Šéf Renaultu Cyril Abiteboul tvrdí, že očekával rychlé stahování jejich náskoku Haasem, který měl v posledních závodech velmi rychlé auto a z posledního víkendu si odvezl dalších 10 mistrovských bodů.
Zatímco ještě v Kanadě měl francouzský tým nad svým rivalem 37 bodů k dobru, tak v posledních 6 závodech jich vybojoval Haas o 31 více a z osmého místa se posunul na páté hned za Renault, na který mu chybí už jen 6 bodů.
V Belgii skončil Hülkenberg po chybě už v první zatáčce, přičemž vyřadil další 3 vozy, a Sainzovi nevyšla sázka na středně-tvrdé pneumatiky, a tak stáj z Enstone nezískala ni bod, zatímco jejich soupeř si jich odvezl deset.
"Upřímně jsme očekávali, že náš náskok se rozplyne jako kostka ledu na slunci. Od prvního dne jsme věděli, že je Haas velmi konkurenceschopný, a ono je to vlastně naopak - my máme štěstí, že jsme stále před ním," komentuje situaci Abiteboul.
"To nám dává možnost pokračovat v obraně až do Abú Zabí. Víme, že nás čeká další náročná trať v Monze, ale uvidíme. Hodně toho připravujeme, pokud jde o vývoj šasi, očekávám ale, že hlavním faktorem bude konkurenceschopnost motoru," pokračuje šéf Renaultu, který již má připravenou novou C-specifikaci. Tu v Monze ale kvůli jistým rizikům související se spolehlivosti nepoužije na rozdíl od Red Bullu, který si ji vyzkouší v pátek ve voze Daniela Ricciarda.
Před Belgií tušili, že je moc úspěšný víkend nečeká, což ještě zhoršily penalizace na startovním roštu po výměnách komponent pohonných jednotek.
"Rozhodli jsme se dát dohromady všechny penalizace, které jsme potřebovali, a snad již žádné další nepřijdou a nás v příštích osmi kolech čekají jednodušší závody. U Nica to bylo v plánu [penalizace ve Spa], u Carlose k tomu mělo dojít v Monze. Jenže po tom, co se událo v kvalifikaci, což ještě stále není vysvětleno, jsme se k tomu rozhodli tady a teď, takže to už máme za sebou," dodává Abiteboul.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.