Šéf Renaultu Cyril Abiteboul tvrdí, že očekával rychlé stahování jejich náskoku Haasem, který měl v posledních závodech velmi rychlé auto a z posledního víkendu si odvezl dalších 10 mistrovských bodů.
Zatímco ještě v Kanadě měl francouzský tým nad svým rivalem 37 bodů k dobru, tak v posledních 6 závodech jich vybojoval Haas o 31 více a z osmého místa se posunul na páté hned za Renault, na který mu chybí už jen 6 bodů.
V Belgii skončil Hülkenberg po chybě už v první zatáčce, přičemž vyřadil další 3 vozy, a Sainzovi nevyšla sázka na středně-tvrdé pneumatiky, a tak stáj z Enstone nezískala ni bod, zatímco jejich soupeř si jich odvezl deset.
"Upřímně jsme očekávali, že náš náskok se rozplyne jako kostka ledu na slunci. Od prvního dne jsme věděli, že je Haas velmi konkurenceschopný, a ono je to vlastně naopak - my máme štěstí, že jsme stále před ním," komentuje situaci Abiteboul.
"To nám dává možnost pokračovat v obraně až do Abú Zabí. Víme, že nás čeká další náročná trať v Monze, ale uvidíme. Hodně toho připravujeme, pokud jde o vývoj šasi, očekávám ale, že hlavním faktorem bude konkurenceschopnost motoru," pokračuje šéf Renaultu, který již má připravenou novou C-specifikaci. Tu v Monze ale kvůli jistým rizikům související se spolehlivosti nepoužije na rozdíl od Red Bullu, který si ji vyzkouší v pátek ve voze Daniela Ricciarda.
Před Belgií tušili, že je moc úspěšný víkend nečeká, což ještě zhoršily penalizace na startovním roštu po výměnách komponent pohonných jednotek.
"Rozhodli jsme se dát dohromady všechny penalizace, které jsme potřebovali, a snad již žádné další nepřijdou a nás v příštích osmi kolech čekají jednodušší závody. U Nica to bylo v plánu [penalizace ve Spa], u Carlose k tomu mělo dojít v Monze. Jenže po tom, co se událo v kvalifikaci, což ještě stále není vysvětleno, jsme se k tomu rozhodli tady a teď, takže to už máme za sebou," dodává Abiteboul.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.