporovat z dlouhodobého hlediska. Nemyslím si, že by šlo o něco, co by Fernando vyhlížel. Proto ta jednoduchá odpověď: 'Ne,'" vysvětluje šéf Renaultu.
Místo Alonsa zvažovali jiné tři varianty: setrvání Carlose Sainze, příchod Estebana Ocona z Force Indie a Daniela Ricciarda z Red Bullu: "Když se podíváte na ty tři možnosti, které jsme měli, tak všechny tři byly velmi dobré - další léta s Carlosem či získání Estebana nebo Daniela. A skoro stejně bychom se všemi třemi byli spokojeni."
"S Danielem to je trochu senzace, protože nešlo o nic, co by lidé očekávali. Ale my si naše piloty nevybíráme jen kvůli senzace na jeden den. Senzace nastane, až budeme schopni v příštích dvou letech společně vyhrávat závody," dodává Abiteboul.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.